تفسیر عدد ct در تست کرونا چه کمکی به مبتلایان می کند؟

چندین سال است که ویروسی با نام کرونا تمام جامعه را درگیر خود کرده و جان بسیاری از افراد را گرفته است، این ویروس در ابتدا ناشناخته بود، اما باتوجه به تحقیقات و آزمایشات انجام شده در این زمینه و کشف عدد ct در تست کرونا، امروزه به میزان قابل توجه ای جلوی پیشروی این بیماری گرفته شده است.

در ابتدا تنها آزمایشی برای مثبت یا منفی بودن شخص بیمار گرفته می‌شد و قدرت سرایت و درصد رشد بیماری مشخص نبود، اما امروزه با استفاده از عدد ct می توانند میزان شدت بیماری و بسیاری از عوامل دیگر را تخمین بزنند.

 

 کشف عدد ct و کمک به جامعه بشریت
کشف عدد ct و کمک به جامعه بشریت

اهمیت عدد ct در تست کرونا

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که عدد ct در تست کرونا چیست؟ عدد ct در تست کرونا اهمیت ویژه ای دارد، امروزه تمامی کارشناسان بهداشت در مراکز پزشکی اعلام کرده اند که تنها مثبت و منفی بودن آزمایش ملاک نیست بلکه می بایست با توجه به عدد ct شدت بیماری را تخمین زد و دریافت که شخص بیمار، چه مقدار به ویروس آلوده شده است.

با استفاده از این عدد می توان یافت هر فرد چه میزان ویروس را دریافت کرده و اگر در معرض خطر جدی قرار گرفته باشد اقدامالات لازم برای آن انجام شود.

همچنین با استفاده از عدد ct در تست کرونا می توان درصد عفونت و سرایت شخص بیمار را دریافت و در صورت نیاز اقدام به ایزوله نمودن آن نمود تا این شخص افراد دیگری را آلوده نسازد.

به همین ترتیب می توان با استفاده از این عدد به ظاهر ساده، اپیدمی کرونا را کنترل کرد و جان بسیاری از افراد را نجات داد.

 

عدد ct در تست کرونا و نشان دادن شدت عفونت
عدد ct در تست کرونا و نشان دادن شدت عفونت

تشخیص شدت بیماری با استفاده از تفسیر عدد ct

عدد ct در آزمایش کرونا می تواند به تشخیص شدت بیماری کمک نماید، به همین ترتیب اگر بیماری در معرض عفونت بالا قرار گرفته باشد بهتر است در اصرع وقت تمامی اقدامات لازم برای قرنطینه و درمان آن انجام شود.

دانشمندان دریافته اند که عدد ct در تست pcr در روز های اول مریضی کاملا متغییر با روز های بعدی است، به گونه ای که در ابتدا عدد ct در تست کرونا میزان عفونت بیشتری را نشان داده و هرچه مقاومت بدن افزایش پیدا می کند و ویروس را مهار کند، عدد ct عفونت کمتری نشان می دهد.

عدد ct در کرونا علاوه بر نشان دادن مثبت و منفی بودن، شدت بیماری را نشان خواهد داد، محققان به این نتیجه رسیده اند عدد زیر ۳۵ نشان دهنده مبتلا بودن فرد به ویروس کرونا و عدد های بالا تر نشان دهنده منفی بودن آزمایش است.

عدد های زیر ۲۰ در ct

عددct در تست‎ کرونا اگر زیر ۲۰ باشد نشان دهنده عفونت شدید در فرد مبتلا است که هر چه بدن میزان ویروس بیشتری دفع کند و بتواند در مقابل کرونا از خود دفاع نماید، این عدد افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین هرچه این عدد رو به پایین حرکت کند نشان دهنده افزایش شدت بیماری و درصد رشد عفونت در بدن است.

تاثیر عدد ct در تست‎کرونا و کمک به شناخت اپیدمی آن

امروزه ویروس کرونا جهش های بسیاری کرده، که هر جهش در ابتدا شدت بیشتری داشته و هرچه به انتهای آن نزدیک شویم شدت ویروس کاهش پیدا می کند.

عدد ct در تست کرونا می تواند به شناخت درصد شیوع بیماری کمک بسیاری نماید، به گونه ای که اگر عدد ct در آزمایش شخص بیمار به شدت کم باشد نشان دهنده شیوع بسیار و گسترش آن است.

اما اگر این عدد مقداری بالا تر و نزدیک به عدد ۳۵ باشد، می توان دریافت که شیوع کاهش پیدا کرده و درصد عفونت کمتر شده، که نشان دهنده نزدیک شدن به پایان اپیدمی خواهد بود.

عدد ct و جلوگیری از مرگ

دانشمندان با توجه به تحقیقات فراوانی که کرده اند به این نتیجه رسیده اند که افرادی که دارای ct کمتر از ۲۵ هستند، به میزان قابل توجه ای در معرض مرگ بوده به همین دلیل پس از شناسایی می بایست اقدامات لازم برای آن ها انجام شده تا جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.

 

عدد ct در تست کرونا و جلوگیری از مرگ افراد
عدد ct در تست کرونا و جلوگیری از مرگ افراد

نتیجه گیری

عدد ct در تست کرونا می تواند شدت بیماری، نوع جهش، چرخه کرونا و بسیاری از موارد دیگر را نشان دهد و جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آنی ازما مراجعه نمایید.

خدمات مرتبط:

تست آنتی بادی کرونا

چکاپ ویژه کلیه

مقالات مرتبط:

آزمایش خون در منزل

همه چیز درمورد کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.