مدت زمان ناقل بودن کرونا چقدر است؟ حتما بخوانید

مدت زمان ناقل بودن کرونا چقدر است؟ تا چند روز باید قرنطینه باشیم؟ آیا بعد از رفع علائم می توانیم در جمع ها حضور پیدا کنیم؟ هرکسی که به کرونا مبتلا شده است باید حتما این مطلب را بخواند.

دوران انتقال کرونا دوران انتقال کرونا چقدر است؟
دوران انتقال کرونا دوران انتقال کرونا چقدر است؟

مدت انتقال سویه های مختلف کرونا چقدر است؟

  1. مدت ناقل بودن بیمار کرونایی خفیف

این نوع کرونا نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارد. با این حال در طول دوران بیماری، فرد ناقل است و باید تا زمان رفع کامل علائم قرنطینه باشد.

  1. مدت ناقل بودن اومیکرون

افراد مبتلا به اومیکرون تا 10 روز ممکن است ناقل باشند. بعد از گذشت مدت زمان ناقل بودن کرونا، می توانند با زدن 2 ماسک به قرنطینه خود پایان دهند.

  1. مدت انتقال کرونا دلتا

مرکز پیشگیری از بیماری های آمریکا گزارش می دهد که کرونای دلتا گونه ای جهش یافته از گونه های قبلی است. گونه های قبلی تا 14 روز در بدن دوام می آوردند اما این گونه می تواند تا 18 روز در بدن بماند و ناقل باشد.

گونه دلتا به شدت مسری است و عفونت های حاصل از این بیماری به شدت ناقل هستند.

  1. بقیه انواع سویه های کرونا

برای انواع دیگر سویه های کرونا مثل آلفا، بتا، و گاما نیز دوران انتقال تعیین شده است. میانگین مدت زمان ناقل بودن کرونا در این سویه ها بین 5 روز تا 3 هفته می باشد.

دوره انتقال کرونا دوره قرنطینه بعد از کرونا
دوره انتقال کرونا دوره قرنطینه بعد از کرونا

 

انتقال ویروس کرونا در دوره کمون تا چند روز ممکن است؟

دوره کمون زمان قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا تا ظهور اولین علائم است. دوره کمون تخمین زده شده برای این بیماری بین 1 تا 14 روز می باشد. علاوم کرونا معمولا در حدود 3 تا 6 روز ظاهر می شوند. بر اساس اطلاعات فعلی، فردی که به این ویروس مبتلا شده است در مراحل اولیه و درست قبل از شروع علائم، بیشترین میزان انتقال را دارد. بنابراین، بیشترین میزان انتقال در دوره کمون یک تا دو روز قبل از شروع علائم است. جالب است بدانید که حدود 42% از انتقال های کرونا در مدت زمان ناقل بودن کرونا، پیش از ظهور علائم آن صورت می گیرند.

بعد از بروز علائم تا چند روز ناقل هستیم؟ میزان انتقال بعد از بروز علائم

افراد مبتلا به کویید 19 شدید ممکن است بیشتر از 10 روز ناقل بمانند. حتی ممکن است قرنطینه برای این افراد تا 20 روز نیز ادامه پیدا کند. افرادی که به طور متوسط یا شدید نقص ایمنی دارند باید حداقل تا روز بیستم ایزوله شوند.

معمولا بیشترین میزان انتقال در طول مدت زمان ناقل بودن کرونا، در 2 تا 3 روز اول رخ داده است. انتقال ویروس کرونا بعد از شروع علائم 35% از کل انتقال ها را تشکیل می دهد.

آیا ممکن است ویروس کووید 19 بعد از 7 روز منتقل شود؟

توصیه می کنیم که تا حداقل 7 روز بعد از بروز اولین علائم، در جمع دیگران نباشید. پس از این مدت می توانید به جمع دوستان و خانواده بپیوندید. به شرط آنکه در 24 ساعت گذشته تب نداشته باشید. (بدون استفاده از دارو های تب بر)

مدت زمان ناقل بودن کرونا

مدت زمان ناقل بودن بیمار کرونایی
مدت زمان ناقل بودن بیمار کرونایی

بعد از دریافت آنتی ژن تا چند روز باید ایزوله باشیم؟

اگر آنتی ژن مثبت دریافت کرده اید باید به مدت 7 روز بعد از شروع علائم، خود را ایزوله کنید. بعد از این مدت می توانید ایزوله خود را پایان دهید. (البته در صورتی که طی 48 ساعت آخر هیچ علائمی را تجربه نکرده باشید.)

آیا افراد بهبود یافته باز هم می توانند بیماری را انتقال دهند؟

در حین تحقیقی که بر رروی بیماران بهبود یافته کرونا انجام شد، از آنها خواسته شد بعد از ترخیص از بیمارستان تا 5 روز قرنطینه باشند. ( تا مدت زمان ناقل بودن کرونا به پایان برسد.) سپس آزمایش کرونا دوباره از آن ها گرفته شد و جالب است بدانید که نتیجه مثبت بود! با این که این افراد علائمی نداشتند و تماسی هم با افراد مبتلا نداشتند، اما آزمایششان همچنان مثبت بود. در نتیجه، چون ویروس هنوز در بدن آن ها بود، امکان انتقالش هم وجود داشت.

پس بهتر است تا 2 هفته بعد از بهبودی اقدامات کنترلی انجام شود تا نگرانی از بابت انتقال آن نداشته باشیم.

نکته مهم و پایانی در مورد انتقال کرونا

اگر بعد از خواندن این مطلب هنوز هم در مورد مدت زمان ناقل بودن کرونا سوالی دارید، با ما تماس بگیرید. متخصصین آنی آزما در خدمت شما هستند تا سوالاتتان در مورد ویروس کرونا و انتقال آن را پاسخ دهند.

خدمات مرتبط:

تست آنتی بادی واکسن کرونا(نمونه گیری از خون)

تست آنتی بادی (نمونه گیری از خون)

مقالات مرتبط:

اصلی ترین تفاوت سرماخوردگی و کرونا در چیست؟

همه چیز در مورد تست انتی بادی کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.