جدیدترین قیمت واکسن گارداسیل برای مردان و بهترین زمان تزریق آن

واکسن گارداسیل برای مردان

برخلاف باور عام، ویروس اچ پی وی می تواند در مردان نیز رشد کند و بیماری زگیل تناسلی را به وجود بیاورد. با توجه به همین مسئله، پزشکان تزریق واکسن گارداسیل برای مردان را بسیار ضروری تلقی می کنند. تزریق این واکسن در زمان مناسب نه تنها برای سلامت جسمانی مردان مهم است بلکه، باعث عدم ابتلای شرکای زندگی آن ها نیز به انواع سرطان ها می شود.

علت اهمیت تزریق واکسن‌ گارداسیل‌

یکی از اصلی ترین سوالات در زمینه بیماری اچ پی وی و پیشگیری از ابتلا به آن، این است که واکسن گارداسیل برای مردان تا چه سنی توصیه می شود؟ ایالات متحده آمریکا جهت گسترش سطح سلامت جنسی جامعه خود، تزریق این فرآورده دارویی را تا میانه های سن 40 سالگی پیشنهاد می کنند. تحقیقات نشان می دهند که تزریق واکسن گارداسیل برای مردان بین سن 14 تا 25 سال، باعث کاهش شیوع سرطان تا حدود 87 درصد می شود.

همان طور که می دانید واکسن گارداسیل در جهت پیشگیری از ورود و شیوع ویروس اچ پی وی به بدن تزریق می شود. سویه های خطرناک این ویروس در ابتلای افراد به سرطان های مقعد و ناحیه تناسلی نقش پررنگی دارد. در نتیجه، با بهره گیری از این محصول احتمال سرطانی شدن سلول ها را تا حدود زیادی کاهش می دهد. اهمیت این واکسن تا حدی زیاد است که پزشکان توصیه می کنند، آقایان نسبت به دریافت دوز دوم و سوم آن نیز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل واکسن اچ پی وی

مناسب ترین زمان تزریق واکسن گارداسیل برای مردان

برخی از افراد تصور می کنند که واکسن زگیل‌ تناسلی بعد از ابتلا فایده خاصی نداشته و فرد را در برابر سرطان های مقعدی و دهانی مصون نمی کند. این تصور کامل اشتباه است و چنین افرادی نیز می توانند با دریافت این محصولات، از جسم خود در برابر ابتلای مجدد محافظت کنند. البته بایستی چند ماه از آخرین مواجه فرد با ویروس اچ پی وی گذشته باشد تا عفونت به طور کامل از بدن خارج بشود.

البته میزان مصونیت افراد در برابر بیماری زگیل تناسلی در چنین مواردی نسبت به سایر افراد تا حدود ۵۰ درصد کمتر است. بهتر است این افراد برای افزایش درصد نگهداری بدن خود در برابر بیماری زگیل تناسلی، دوزهای بعدی را در فواصل زمانی منظم دریافت کنند. علاوه بر این، اگر حساسیت فصلی دارید بهتر است تزریق این واکسن را تا زمان از بین رفتن کامل علایم آلرژی به تعویق بیندازید.

فواید واکسن گارداسیل برای مردان
فواید واکسن گارداسیل برای مردان

قیمت واکسن گارداسیل در سال 1402

قیمت واکسن گارداسیل برای مردان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال های قبل تغییر کرده است و این تغییر به عوامل مختلفی بستگی دارد. البته بیان این موضوع مهم است که، گران تر بودن یک دارو نسبت به سایر داروها لزوماً به معنای باکیفیت تر بودن آن نیست. چند مورد از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی واکسن گارداسیل برای مردان در ادامه برای شما به نمایش گذاشته شده است.

