درباره هزینه سرم در منزل چه می دانید؟

تزریق انواع سرم

وصل کردن سرم به بدن، از جمله خدمات درمانی است که در طول زندگی، به طور مکرر از آن استفاده می کنیم. به عنوان مثال، برخی سرم ها جنبه تقویتی داشته و برخی دیگر به منظور درمان و دارو مورد استفاده قرار می گیرند. در هر صورت، ممکن است برای یک سرم زدن ساده، چندین ساعت در مراکز درمانی معطل شوید. از همین رو، با پرداخت مبلغی جهت هزینه سرم در منزل، می توانید از این معطلی خلاص شده و در خانه خودتان، سرم تجویزی را متصل کنید.

فواید تزریق سرم برای درمان بیماری ها

تزریق سرم، از سریع ترین و بهترین راه های درمانی به حساب می آید؛ چرا که از سیستم گوارش بدن انسان عبور نمی کند و مستقیم به سمت بافت ها می رود. این امر، کمک زیادی به بهبود هر چه سریع تر بیماری می کند. علاوه بر این، تزریق سرم فواید دیگری هم دارد که به آن ها می پردازیم. فراموش نکنید؛ شما عزیزان می توانید از فواید سرم در منزلتان هم بهره مند شوید؛ فقط کافیست، هزینه سرم در منزل را به یکی از مجموعه های معتبر پرداخت کنید.

حال، چند نمونه از فواید سرم را با یکدیگر می بینیم که به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: با استفاده از خدمات سرم در منزل، به روند درمان سرعت ببخشید

  1. کاهش علائم بیماری

تزریق سرم، باعث از بین رفتن علائم بیماری مانند: تب، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، خشکی دهان، بدن درد و غیره می شود.

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن

مقابله با ویروس ها یا عفونت های بدن، یکی از مهم ترین اقدامات در زمان بیماری است. تزریق سرم، از راه های مطمئن، جهت تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می آید.

  1. بازیابی مایعات از دست رفته بدن

در نظر داشته باشید؛ بیماری های مختلف، تاثیرات گوناگونی را بر بدن می گذارند. برای مثال، ممکن است، مایعات بدن کم شود. جدا از این مورد، یکی از راه هایی که کمک زیادی به دفع سموم می کند، مصرف زیاد مایعات است. سرم، با جبران مایعات از دست رفته بدن و کمک به از بین بردن سموم، یکی از روش های درمانی موثر شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: تضمین سلامتی با تزریق سرم در منزل

  1. افزایش اثر بخشیدن به داروها

تزریق سرم، کمک زیادی به اثر بخشی دیگر داروها می کند؛ یعنی، شاید گاهی خود به تنهایی جواب گو نباشد؛ اما در تاثیرگذاری داروهای دیگر نقش به سزایی دارد.

  1. رفع کمبود مواد مغذی بدن

بیماری، باعث از بین رفتن بعضی مواد مغذی بدن می شود که سرم، قابلیت بازگرداندن بسیاری از آن ها را دارد.

تعرفه هزینه سرم در منزل
تعرفه هزینه سرم در منزل

آموزش زدن سرم در منزل با استفاده از آنژیوکت

مراحل سرم زدن در منزل، احتیاج به رعایت چند نکته دارد تا نتیجه درستی را رقم زند. در ادامه، مراحل و نکات این کار را می بینیم:

