آنچه باید درباره تست ‏hpv‏ زنان بدانید

تست ‏hpv‏ زنان

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) متداول ترین ترین عفونت مقاربتی (STI) است. واکسن های HPV  می توانند از بروز بیماری های ناشی از HPV جلوگیری کنند. البته، تشخیص به موقع ویروس اچ پی وی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. خانم ها بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند. انجام تست ‏hpv‏ زنان می تواند در تشخیص، پیشگیری و درمان به موقع نقش مهمی را ایفا کند. در این مطلب، اطلاعات لازم درباره آزمایش hpv را در اختیار شما قرار می دهیم.

HPV چیست؟

ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی می تواند منجر به ایجاد سرطان یا انواع زگیل شود. اکثر افرادی که تا به حال تماس جنسی داشته اند حداقل به یک نوع HPV تناسلی در برخی از مراحل زندگی خود مبتلا می شوند.
در بیشتر افراد، بدن به خودی خود عفونت را از بین می برد. اما گاهی اوقات، عفونت به راحتی از بین نمی رود. عفونت مزمن یا طولانی مدت، به خصوص زمانی که ناشی از برخی از انواع پرخطر HPV باشد، در طول زمان باعث سرطان می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه انجام آزمایش hpv و ضرورت آن

تست ‏hpv‏ زنان

HPV مخفف ویروس پاپیلومای انسانی است. این ویروس جزو رایج ترین علل بروز بیماری های مقاربتی است. HPV می تواند مردان و زنان را مبتلا کند. اکثر افراد مبتلا به HPV نمی دانند که به این ویروس مبتلا هستند و هرگز علائم یا مشکلات دیگری ندارند. انواع مختلفی از HPV وجود دارد. برخی از انواع آن باعث مشکلات سلامتی می شوند. عفونت های HPV معمولاً به عنوان HPV کم خطر یا پرخطر طبقه بندی می شوند.

HPV کم خطر می تواند منجر به بروز زگیل در مقعد و ناحیه تناسلی شود. سایر عفونت های کم خطر HPV می تواند باعث ایجاد زگیل در بازوها، دست ها، پاها یا قفسه سینه شود. زگیل های HPV مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. این زگیل ها ممکن است خود به خود از بین بروند یا نیاز به درمان جزئی داشته باشند.

برخی از عفونت های اچ پی وی ظرف مدت کوتاه از بین می روند. اما بری از عفونت های پرخطر این ویروس ممکن است که سالها ادامه داشته باشند. این عفونت های طولانی مدت می تواند منجر به سرطان شود. ویروس اچ پی وی فاکتور اصلی ایجاد سرطان دهانه رحم است و به همین دلیل انجام تست ‏hpv‏ زنان اهمیت زیادی دارد. ابتلا طولانی مدت به ویروس اچ پی وی ممکن است که باعث ابتلا به سرطان های مقعد، واژن، آلت تناسلی، دهان و گلو نیز شود.

مزایای انجام تست ‏hpv‏ زنان
مزایای انجام تست ‏hpv‏ زنان

آیا HPV قابل درمان است؟

هیچ درمانی برای خود ویروس وجود ندارد. اما بیشتر عفونت های HPV با تقویت  سیستم ایمنی فرد از بین می روند. حتی اگر HPV به تنهایی نیز درمان نشود، تغییرات سلولی ناشی از عفونت اچ پی وی را می توان از بین برد. به عنوان مثال، زگیل تناسلی قابل درمان است. تغییرات سلولی پیش سرطانی ناشی از HPV را می توان با آزمایش پاپ اسمیر تشخیص داد و درمان کرد.

بیشتر بخوانید: آزمایش اچ پی وی را جدی بگیرید

به علاوه، سرطان های سر و گردن، دهانه رحم، مقعد و تناسلی ناشی از ویروس اچ پی وی نیز با انجام به موقع تست ‏hpv‏ زنان قابل درمان هستند. بنابراین، به منظور تشخیص به موقع ویروس اچ پی وی و بیماری های مرتبط با این ویروس و تسریع روند درمان، انجام آزمایش اچ پی وی لازم و ضروری است.

اطلاعاتی درباره تست ‏hpv‏ زنان
اطلاعاتی درباره تست ‏hpv‏ زنان

انتقال ویروس اچ پی وی یا hpv

با داشتن رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی با فردی که این ویروس را دارد، به HPV مبتلا می شوید. این ویروس، بیشتر در حین رابطه مقعدی یا واژینال انتقال پیدا کند. همچنین، اچ پی وی از طریق تماس نزدیک پوست به پوست در حین رابطه جنسی نیز انتقال پیدا می کند.

 فرد مبتلا به HPV می تواند عفونت را به دیگری انتقال دهد، حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشد. اگر رابطه های جنسی متعدد دارید، می توانید به HPV مبتلا شوید. تزریق واکسن، غربالگری سرطان رحم، داشتن رابطه جنسی محافظت شده و عدم برقرای ارتباط با فرد آلوده می تواند در پیشگیری از انتقال ویروس اچ پی وی نقش موثری را داشته باشد.

آمادگی های لازم برای تست ‏hpv‏ زنان

قبل از انجام هر آزمایشی برای بالا رفتن دقت تست باید اقداماتی را انجام دهید. از آمادگی و اقدامات لازم برای قبل از انجام آزمایش ‏hpv می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تا یک روز قبل از انجام آزمایش نباید استحمام کنید.
  • یک روز قبل از انجام آزمایش رابطه جنسی نداشته باشید.
  • استفاده از داروهای واژینال و تامپون تا یک روز قبل از انجام تست را کنار بگذارید.‏

بیشتر بخوانید: علائم و راه های انتقال زگیل تناسلی HPV در زنان و مردان

مزایای انجام تست اچ پی وی در منزل

انجام آزمایش اچ پی وی در منزل مزایایی را به همراه دارد. بنابراین، در صورت نیاز به انجام تست اچ پی وی به شما آزمایش در منزل را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید برای انجام آزمایش در منزل از خدمات آنی آزما بهره ببرید. مزایای انجام تست hpv زنان در منزل عبارتند از:

  • ایمنی بیشتر
  • حفظ آرامش بیمار
  • انجام دقیق تر تست
  • پیشگیری از ابتلا به ویروس و باکتری های بیماری زا
  • صرفه جویی در هزینه
  • جلوگیری از اتلاف وقت
تست اچ پی وی در منزل
تست اچ پی وی در منزل

انجام تست ‏hpv‏ زنان در منزل

آزمایش اچ پی وی ‏یکی از ضروری ترین تست هایی است که انجام آن به خانم های بالای 30 سال پیشنهاد می شود. آیا می دانید امروزه مراکزی به وجود آمده اند که خدماتی مانند انجام آزمایش در منزل را ارائه می دهند؟ آنی آزما یکی از این مراکز است. شما می توانید در صورت نیاز به انجام آزمایش hpv از خدمات آزمایش در منزل انی آزما استفاده کنید.

به منظور دریافت خدمات این مرکز مانند تست ‏hpv‏ زنان کافی است به وبسایت آنی آزما مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. پس از بررسی درخواست در اسرع وقت فرد متخصص جهت نمونه گیری به منزل شما اعزام می شود. نمونه به وسیله دستگاه های پیشرفته و توسط متخصصین مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. پاسخ آزمایش نیز ظرف مدت کوتاهی پس از انجام بررسی های لازم برای شما ارسال خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.