تضمین سلامتی با تزریق سرم در منزل

تزریق سرم در منزل

زدن سرم، بخشی از فرآیند درمان بیماری های مختلف به شمار می رود. این کار ملزم به بستری بیمار در مرکز درمانی است. در نتیجه، وقت بیمار و همراهان برای زدن یک سرم معمولی تلف می شود. از سوی دیگر، عواملی چون ترافیک سنگین، نبود تخت کافی و کمبود امکانات نیز باعث شده اند را تزریق سرم در منزل گزینه ایده آل تری باشد. بسیاری از مراکز درمانی، خدمات تزریق سرم در خانه را برای افراد سالمند یا ناتوان ارائه می دهند. به این ترتیب، سلامت بیمار همراه با کاهش هزینه ها تضمین می شود.

تزریق سرم در منزل چگونه انجام می شود؟

امروزه، مراکز درمانی بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات تزریق سرم در خانه فعالیت می کنند. این مراکز از پرستاران باتجربه و خبره تشکیل شده اند و برای ارائه خدمات درمانی به منزل بیمار مراجعه می کنند. در نتیجه، تمام مراحل درمان زیر نظر مستقیم پرستاران حرفه ای در یک محیط کاملاً استریل و مناسب انجام می شوند. پرستار موظف است واکنش بیمار به سرم را نیز تحت نظارت قرار دهد تا هیچ گونه مشکلی طی درمان پیش نیاید.

تزریق سرم در خانه باعث می شود تا بسیاری از هزینه های مربوط به رفت و آمد و پذیرش در مراکز درمان به طور قابل توجهی کاهش یابند. از آنجایی که بیمار در منزل خود تحت درمان قرار می گیرد، احساس آرامش و امنیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: سرم تراپی و تزریقات توسط آنی آزما

با توجه به افزایش بیماری های واگیردار در سال های اخیر، حضور سالمندان در مراکز درمانی شلوغ نیز می تواند مشکل ساز باشد. به کمک ارائه خدمات درمانی در منزل، احتمال ابتلا سالمندان به بیماری های واگیردار کاهش می یابد.

گیرندگان سرم در منزل
گیرندگان سرم در منزل

خدمات تزریق‌ در منزل‌ برای چه کسانی ارائه می شود؟

برخی از مهم ترین گیرندگان خدمات تزریق سرم در منزل شبانه روزی عبارتند از:

  • سالمندان:

بسیاری از سالمندان به دلیل بیماری های مختلف نیاز مداوم به تزریق سرم دارند. انتظار در مراکز درمانی و بیمارستان ها معمولاً برای سالمندان بسیار دشوار و آزاردهنده است. از آنجایی که مراجعه سالمندان به مراکز درمانی با مشکلات متعددی همراه است، زدن سرم در منزل انجام می شود.

  • بانوان:

ارائه خدمات زدن سرم در منزل برای بانوان در شرایط خاص انجام می شود. به عنوان مثال، بانوان در دوران بارداری معمولاً سرم های تقویتی می زنند. این افراد به دلیل شرایط خاصی که دارند، می توانند در خانه سرم بزنند. در نتیجه، دیگر لازم نیست نگران ابتلا به بیماری های واگیردار یا صف های طولانی نوبت دهی مراکز درمانی باشند.

  • افراد دارای معلولیت و کم توان:

خدمات تزریق سرم در منزل تهران برای افراد معلول و کم توان نیز ارائه می شود. این افراد به دلیل شرایط خاصی که دارند، بهتر است در منزل سرم بزنند. به این ترتیب، از گزند بیماری های واگیردار نیز در امان می مانند.

  • کودکان:

کودکانی که از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها وحشت دارند یا دچار ترس از آمپول هستند، می توانند از خدمات زدن سرم در منزل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: تزریق سرم در منزل روشی راحت و سريع

تزریق سرم در منزل چه مزایایی دارد؟

از مهم ترین مزایای تزریق سرم در خانه توسط پرستاران حرفه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در هزینه ها
  • عدم نیاز به انتظار در صف های طولانی نوبت دهی و پذیرش مراکز درمانی
  • افزایش نکات ایمنی و بهداشتی برای بیمار
  • کاهش استرس ناشی از ابتلا به بیماری های واگیرداری مانند کرونا در مراکز درمانی
  • ارائه خدمات در محیطی استریل در کوتاه ترین زمان ممکن
  • کیفیت بالا در ارائه خدمات
  • کاهش استرس و اضطراب ناشی از تزریق و زدن آمپول
  • بهره مندی از تجربه پرستاران حرفه ای

تزریق سرم در منزل علاوه بر افزایش آرامش خاطر و آسایش بیماران موجب خالی شدن تخت های بیمارستان ها و مراکز درمانی برای بیماران بدحال می شود.

مزایای تزریق سرم در خانه
مزایای تزریق سرم در خانه

آیا امکان زدن سرم بدون نسخه در منزل وجود دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا می توان سرم بدون نسخه در منزل دریافت کرد؟ خیر، زدن سرم بدون نسخه پزشک امکان پذیر نخواهد بود. بسیاری از بیماران فکر می کنند که با زدن سرم سریع تر خوب می شوند. در نتیجه، برای دریافت خودسرانه سرم به مراکز درمانی مراجعه می کنند. البته، برخی از مراکز درمانی به دلیل منفعت مالی به بیماران سرم بدون نسخه می دهند.

سرم تنها زمانی باید تجویز شود که بیمار نتوان آب و مواد غذایی را از طریق دهان دریافت کند. در غیر اینصورت، مشکلات بلندمدت جدی برای بیمار به وجود می آید. به همین دلیل است که مراکز درمانی به هیچ عنوان تزریق سرم بدون نسخه در منزل انجام نمی دهند.

بیشتر بخوانید: چگونگی اتصال سرم در منزل و نکاتی که باید به آن توجه کرد

در تزریق سرم در منزل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پرستارانی که برای تزریق سرم به منزل بیماران مراجعه می کنند، افراد حرفه ای هستند که با نحوه تزریق سرم وریدی آشنایی دارند. پرستار باید بتواند آرامش خود در حین تزریق را حفظ کند تا این آرامش و اطمینان خاطر به بیمار منتقل شود. خوشرویی و اعتماد به نفس باعث ایجاد ارتباط مثبت بین پرستار و بیمار می شود و در نتیجه، همکاری موثری بین آن دو به وجود می آید.

پرستار حتماً باید در مورد سابقه تزریق سرم از بیمار یا همراه سوال کند. استفاده از لوازم ضد عفونی و دستکش های پزشکی در حین تزریق نیز الزامی است. این کار از انتقال میکروب و عفونت جلوگیری می کند و باعث ایجاد محیطی استریل و ایزوله می شود. به این نکته توجه کنید که هزینه تزریق سرم در منزل به گونه ای است که بیماران بتوانند به راحتی از خدمات آن بهره مند شوند.

نکات مهم در تزریق سرم در خانه
نکات مهم در تزریق سرم در خانه

سخن پایانی

تزریق سرم در منزل یک راه حل ایده آل برای تمام بیمارانی به شمار می رود که به هر دلیلی نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند. این نوع تزریق نه تنها برای افراد سالمند بلکه برای کودکان نیز کارساز است. بسیاری از کودکان از مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی برای زدن سرم می ترسند. تزریق در منزل به آن ها کمک می کند تا احساس امنیت بیشتری داشته باشند و ترس از آمپول را کنار بگذارند.

آیا تاکنون از خدمات پزشکی و آزمایشگاهی در منزل استفاده کرده اید؟ لطفاً تجربه خود را در بخش نظر با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.