قیمت واکسن گارداسیل خارجی و ایرانی

قیمت واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل به صورت معمول با تزریق در عضله بازو وارد بدن می شود. این واکسن شامل تعدادی منبع ناکلئوزیدی مانند آنتی ژن ها است که به سلول های بدن وارد شده و باعث تولید پاسخ ایمنی خواهد شد. پس از تزریق واکسن، سیستم ایمنی بدن شروع به تشخیص و تولید آنتی بادی ها و سلول های ایمنی خاص می کند که به مبارزه با ویروس می پردازند. برای اطلاع از قیمت واکسن گارداسیل و مزایای آن در ادامه با ما همراه باشید.

واکسن گارداسیل چیست؟

گارداسیل یک واکسن پیشگیری است که برای محافظت در برابر عفونت های ویروسی همه گیر همچون HPV طراحی می شود. ویروس HPV به عنوان عاملی اصلی برای بروز سرطان های آلت تناسلی مردان شناخته شده است. واکسن گارداسیل با استفاده از تکنولوژی RNA  تولید می شود. واکسن از لایه بیرونی ویروس HPV استخراج شده و نیمی از ژنتیک ویروس را درون خود دارد؛ اما این مقدار از ویروس نمی تواند بدن افراد را آلوده کند.

واکسن با تزریق RNA ویروسی به بدن، باعث هوشیاری سیستم ایمنی می شود. با بالا رفتن آنتی بادی ها، سیستم ایمنی در برابر آن ویروس قوی شده و از ابتلای دوباره تا حد زیادی جلوگیری می کند. تزریق گارداسیل برای استفاده افراد مختلف جامعه ضروری است و دولت ها باید تدابیری برای این موضوع در نظر بگیرند.

واکسن گارداسیل دارای عملکردهای زیر است:

  1. پیشگیری از عفونت های HPV: واکسن گارداسیل باعث ایجاد پاسخ سیستم ایمنی در بدن می شود که در برابر عفونت های HPV مرتبط با سرطان، از بدن محافظت می کند. در تولید واکسن از 9 سـروتیپ HPV شامل HPV 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 استفاده می کنند. در صورت تزریق در زمان مناسب، واکسن می تواند در برابر عفونت های HPV کاملا موثر باشد.
  2. کاهش خطر سرطان دستگاه تناسلی: ویروس HPV یکی از عوامل اصلی برای بروز سرطان های دستگاه تناسلی محسوب می شود. با تزریق واکسن گارداسیل، خطر بروز سرطان دهانه رحم و آلت تناسلی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: کاربرد واکسن گارداسیل و بهترین سن برای تزریق آن

مزایا و عوارض واکسن گارداسیل

مزایا و عوارض مختلف واکسن گارداسیل عبارتند از:

  1. مزایا

واکسن گارداسیل یکی از واکسن هایی است که برای پیشگیری و مبارزه با ویروس های اچ پی وی استفاده می شود. این واکسن دارای مزایای متعددی می باشد که عبارتند از:

  • محافظت در برابر عفونت: واکسن گارداسیل به فرد واکسیناسیون شده، قدرت محافظت می دهد و به او کمک می کند تا نسبت به عفونت ویروس، مقاومت پیدا کند. این واکسن نیز مانند دیگر واکسن هایی که برای جلوگیری از عفونت ها استفاده می شوند، اثربخشی بالایی دارد.
  • کمک به جلوگیری از سرطان: اچ پی وی یکی از ویروس های پاپیلوم است که می تواند عامل اصلی بروز سرطان باشد. واکسن گارداسیل با ایجاد ایمنی در بدن علیه این ویروس، می تواند در جلوگیری از بیماری های سرطانی ناشی از آن مؤثر باشد.
انواع مختلف واکسن گارداسیل
انواع مختلف واکسن گارداسیل
  • ایمنی بالا: واکسن گارداسیل حاوی مواد ژنتیکی است که هیچ تغییری در ژنوم فرد ایجاد نمی کنند؛ بنابراین، این واکسن به طور کلی بسیار ایمن است و عوارض جانبی کمی دارد.
  • دسترسی آسان: این واکسن در بیشتر کشورها در دسترس است. در دسترس بودن، به افراد و سازمان های بهداشتی کمک می کند تا به راحتی بتوانند جامعه را در مقابل عفونت ها و بیماری هایی مرتبط، حفاظت کنند.

