وضعیت گردشگری سرعین چگونه است؟

وضعیت گردشگری سرعین

سرعین یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان اردبیل است که هرساله به تعداد مسافران و گردشگران این شهر افزوده می‌شود. جاذبه های طبیعی بسیاری ازجمله چشمه های آب گرم و آب سرد، حمام‌های طبیعی، مناظر بسیار زیبا و… به جذابیت این شهر افزوده است.

در فصل تابستان، شهر سرعین یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می‌آید که هرساله میزبان 8 میلیون گردشگر بوده که در هتل لاله سرعین و یا سایر هتل های این شهر اقامت دارند. تامین زیرساخت‌های متنوع گردشگری سرعین، از نکات لازم و ضروری برای پیشرفت این شهر به شمار می‌آید.

معرفی شهر سرعین

شهر زیبای سرعین در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل و در دامنه کوه سبلان واقع شده است. کلمه سرعین به معنی چشمه های آب گرم بوده و این شهر به خاطر وجود چشمه های ارزشمند آب گرم، به این اسم نام‌گذاری شده است.

یکی از جذابیت‌های این شهر، وجود آب و هوای بسیار خنک در فصل تابستان می‌باشد. در اوج گرمای تابستان، گردشگران به دنبال مقصدی تابستانی و خنک می‌باشند که شهر زیبای سرعین، یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان به شمار می‌آید.

از جاذبه های گردشگری سرعین می‌توان به ده‌ها چشمه آب معدنی گرم و سرد، حمام های طبیعی، باغ‌ها و مناظر طبیعی زیبا، آب و هوای دلپذیر، پیست اسکی آلوارس، امکانات اقامتی و تفریحی مجهز و… اشاره نمود.

وجود چشمه های آب گرم سرعین باعث شده تا این شهر در زمینه توریسم درمانی، از رتبه خوبی در کل کشور برخوردار باشد. استخر و چشمه های آب گرم در مجموعه‌هایی مدرن و سرپوشیده و با امکانات کامل و بهداشتی قرار گرفته‌اند که کمک بسیاری در جذب گردشگر ایفا می‌کنند.

وضعیت گردشگری سرعین

وضعیت گردشگری سرعین

شهر سرعین با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران به شمار آمده که به عنوان شهر نمونه گردشگری نیز شناخته می‌شود. برای توسعه وضعیت گردشگری این شهر، باید زیرساخت‌های مناسبی ایجاد وگسترش پیدا کند.

یکی از پروژه‌های در دست اقدام، در جهت توسعه گردشگری این شهر، پل معلق ترکیبی سرعین است که بهره‌برداری از آن، به طور قطع بر جذابیت‌های گردشگری این شهر خواهد افزود. احداث پل معلق ترکیبی، باعث اتصال روستا‌های توریستی شهر سرعین، خواهد شد.

پروژه بزرگ پل معلق ترکیبی، در بخش بالادست شهر سرعین و در دامنه کوه سبلان قرار گرفته که احداث آن، عمران و آبادانی روستا‌های مسیر را به ارمغان می‌آورد.

برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین و تعریض مسیر دسترسی به پل معلق ترکیبی سرعین، انجام شده است. همچنین در سال گذشته، مسیر منطقه گردشگری ویله‌دره که مقصد ۵۰ درصد از گردشگران می‌باشد؛ مورد بهسازی و تعریض قرار گرفته است.

پل معلق ترکیبی سرعین، یک پل سه طبقه بوده که اولین پل ترکیبی ایران نیز می‌باشد. پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از پل معلق ترکیبی سرعین، روزانه ۱۰ هزار گردشگر از این جاذبه دیدنی، بازدید خواهند کرد.

برای رونق بیشتر گردشگری در شهر سرعین، قرار است جشنواره‌های متنوعی در این شهر برگزار گردد که می‌توان به جشنواره‌های زمستانی برای جذب گردشگر در این فصل، اشاره نمود. با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بهبود امکانات اقامتی و تفریحی، شاهد رونق بیشتر گردشگری در این شهر خواهیم بود.

جاذبه های گردشگری سرعین

شهر توریستی سرعین، علاوه بر چشمه های آب گرم و معدنی، طبیعتی بکر و زیبا با چشم‌اندازهای فوق‌العاده در دامنه کوه سبلان دارد که مانند بهشتی دلربا، گردشگران را به طبیعت دلفریب خود فرا می‌خواند. با اقامت در هتل کوروش سرعین می‌توان از جاذبه های گردشگری این شهر بهره‌مند شد.

از مکان های دیدنی و تفریحی سرعین می‌توان به پیست اسکی آلوارس، عشایر ییلاقات آلوارس، دره گلستان، روستا بیله درق، آبشار و دربند ورگه سران، روستای زیرزمینی کنزق، ویند کلخوران و… اشاره نمود که بازدید از این طبیعت بی‌نظیر، تجربه فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران رقم می‌زند.

