مزیت های واکسن زگیل تناسلی و نحوه استفاده از آن

واکسن زگیل تناسلی

با افزایش آگاهی مردم از اهمیت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، گرایش آن ها برای دریافت آن نسبت به پیش افزایش یافته است. واکسن زگیل تناسلی یکی از مهم ترین واکسن هایی بوده که جمعیت کثیری از افراد، به خصوص جوانان از آن استفاده می کنند. با دریافت این ماده دارویی نه تنها خود فرد، بلکه شریک زندگی او نیز از ابتلا به بیماری ها و سرطان های مختلف محفوظ خواهد ماند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره جزئیات این واکسن، با ما همراه بمانید.‌

همه چیز درباره واکسن اچ پی وی

واکسن زگیل تناسلی، یک فرآورده دارویی ضدعفونت و جلوگیری کننده از ابتلا به سرطان محسوب می شود. این محصول پزشکی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی در کشور ایالات متحده آمریکا ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. این واکسن دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آن ها برای سویه خاصی از ویروس اچ پی وی کاربرد دارند. این واکسن ها تحت عنوان پایه یا دو ظرفیتی، عمومی یا چهار ظرفیتی و پیشرفته یا نه ظرفیتی شناخته می شوند.

استفاده از این محصولات، مزایای زیادی را به همراه دارد که در ادامه به چند مورد پرداخته ایم.

  • پیشگیری آسان: همان طور که می دانید، پیشگیری یک راه بهتر و آسان تر نسبت به درمان بیماری ها محسوب می شود. واکسن زگیل تناسلی از ابتلای افراد به انواع مختلفی از سرطان ها جلوگیری می کند؛ بنابراین افراد در طول زندگی مجبور به تحمل درمان های سختی مانند شیمی درمانی نخواهند شد.
  • ایمنی طولانی مدت: ایمنی غیرفعال ایجاد شده ناشی از تزریق واکسن، طولانی مدت است؛ بنابراین نیازی به دریافت مکرر آن وجود ندارد. در واقع با ورود این دارو به بدن، آنتی بادی های ساخته شده در پاسخ به آن تا مدت ها باقی مانده و مانع از رشد و تکثیر ویروس می شوند.
  • اثربخشی فوق‌العاده: قدرت اثربخشی این دسته از تولیدات پزشکی نسبت به سایر داروها بسیار بیشتر است. طبق گزارش ایالات متحده آمریکا، واکسن اچ پی وی نرخ سرطان را تا حدود ۸۰ درصد در خانم های بالغ و دختران جوان کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: واکسن hpv چیست و چه زمانی باید آن را تزریق کنیم؟

روش تزریق واکسن زگیل تناسلی

گارداسیل یا واکسن زگیل تناسلی، همانند سایر واکسن ها، به صورت عضلانی داخل بازو تزریق می شود. البته این شیوه تزریق می تواند برحسب شرایطی مانند وضعیت جسمانی و سنی فرد دریافت کننده تغییر کند. همچنین، ممکن است از چند ساعت تا چند روز پس از ورود واکسن به بدن خود متوجه علایم خاصی بشوید. از جمله این علایم می توان به سرگیجه، غش کردن، تب، درد بازو و احساس خستگی اشاره کرد.

بهتر است افراد با سابقه واکنش آلرژیک نسبت به دارو یا واکسن، با پزشک معالج خود مشاوره داشته باشند. معمولاً پزشکان در چنین مواقعی داروهای ضد آلرژی را برای افراد تجویز می کنند تا پس از تزریق واکسن دچار مشکلات جدی و تهدید کننده زندگی نشوند.

زنان بارداری که دوز اول واکسن قبل از حامله شدن به بدن آن ها وارد شده است، باید برای دریافت دوزهای بعدی تا بعد از زایمان خود منتظر بمانند. البته این فرآورده برای زنان شیرده بدون مشکل پزشکی، منع مصرف خاصی ندارد.

