قیمت واکسن گارداسیل خارجی

قیمت واکسن گارداسیل

امروزه یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی زگیل تناسلی است. این بیماری به وسیله ویروسی به نام HPV ایجاد می شود. این ویروس می تواند علاوه بر زگیل تناسلی باعث بیماری هایی مانند سرطان دهانه رحم، سرطان دهان و غیره شوند. این موارد باعث شده تا خرید واکسن گارداسیل به بزرگترین دغدغه برخی از خانواده های تبدیل شود. واکسن گارداسیل چست؟ قیمت واکسن گارداسیل چقدر است؟ مزایا و معایب واکسن گارداسیل چیست؟ برای پاسخ به سؤالات تا انتها با ما همراه باشید.

ویروس HPV چیست؟

بیش از 200 نوع ویروس وجود دارد که حدود 40 نوع آن در ناحیه تناسلی انسان زندگی می کنند. ویروس پاپیلومای انسانی یا به اختصار ویروس HPV یک نوع ویروس است که در ناحیه تناسلی انسان زندگی می کند و باعث ایجاد انواع زگیل و در برخی مواقع سرطان می شود.

این ویروس انواع مختلفی دارد که در این میان سویه 6 و سویه 11 نوع کم خطر و سویه 16 و 18 نوع پر خطر ویروس HPV است. سویه های پر خطر اغلب باعث ایجاد سرطان در ناحیه تناسلی می شود. از آن جایی که هیچ درمانی برای این ویروس وجود ندارد، بهترین راه پیشگیری با واکسن است.

واکسن زگیل تناسلی انواع مختلف ایرانی و خارجی دارد. نوع ایرانی این واکسن پاپیلوگارد است که توسط متخصصان و دانشمندان ایرانی تولید شده است. انواع خارجی آن نیز گارداسیل آمریکایی و سرواریکس انگلیسی است.

بیشتر بخوانید: ویژگی های ویروس hpv چیست؟

انواع واکسن گارداسیل و نحوه استفاده

واکسن گارداسیل ساخت شرکت داروسازی آمریکایی به نام مرک اَند کو است که برای پیشگیری انواع مشخصی از ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV کاربرد دارد.

واکسن گارداسیل در دو نوع 4 ظرفیتی و 9 ظرفیتی به بازار عرضه می شود. که نوع 4 ظرفیتی آن در برابر تیپ ‌های 6، 11، 16، 18  ایجاد ایمنی می کند. همچنین نوع 9 ظرفیتی آن در برابر تیپ‌ های 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52، 58 ایجاد ایمنی می نماید. بنابراین بهتر است از نوع 9 ظرفیتی این واکسن استفاده شود زیرا ایمنی بیشتری دارد.

قیمت واکسن گارداسیل خارجی ۱۴۰۲
قیمت واکسن گارداسیل خارجی ۱۴۰۲

این واکسن در اندازه 0.5 میلی لیتری عرضه می شود؛ که آن را معمولا باید در سه دوز با فاصله شش ماه در بازو تزریق شود. به طوری که تزریق اول در ماه صفر و تزریق دوم در ماه دو، تزریق سوم در ماه شش انجام می شود. اثر بخشی گارداسیل پس از 3 ماه از اولین روز تزریق واکسن ایجاد می شود.

بهترین سن برای تزریق واکسن

بهترین زمان برای خرید و تزریق واکسن زگیل تناسلی یا ویروس HPV سن 9 تا 26 سالگی در دختران و در پسران سن 9 تا 21 سالگی است. طبق تحقیقات و آمارها در آمریکا مشخص شده است که با استفاده از واکسن ابتلا به بیماری زگیل تناسلی در میان افراد 9 تا 16 سال حدود 88 درصد، افراد 16 تا 28 سال 81 درصد و سایر افراد تا 40 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: کاربرد واکسن گارداسیل و بهترین سن برای تزریق آن

قیمت واکسن گارداسیل خارجی

به دلیل نوسانات قیمت دلار و تحریم های دارویی اعلام دقیق قیمت واکسن گارداسیل آمریکایی دشوار است. با این وجود قیمت این واکسن برای هر دوزی 4 ظرفیتی حدود 3 میلیون تومان و برای هر دوز 9 ظرفیتی حدود 9 میلیون تومان است.

