انجام تست پاپ اسمیر در منزل و در سریع ترین زمان ممکن

تست پاپ اسمیر در منزل

این روز ها به دلیل مشکلات و درگیری هایی که در زندگی داریم، فرصت اهمیت به سلامتی‌مان را پیدا نمی کنیم؛ اما بیماری های ناخوانده ای مانند سرطان وجود دارند که فارغ از هر مشکلی، به سراغ افراد مختلف می آیند. یکی از این سرطان ها، سرطان رحم است که متاسفانه امروزه به دلیل سبک زندگی نادرست، خیلی از خانم ها با آن رو به رو هستند. راه حل پیشگیری از این بیماری، تست پاپ اسمیر است؛ اما آیا امکان انجام تست پاپ اسمیر در منزل وجود دارد؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که امکان بیرون رفتن از خانه و تحرک زیاد را ندارید یا به دلیل مشغله کاری فراوان فرصتی پیدا نمی کنید تا به آزمایشگاه سر بزنید، مجموعه آنی آزما این توانایی را دارد تا آزمایشگاه را به خانه شما بیاورد! با ما باشید تا بیشتر با این مجموعه آشنا شویم.

تست پاپ اسمیر چیست؟

در ابتدا، اشاره ای به این که این آزمایش چیست و چه چیزی را به ما نشان می دهد می کنیم و سپس به سراغ مژده ای به خانم ها، یعنی انجام تست پاپ اسمیر در منزل می رویم. تست پاپ‌ اسمیر‌ که نام علمی آن سیتولوژی انکوتیک دهانه رحم است، یکی از مهم ترین راه هایی به شمار می آید که خانم های عزیز برای مطمئن شدن از سلامت رحمشان باید انجام دهند؛ در واقع این آزمایش یک تست پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

در این آزمایش که از طریق معاینه لگن صورت می گیرد، فرد متخصص با استفاده از برسی کوچک که ویژه این کار طراحی شده است، سلول هایی را از سطح دهانه رحم و اطراف آن جدا می کند. سپس اگر تست پاپ اسمیر در منزل نباشد، نیاز است سلول ها به آزمایشگاه بروند تا هر نوع تغییر سلولی، التهاب و عفونت موجود در آن ها بررسی شود. در صورت تشخیص تفاوت بین سلول های آزمایش شده و سلول های طبیعی، نیاز است تا فرد تحت نظر پزشک قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: پاپ اسمیر چیست و انجام آن چه بیماری را مشخص می کند؟

چه افرادی نیاز به انجام این تست دارند؟

انجام این تست به سن بانوان بستگی دارد؛ زنان 21 ساله تا 29 ساله، باید هر سه سال یکبار این آزمایش را انجام دهند. برای خانم هایی که بالای 30 سال اند، کمی شرایط متفاوت است؛ آن ها هم می توانند به راحتی به انجام تست پاپ اسمیر در منزل بپردازند اما قبل از آن باید با انجام آزمایش چکاپ از وجود داشتن یا نداشتن ویروس پاپیلومای انسانی مطمئن شوند. در صورتی که نتیجه آزمایش مشکلی نداشت، کافیست تا سن 65 سالگی، هر 5 سال یک بار به انجام این تست روی بیاورند تا از ابتلا به سرطان رحم پیشگیری کنند. پس از سن 65 سالگی هم دیگر نیازی به انجام این آزمایش نیست.

بدون رفتن به آزمایشگاه این تست را انجام دهید!