بیشتر بخوانید: آزمایش HPV چیست و به چه منظوری انجام می‌شود؟

  1. عوارض

توجه داشته باشید که عوارض واکسن گارداسیل بسیار نادر هستند. عوارض واکسن گارداسیل ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • ورم کردن محل تزریق: اگر دست شما به مدت طولانی ورم کند، باید به پزشک مراجعه کنید.
  • علائم حساسیتی: برخی از افراد شاید علائم حساسیت مانند تب، خستگی، سردرد، درد عضله و مفاصل و لرز داشته باشند. این علائم معمولا به صورت موقت و کوتاه مدت هستند.
  • واکنش های آلرژیک: بعضی اشخاص شاید به واکسن حساسیت داشته باشند و واکنش های آلرژیک شدید مانند آنافیلاکسی را تجربه کنند. در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک بلافاصله به پزشک خود مراجعه نمایید.
خرید واکسن گارداسیل از هلال احمر
خرید واکسن گارداسیل از هلال احمر

انواع واکسن گارداسیل

واکسن های گارداسیل به دو نوع متفاوت تقسیم می شوند. نوع اول گارداسیل 9، vHPV9 است که دارای 9 ظرفیت می باشد. نوع دوم این واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی، vHPV4 خواهد بود. این دو واکسن در برابر سویه های 16 و 18 اچ پی وی کاملا مقاوم هستند. نوع اول در برابر 9 نوع ویروس مقاومت دارد و به همین دلیل مورد توجه سازمان های بهداشتی قرار گرفته است. به دلیل اثر بخشی بیشتر، میزان تولید واکسن گارداسیل 9 خیلی بیشتر از گارداسیل 4 می باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل واکسن اچ پی وی

قیمت واکسن گارداسیل

قیمت واکسن گارداسیل خارجی ۱۴۰۲، ممکن است تحت تأثیر چندین عامل قرار گیرد که عبارتند از:

  1. تولیدکننده واکسن: قیمت واکسن گارداسیل آمریکایی وابسته به تولیدکننده آن است. هر شرکت تولیدکننده بر اساس سرمایه گذاری و هزینه های تحقیق و توسعه، قیمت خود را تعیین می کند. همچنین، وضعیت پیشرفت تحقیقات و فناوری نیز ممکن است عامل موثر دیگری در تغییر قیمت باشد.
  2. طول زمان تحقیق و توسعه: تحقیقات و توسعه برای تولید واکسن جدید، می تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. این زمان ممکن است مستلزم هزینه های بالایی شود که به عبارت دیگر، قیمت را بالا می برد.
  3. تأمین مواد اولیه: تأمین مواد اولیه برای تولید واکسن می تواند قیمت را تغییر بدهد. در صورتی که قیمت مواد اولیه افزایش یابد، این تغییر قیمت به واکسن نیز منتقل شود.
  4. مجوز های بهداشتی: برخی از کشورها نیاز به مجوز مرتبط با تولید و عرضه واکسن دارند. این مجوزها ممکن است شرایط سخت و زمانبری را برای شرکت های تولید کننده واکسن گارداسیل به وجود بیاورند و در نتیجه روی افزایش قیمت تاثیر داشته باشند.
بهترین قیمت واکسن گارداسیل
بهترین قیمت واکسن گارداسیل

سخن آخر

همیشه تزریق واکسن یک کار ضروری برای محافظت در برابر بیماری های ویروسی محسوب می شود. واکسن گارداسیل برای مقابله با ویروس hpv طراحی شده است. پیشگیری از ویروس hpv بهترین راه برای مقابله با این ویروس می باشد؛ زیرا درمان مشخصی ندارد. آنی آزما، مرکزی مطمئن برای تزریق واکسن گارداسیل درجه یک است. برای اطلاع از قیمت واکسن گارداسیل می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و نوبت تزریق واکسن خود را نیز مشخص کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.