    1. سایز آنژیوکت ها بین 16 تا 20 متغیر اند. با توجه به جثه فرد مقابل، باید سوزنی با اندازه مناسب را پیدا کنید.
    2. برای برجسته کردن رگ های بیمار، بهتر است، دست او را رو به پایین قرار دهید و از بیمار بخواهید، آن را ثابت نگه دارد.
    3. علاوه بر مورد بالا، عمل دیگری که در حین تزریق سرم حائز اهمیت است، وصل گاور یا یک کش محکم به بازوی بیمار خواهد بود. این کار کمک زیادی به برجسته و نمایان شدن رگ های بیمار می کند. تنها کافیست، کمی بالاتر از محل تزریق را با کش یا گاور ببندید تا رگ مورد نظر را راحت تر پیدا کنید.
    4. محلی که برای نصب آنژیوکت در نظر دارید را به خوبی با پدهای الکلی ضدعفونی کنید.
    5. یک بار دیگر جهت اطمینان بیشتر، به کمک دستانتان، رگ بیمار را لمس کنید. اگر هنوز هم به خوبی برجسته نبود، چند ضربه کوتاه به محل تزریق وارد کنید.
پرداخت هزینه سرم در منزل
پرداخت هزینه سرم در منزل
    1. پوست قسمتی از دست که کمی پایین تر از ناحیه تزریق قرار دارد را بکشید. این کار، درد بیمار را کمتر و همچنین ورود سوزن را هم آسان تر می کند.
    2. توجه کنید که طول سوزن، با طول قسمت صاف رگ، یکسان باشد. اگر این طور بود، به سادگی سوزن را وارد رگ کنید؛ اما اگر این دو اندازه یکسان نبودند، باید از زیر پوست شروع و سپس از کنار رگ وارد آن شوید.
    3. در ابتدا، نیمی از آنژیو را وارد کرده و اگر خون داخل آن جمع شد، مطمئن می شویم، وارد رگ شده است؛ سپس می توانیم، تمام آن را وارد کنیم.

تفاوت و  هزینه سرم در منزل در مقایسه با درمانگاه

یکی از آشکار ترین تفاوت هایی که بین این دو مکان برای تزریق سرم وجود دارد، راحتی و آرامش خانه است. تزریق سرم در خانه بیمار، کمک زیادی به تسریع بیماری می کند؛ چرا که در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون معطلی در آزمایشگاه، روند درمان از سر گرفته می شود.

بعضی ها فکر می کنند که هزینه سرم در منزل بسیار زیاد خواهد بود و اگر این کار را در درمانگاه انجام دهند، مبلغ کمتری پرداخت خواهند کرد. در صورتی که این طور نیست. به طور کلی، سازمان بهداشت و دارو، هر ساله تعرفه تزریقات را تغییر می دهد که عموما هم رو به افزایش است. تمام مجموعه های درمانی اعم از بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز خصوصی درمانی و غیره موظف به اجرای این تعرفه هستند. مثلا، به گفته وزیر بهداشت، تعرفه ‌های خدمات درمانی و تشخیصی، در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال گذشته 25% رشد داشته است.

برای مثال، هزینه تزریق آمپول در منزل، چه در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و چه در شهر های کوچک مانند قم و کرج، از 120/000 تومان الی 200/000 تومان محاسبه می شود. توجه داشته باشید که این عدد، تنها به ازای یک آمپول بوده و برای آمپول دوم و سوم، نیاز به پرداخت مبلغ جداگانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نرخ تزریق سرم در منزل چقدر است؟

هزینه تزریق سرم در درمانگاه ۱۴۰۲

عملیات درمانی که در مراکز مختلف صورت می پذیرد، شامل قیمت های گوناگونی می شود. این قیمت ها بر اساس فاکتورهای مختلفی سنجیده شده اند. یکی از این فاکتورها مسافت است که تاثیر مستقیم در نرخ تزریق سرم در منزل دارد. از دیگر عوامل مهمی که در هزینه تزریق سرم اثر می گذارد نوع مرکز درمانی است. همانطور که می دانید انجام تزریقات در درمانگاه، با پرداخت هزینه های کمتری همراه است و افرادی که جهت دریافت خدمات به درمانگاه یا مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه می کنند، مشمول پرداخت مبالغ کمتری نسبت به دریافت کنندگان خدمات تزریقات در منزل هستند.

میزان هزینه سرم در منزل
میزان هزینه سرم در منزل

هزینه سرم در منزل هم از همین روند برخوردار بوده بوده و طبق تعرفه وزارت بهداشت، در یک بازه قیمتی از 150/000 تومان الی 300/000 تومان محاسبه می شود. اگر شما هم می خواهید، با کمترین قیمت، بهترین خدمات درمانی را دریافت کنید، با آنی آزما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.