واکسن پیشگیری از زگیل تناسلی
واکسن پیشگیری از زگیل تناسلی

بهترین سن تزریق واکسن اچ پی وی

یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن هر فرد را به خود مشغول می کند، این است که چه زمانی باید نسبت به دریافت واکسن زگیل تناسلی اقدام کرد. دریافت زودهنگام واکسن نسبت به تزریق واکسن زگیل تناسلی بعد از ابتلا، اثرگذاری بیشتری دارد. میزان تزریق آن نیز برای دوره های سنی مختلف، متفاوت است. پزشکان برای افراد ۹ تا ۱۴ سال، دو دوز واکسن در یک بازه ۶ تا ۱۲ ماهه را پیشنهاد می کنند. این در حالی است که افراد ۱۵ تا ۲۶ سال، سه دوز از آن را در مدت ۶ ماه نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: کاربرد واکسن گارداسیل و بهترین سن برای تزریق آن

با توجه به توضیحات داده شده متوجه می شویم که، بهترین زمان تزریق واکسن تا قبل از ۲۶ سالگی است. پزشکان توصیه می کنند که دختران در حدود سن ۲۱ سالکی همزمان با واکسن اچ پی وی، تست پاپ اسمیر را نیز انجام دهند. میزان محافظت در برابر ویروس برای افراد مبتلا نشده، ۱۰۰ درصد و برای افراد اچ پی وی مثبت، حدود ۳۵ درصد است. با توجه به این نکات درمی یابیم که تزریق واکسن زگیل تناسلی بعد از ابتلا نیز می تواند موثر واقع شود.

در پاسخ به این سوال که چه کسانی باید واکسن زگیل تناسلی بزنند، باید گفت که هر دو گروه مردان و زنان نیازمند دریافت این محصول هستند. اگر فردی در دوران جوانی این واکسن را تزریق نکرده است، می تواند نسبت به گرفتن آن تا سن ۴۵ سالگی اقدام کند.

درمان اچ پی وی با واکسن
درمان اچ پی وی با واکسن

قیمت واکسن زگیل تناسلی 1402

قیمت واکسن زگیل تناسلی از اولین مسائلی است که ذهن هر خریداری را به خود مشغول می کند. واقعیت امر این است که نمی توان یک رقم ثابت را به عنوان هزینه مورد نیاز جهت تهیه آن ذکر کرد؛ زیرا این مبلغ به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم ترین این عوامل خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل واکسن اچ پی وی

  • کشور سازنده محصول: طبیعتاً قیمت واکسن های خارجی از انواع ایرانی بیشتر است و این موضوع تا حدود زیادی به افزایش قیمت ارز جهانی و هزینه های گمرکی ارتباط دارد. ارزان تر بودن واکسن زگیل تناسلی ایرانی نسبت به محصولات سایر کشورها به معنای کیفیت پایین آن نیست.
  • زمان ساخت واکسن: هرچقدر از زمان ساخت یک واکسن و ورود آن به بازار بیشتر گذشته باشد، داروخانه ها آن را با قیمت پایین تری در اختیار مشتریان قرار می دهند.‌ شما با خرید واکسن های مطمئنی که سال ها در بازار ایران بوده اند، می توانید هزینه کمتری را پرداخت نمایید.
  • هزینه ساخت واکسن: هرچقدر یک شرکت تولیدکننده برای ساخت محصول دارویی خود هزینه های بیشتری را بپردازد، آن را با قیمت بالاتری به مراکز پخش ارائه خواهد کرد. هزینه های مربوط به تحقیقات علمی و آزمایش های تایید دارو نیز از دیگر عوامل موثر به شمار می آیند.
  • وجود واسطه: داروهای ساخته شده توسط کشورهای خارجی معمولاً توسط یک شرکت واردکننده که نقش واسطه را دارد، به کشور وارد می شوند. این شرکت ها هزینه های واسطه گری خود را بر قیمت محصول می افزایند و آن را به عنوان رقم نهایی به مشتریان خود اعلام می کنند.
سن واکسن زگیل تناسلی
سن واکسن زگیل تناسلی

آخرین کلام

با توجه به تمام مطالب ذکر شده در رابطه با واکسن زگیل تناسلی، توانستیم اطلاعات مفیدی راجع به نحوه استفاده، مزیت های تزریق و بهترین بازه سنی دریافت واکسن به دست آوریم. توجه افراد نسبت به این محصول ساخته شده توسط داروسازان، نه تنها به افزایش سلامت جسمی خود، بلکه به ارتقای سلامت جامعه نیز کمک می کند.

جهت تزریق این واکسن در منزل یا انجام آزمایشات لازم، با کارشناسان ما در آنی آزما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.