  • ذخیره سازی واکسن: همان طور که می دانید، برای ساخت هر واکسن از مجموعه ای از آنزیم های مخصوص استفاده می شود. این آنزیم ها تنها در شرایط دمایی و روشنایی ویژه قادر به پایدار ماندن هستند. در نتیجه، مشاهده می کنیم که واکسن های گارداسیل در انبارهای مخصوص نگهداری می شوند و بابت این نگهداری هزینه دریافت می کنند. هزینه نگهداری بر روی قیمت نهایی فروش این محصولات پزشکی تاثیر بسزایی می گذارد.

بیشتر بخوانید: واکسن hpv چیست و چه زمانی باید آن را تزریق کنیم؟

  • حمل و نقل واکسن: اگر واکسن از کشورهای خارجی وارد شود، بایستی برای گذراندن آن از مرز گمرکی و رساندن دارو به کشور مقصد هزینه قابل توجهی پرداخت کرد. در نتیجه، واکسن های ساخته شده در ایران نسبت به محصولات مشابه خارجی خود با رقم پایین تری به فروش می رسند.
  • سیاست گذاری های دولت: در برخی از کشورهای دنیا برای افزایش سطح سلامت جنسی جامعه، واکسن های گارداسیل را به صورت رایگان یا با قیمت اندک عرضه می کنند. طبیعتاً در چنین جوامعی، گرایش مردم نسبت به انجام چنین روش های پیشگیری نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر است.
واکسن برای جلوگیری از زگیل تناسلی
واکسن برای جلوگیری از زگیل تناسلی

عوارض احتمالی واکسن گارداسیل برای مردان

یکی از مهم ترین نگرانی های مردم قبل از استفاده از هرگونه واکسنی مربوط به بیماری ها و اختلالات ایجاد شده پس از دریافت آن می شود. گزارش های متعددی درمورد عوارض واکسن گارداسیل برای مردان بیان شده است؛ به همین دلیل لازم است تا قبل از دریافت آن با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید‌. البته تمامی عوارض کشف شده در رابطه با واکسن گارداسیل برای مردان، در همه افراد ظهور نمی کند و فقط برخی از آن ها مشاهده می شود. در ادامه، شما را با چند مورد از عوارض احتمالی مصرف این محصولات دارویی آشنا خواهیم کرد.

  • تب و تشنج: این علامت نسبت به سایر عارضه های قابل مشاهده پس از استعمال واکسن، کمتر رایج است. با تزریق واکسن، سیستم ایمنی با آنتی بادی های وارد شده به بدن مبارزه می کنند. این مبارزه منجر به افزایش دمای بدن و تب خواهد شد. افزایش دمای بدن به بالای ۴۲ درجه سانتی گراد، به بروز تشنج منجر می شود.
  • خونریزی از لثه ها یا بینی: واکسن های مختلفی وجود دارند که ورود آن ها به بدن باعث تغییر در میزان غلظت خون می شود. این خونریزی معمولا در ناحیه بینی و لثه ها دیده می شود و نیاز به درمان خاصی ندارد؛ زیرا پس از مدتی به طور خودبخود قطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کاربرد واکسن گارداسیل و بهترین سن برای تزریق آن

  • کاهش اشتها، حالت تهوع و استفراغ: ضعف کلی ایجاد شده در بدن به دنبال تزریق واکسن گارداسیل برای مردان، منجر به کاهش اشتها و ایجاد حالت تهوع و استفراغ می شود. بهتر است پس از دریافت این فرآورده دارویی برای تقویت قوای جسمانی با پزشک مشورت داشته باشید.
بهترین سن برای زدن واکسن گارداسیل
بهترین سن برای زدن واکسن گارداسیل

کلام آخر

 حال که به ضرورت تجویز واکسن گارداسیل برای مردان توسط کادر درمان و آگاه سازی هرچه بیشتر جامعه پی بردیم و همچنین متوجه شدیم که حتی افرادی که از وجود این واکسن اطلاع نداشتند و به بیماری زگیل تناسلی مبتلا شدند می توانند پس از کسب بهبودی کامل، آن را دریافت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویروس اچ پی وی در مردان و جزئیات آن، از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.