چشمه های آب گرم

این شهر دارای بیش از ۲۰ دهنه چشمه آب گرم معدنی است که بسیاری از آنها به مجموعه‌های مدرن آب درمانی تبدیل شده و جزء مهمترین جاذبه های گردشگری سرعین به شمار می‌آیند. هر ساله در فصل تابستان، چشمه های آب گرم سرعین، میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از تمام نقاط کشور و خارج از آن می‌باشند.

از معروف‌ترین آب گرم های سرعین می‌توان به مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آب درمانی بش باجیلار، آب گرم قهوه خانه ممتاز، آب گرم گاومیش گلی، آب گرم ژنرال، آب معدنی ارجستان، آب گرم پهنلو، آب گرم قره سو و آب گرم ساری سو اشاره کرد.

پیست اسکی آلوارس

بخشی از دامنه‌های کوه سبلان، با احداث پیست اسکی آلوارس به مجموعه ورزشی و تفریحی بزرگی تبدیل شده که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سرعین، می‌باشد. این منطقه به دلیل بارش برف فراوان، باعث وجود ذخایر برفی در شش ماه از سال شده و توانسته رتبه اول کشور را کسب نماید.

پیست اسکی آلوارس، بزرگ‌ترین پیست اسکی کشور به شمار می‌آید که قرار است مرتفع‌ترین تله سیژ جهان نیز در این پیست، ساخته شود. در این پیست، امکانات تفریحی و ورزشی زیادی وجود دارد که نقش مهمی در تفریح و سرگرمی افراد، جذب توریست و اشتغال ایفا می‌کند.

از ویژگی‌های بارز پیست اسکی آلوارس، علاوه‌بر جاذبه های زمستانی آن می‌توان به جاذبه های بهاری و تابستانی مانند زندگی و چادرهای عشایری در نزدیکی پیست، هوای خنک و مطبوع، مسیرهای صعود به قله سبلان، پوشش گیاهی متنوع و دشت‌های وسیعی از گل‌های رنگارنگ مانند شقایق‌های کوهی، گل ختمی، گون و… اشاره نمود.

وضعیت گردشگری سرعین

روستا بیله درق

این روستای گردشگری با طبیعت جذاب، آب‌های گرم معدنی و زندگی ساده روستایی، تکمیل کننده جاذبه های گردشگری سرعین می‌باشد. شهر سرعین با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری، هر ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

دره گلستان

دره گلستان در نزدیکی روستا آلوارس قرار گرفته که یکی از مکان های دیدنی و شگفت‌انگیز سرعین می‌باشد. گردشگران تا دره گلستان یا غزل گل لر را از نزدیک نبینند؛ نمی‌توانند عمق شگفتی و جذابیت آن را درک کنند.

به دلیل داشتن شرایط کوهپایه‌ای و چمنزارها، این دره محل مناسبی برای زندگی حیواناتی ازجمله بز، کبک، قوچ و… می‌باشد. گردشگران با رزرو هتل اترک سرعین می‌توانند با خیالی آسوده از این جاذبه های طبیعی و دیدنی بازدید کنند.

آبشار ورگه سران

یکی از بکرترین مناطق گردشگری سرعین، آبشار ورگه سران نام دارد. این آبشار از برخورد دو چشمه به نام قیرخ بولاخ و چهل چشمه به وجود آمده که در فاصله 5 دقیقه‌ای از شهر سرعین قرار گرفته است.

در فصل تابستان این منطقه مملوء از گردشگران و مسافرانی است که احساس می‌کنند جذاب‌ترین نقطه دیدنی این شهر را کشف کرده‌اند. افراد با شنیدن صدای آب در این طبیعت زیبا، حس و حال وصف ناپذیری را تجربه خواهند کرد.

سرعین در کنار این جاذبه های گردشگری، مکان های دیدنی، تاریخی و البته ناشناخته‌ای مانند غارهای تاریخی در روستاهای همجوار دارد.

سخن پایانی

با شنیدن اسم سرعین، اکثر افراد یاد چشمه های آب گرم خواهند افتاد. چشمه‌های آب گرم و معدنی بسیاری که با خواص درمانی خود، گردشگران زیادی را به این شهر جذب می‌کنند. با وجود جاذبه های طبیعی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، وضعیت گردشگری سرعین رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.

آب و هوای خنک سرعین باعث شده تا این شهر به یک مقصد عالی در تابستان تبدیل شود. بسیاری از افراد، برای فرار از گرما تابستان، این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. گردشگران در وسط تابستان می‌توانند از دمای زیر 15درجه این شهر لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.