بالاتر اشاره ای به این موضوع کردیم که اگر شرایط رفتن به آزمایشگاه را ندارید، می توانید از مزیت آنی آزما که انجام تست پاپ اسمیر در منزل است بهره مند شوید اما شاید برایتان سوال باشد این امر چگونه اتفاق می افتد؟

خطای تست پاپ اسمیر در منزل چه قدر است؟
خطای تست پاپ اسمیر در منزل چه قدر است؟

باید بگوییم مجموعه آنی آزما توانسته با توجه به نیاز روز جامعه و در نظر گرفتن شرایطی که برای هر فرد متفاوت است، ایده ای را در سراسر کشور پیاده کند که کمک شایانی به حفظ سلامتی تمام مردم ایران کرده است. تنها با چند کلیک ساده می توانید به امتحان تست‌ پاپ‌ اسمیر‌ در منزل یا انجام هر آزمایش دیگری در مکان مورد نظرتان دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: حقایقی در مورد آزمایش پاپ اسمیر که نمی دانید

اگر شما هم قصد انجام آزمایش دهانه رحم را دارید تنها طی کردن سه مرحله کافیست تا بتوانید تست پاپ اسمیر در منزل یا محل کارتان را امتحان کنید. این سه مرحله به شرح زیر است:

  1. جهت ثبت سفارش، نیاز است تا درخواست‌تان را از طریق تماس تلفنی، وب سایت یا اپلیکیشن آنی آزما ثبت کنید.
  2. متخصصین این مجموعه در اسرع وقت با توجه به آدرسی که ذکر کرده اید نزد شما آمده و آزمایشتان را انجام خواهند داد.
  3. در کوتاه ترین زمان ممکن، جواب نهایی تست به شما عزیزان پیامک خواهد شد.

همین سه مرحله کافیست تا به راحتی و بدون نیاز به زمان گذاشتن جهت رفتن به آزمایشگاه، انجام تست پاپ اسمیر در منزل اتفاق بیفتد.

مراحل تست پاپ اسمیر
مراحل تست پاپ اسمیر

آنی آزما چه مناطقی را تحت پوشش دارد؟

اگر شما هم قصد انجام تست پاپ اسمیر در منزل را دارید اما نگران فعال نبودن این مجموعه در شهر یا استان‌تان هستید، باید بگوییم که با تکیه بر تلاش همکاران و مدیران، آنی آزما توانسته است نقاط بسیاری را در ایران تحت پوشش خود قرار دهد. استان های زیر از بعضی استان هایی هستند که فعالیت این مجموعه در آن ها به ثبت رسیده است و اکنون می توانید به راحتی و با یک درخواست ساده، تست پاپ اسمیر در منزل را به ثبت برسانید:

اراک آمل قم قزوین کرج و حومه تهران و حومه
یزد همدان مشهد اهواز اصفهان ارومیه
کاشان کرمانشاه کرمان کیش گرگان لاهیجان
زنجان ساری زاهدان رشت ایلام بندر عباس
تبریز خرم اباد بوشهر چالوس سبزوار سنندج

 

بیشتر بخوانید: هزینه تست پاپ اسمیر در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

آیا نیاز است هزینه اضافه ای برای انجام تست پاپ اسمیر در منزل پرداخت کنم؟

وقتی می گوییم این مجموعه می تواند در منزل یا محل کار شما آزمایش مورد نظرتان را انجام دهد، بسیاری فکر می کنند نیاز است هزینه جدا از آزمایشی را پرداخت کنند. در صورتی که این گونه نیست. برای مثال، هزینه تست پاپ اسمیر در منزل 214000 تومان است و جدا از این مبلغ، دیگر نیازی به پرداخت هزینه مازاد مبنی بر ایاب ذهاب نیست.

تست پاپ اسمیر چه زمانی باید انجام شود
تست پاپ اسمیر چه زمانی باید انجام شود

در نهایت، دریافتیم که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم و به خطر افتادن سلامتی‌مان، نیاز است تست پاپ اسمیر را انجام دهیم. گرفتن تست پاپ اسمیر حتما باید توسط افراد ماهر و مجرب انجام بپذیرد که آنی آزما خیال شما را در این باره آسوده می کند.

در ضمن گفتنی است که با عضویت در این مجموعه می توانید به سوابق پزشکی خود هم دست پیدا کنید و با در دست داشتن آزمایشات گذشته تان، به پزشک خود مراجعه کنید. در این صورت، درصد خطا در تست کمتر و تشخیص پزشک آسان تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.