خرید واکسن گارداسیل خارجی
خرید واکسن گارداسیل خارجی

واکسن گارداسیل را از کجا بخریم؟

واکسن گارداسیل را می توان از داروخانه ها و یا به صورت اینترنتی از داروخانه های آنلاین خریداری کرد. اما باید توجه داشت که به دلیل حساس بودن و عوارض جانبی احتمالی بهتر است ابتدا با پزشک مشورت نموده سپس اقدام به خرید آن نمایید.

هنگام خرید این واکسن باید توجه داشت که این دارو فیک و جعلی نبوده و تاریخ انقضای محصول مخدوش نباشد؛ بنابراین بهترین و مطمئن ترین کار تهیه این واکسن از هلال احمر است. با خرید واکسن گارداسیل از هلال احمر از قیمت و اصل بودن دارو مطمئن خواهید بود.

واکسن HPV تحت پوشش بیمه ای قرار ندارد؛ بنابراین باید قیمت واکسن گارداسیل را به صورت آزاد پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت واکسن گارداسیل خارجی و ایرانی

مزایا و معایب واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل علاوه بر مزایایی همچون پیشگیری از زگیل تناسلی و برخی از سرطان ها دارای معایب و همچنین عوارض جانبی است. این عوارض جانبی در 97 درصد مواقع خفیف و تنها در 3 درصد مواقع شدید است.

عوارض خفیف واکسن گارداسیل شامل: درد، خارش، تورم و قرمزی در محل تزریق و همچنین سردرد، تب، تهوع، سرگیجه و غش در 15 دقیقه ابتدایی تزریق است. به همین دلیل توصیه می شود که تزریق در حالت نشسته یا خوابیده انجام شود و 15 دقیقه در همان حالت تحت نظر باشد.

تنها در برخی موارد عوارض شدید برای این واکسن گزارش شده است که شامل: خود ایمنی، ناباروری، التهاب عصب بینایی، آتاکسی حاد مغزی، التهاب روده، میلیت عرضی، سندرم گلین باره، واسکولیت، کم خونی همولیتیک و موارد دیگر است.

قیمت واکسن گارداسیل آمریکایی
قیمت واکسن گارداسیل آمریکایی

چه افرادی نباید واکسن گارداسیل را تزریق کنند؟

با داشتن هر یک از شرایط زیر بهتر است از تزریق واکسن گارداسیل خودداری کنید. این شرایط شامل:

  • بارداری
  • دوران شیردهی
  • آلرژی
  • ایدز
  • هموفیلی
  • ام اس
  • تشنج
  • سرطان
  • حساسیت به مخمر
  • سن کمتر از 9 سال
  • حساسیت به دوزهای قبلی واکسن
  • تب شدید
  • و موارد دیگر

همچنین استفاده از واکسن گارداسیل برای افرادی که داروهایی همچون: داروهای شیمی درمانی، داروهای استروئیدی و داروهای اختلالات خود ایمنی و موارد دیگر مصرف می کنند، ممنوع است.

بیشتر بخوانید: واکسن hpv چیست و چه زمانی باید آن را تزریق کنیم؟

ایمنی و محافظت واکسن گارداسیل خارجی

طی تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط دانشمندان نشان می دهد که محافظت و ایمنی ایجاد شده توسط واکسن گارداسیل طولانی مدت است. طبق این مطالعات که روی افراد واکسینه شده انجام گردید؛ مشخص شد طی مدت 10 سال اثرات واکسن ضعیف نمی شود.

نتیجه گیری

 با توجه به شیوع گسترده و خطراتی که این ویروس به دنبال دارد بهترین راهکار برای ایمنی از آن پیشگیری است. همچنین در صورت شناسایی ویروس HPV، تشخیص به موقع و برنامه درمانی مناسب، امکان درمان سویه های مختلف و حتی سرطان های ناشی از آن وجود دارد.

درمان این بیماری مستلزم تشخیص به موقع است. این کار با آزمایشات و معاینات دوره ای انجام می شود. مشاوران ما در سایت آنی آزما پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در رابطه با نحوه انجام این آزمایشات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.