تست آنتی بادی igm کرونا بر روی افراد

آنتی بادی igm کرونا

تست آنتی بادی برای بیماری کرونا با نام سرولوژی کرونا نیز شناخته می شود. در واقع، سرولوژی کرونا همان آزمایش خون برای بررسی بیماری کرونا است. در این آزمایش آنتی بادی هایی که به مبارزه با ویروس کووید 19 می پردازند ارزیابی می شوند. توجه داشته باشید که تعیین و تحلیل تست آنتی بادی igm کرونا برای تشخیص کرونا به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. تقریبا این تست در همه کشورها انجام می شود.

معمولا تست آنتی بادی کرونا، در افرادی که دوزهای کامل واکسن را دریافت کرده اند انجام می گیرد. این کار به منظور ارزیابی تاثیر گذاری واکسن ها است. لازم است بیماران قبل از دادن تست، در مورد تازه ترین یافته های پزشکان در سر تا سر جهان اطلاعات لازم را داشته باشند.

توجه به این نکته که بعد از واکسن زدن، تست آنتی بادی igm کرونا لازم است   اهمیت زیادی دارد. همواره پزشکان زیادی در همه جای دنیا در مورد همه جوانب کرونا در حال تحقیق هستند. بنابراین یک یافته قدیمی نمی تواند همچنان ثابت بماند. تست آنتی بادی کوید 19 بر روی برخی از بیماران انجام می شود. در این جا بیشتر در مورد اثرات و لزوم انجام این تست با شما سخن می گوییم.

عملکرد آنتی بادی های مورد استفاده در آزمایشگاه ها

ممکن است به عنوان یک بیمار کنجکاو باشید که آنتی بادی چیست؟ لازم است بدانید که آنتی بادی ها، انواعی از پروتئین ها هستند که به وسیله سیستم ایمنی بدن شما تولید می شوند. این پروتئین ها به بدن در مقابله با عفونت ها کمک بسزایی می کنند. تست آنتی بادی کرونا ممکن است نتایج متفاوتی در هر فرد داشته باشد.

آنتی بادی ها بعد از درگیری بدن با یک عفونت یا بعد از دریافت واکسن توسط شما تولید می شوند. تست آنتی بادی igm کرونا با هدف تحقیق در مورد انواع واکسن ها نیز به کار می رود. علم پزشکی، انجام واکسیناسیون را به عنوان یک شیوه موثر برای تولید آنتی بادی در بدن تایید می کند.

آنتی بادی ها پس از مدت زمان کوتاهی از فرد در مقابل ابتلای دوباره به بیماری حفاظت می کنند. زمان تولید آنتی بادی ها در بدن برای هر فرد و با توجه به نوع بیماری متفاوت است.

به طور معمول بلافاصله بعد از ابتلا به بیماری در بدن آنتی بادی ساخته نمی شود. بنابراین در ابتدای بیماری تست آنتی بادی کرونا بی معنی است. زیرا به طور تقریبی زمان 1 تا 3 هفته لازم است که بدن بعد از آلوده شدن به ویروس شروع به ساخت آنتی بادی نماید. تست آنتی بادی کرونا در ایران با قیمت مشخص و کم انجام می شود.

تست آنتی بادی کرونا برای سنجش میزان اثربخشی واکسن ها
تست آنتی بادی کرونا برای سنجش میزان اثربخشی واکسن ها

انجام تست آنتی بادی igm کرونا در آزمایشگاه ها

 در نظر داشته باشید که گرفتن آزمایش آنتی بادی کرونا، برای شناخت افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند مناسب است. اما تاثیرگذاری این تست برای افرادی که واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند، هنوز مشخص نیست. برای این منظور تحقیقات بیشتری از سمت محققان در سر تا سر دنیا هر روزه انجام می گیرد.

این که نتایج تست آنتی بادی igm کرونا دقیق تفسیر شود مهم است. زیرا تحلیل غلط سبب می شود تا افراد کمتر نکات بهداشتی را رعایت کنند. لذا این خود سبب می شود تا احتمال مبتلا شدن افراد به بیماری افزایش یابد.

آزمایشات آنتی بادی کوید 19 توسط افراد متخصص در آزمایشگاه ها انجام می شود. لازم است که بیماران با پزشک خود درباره انجام این تست کرونا صحبت کنند و لزوم انجام آن را بپرسند.

آزمایش آنتی بادی  igm
آزمایش آنتی بادی  igm

آزمایش آنتی بادی کووید 19 پس از واکسن

 در بیشتر مواقع جواب آزمایشات آنتی بادی کووید 19 در صورت دریافت واکسن کرونا مثبت می شود. اما نتایجی که از آزمایشات آنتی بادی به دست می آید دلیل بر مصونیت فرد در مقابل ویروس کرونا نیست. در حالت کلی اغلب مردم نیازی به انجام تست های آنتی بادی کووید 19 ندارند. تحقیقات نشان می دهند که واکسن کرونا مانند سایر واکسن ها که برای پیشگیری از فلج اطفال و سرخک به کار می رود، در بدن فرد ایجاد مصونیت می کند.

تست آنتی بادی کرونا
تست آنتی بادی کرونا

افرادی که از داروهایی استفاده می کنند که سرکوب کننده سیستم ایمنی است عوارض نامناسبی از واکسن را نشان می دهند. بر اساس یافته های پزشکان در آمریکا، حتی در زمانی که نتیجه تست آنتی بادی igm کرونا منفی شود دلیلی بر بی اثر بودن واکسن ها نیست. آزمایش آنتی بادی بعد از تزریق واکسن در همه افراد نتیجه یکسانی ندارد.

در برخی افراد که بعد از زدن واکسن مصونیت بالا در برابر کرونا ایجاد شده بود، نتایج تست ها منفی بود. بنابراین توجه داشته باشید که نتایج تست آنتی بادی کرونا نمی تواند سنجش دقیقی بر تاثیر گذاری واکسن به شما بدهد. تست آنتی بادی کرونا بعد از واکسن برای بیشتر افراد لازم نیست.

آزمایش آنتی‌بادی کووید 19 پیش از دریافت واکسن

ذکر این نکته الزامی است که اگر نتیجه تست آنتی بادی igm کرونا مثبت شود، به معنی مصونیت در برابر ویروس کرونا نیست.

چنان چه نتیجه تست شما در آزمایش کرونا مثبت شود، به این معنی است که به احتمال بالا قبلا به این بیماری آلوده شده اید.

در حالت کلی به دست آوردن اطلاعات در مورد تست بیماری کووید 19 برای بیمار مفید می باشد. اما حتما لازم است که پزشک متخصص آزمایش را تفسیر کند و نتیجه نهایی را اعلام نماید.

 

خدمات مرتبط:

تست آنتی بادی واکسن کرونا (نمونه گیری از خون)

تست آنتی بادی (نمونه گیری از خون)

مقالات مرتبط:

تست آنتی بادی igm کرونا به چه صورت بوده و چقدر در تشخیص این ویروس دقیق است؟

تاثیر تست آنتی بادی کرونا بر تشخیص و شیوع ویروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.