تعرفه تزریق سرم در منزل چه مقدار است؟

تعرفه تزریق سرم در منزل

سرم ها، محلول هایی مایع یا کریستالوئیدی هستند که از الکترولیت، آب، پروتئین ها و دیگر نیازهای سلولی بدن مانند قندها تشکیل شده اند. به طور کلی، می توانیم سرم ها را به 4 دسته تقسیم کنیم:

  1. محلولهای کریستالوئیدی: سرم هایی مانند سرم های نمکی، قندی، رینگر و قندی نمکی از این دسته محلول ها هستند که به بالا بردن مایعات بدن و الکترولیت ها، کمک شایانی می کنند.
  2. محلولهای کلوئید: دکستران و هماکسل از این دسته هستند و برای جبران پلاسمای از دست رفته، گزینه خوبی محسوب می شوند.
  3. محلولهای غذایی: همان طور که از نام این سرم پیداست، جهت تغذیه بدن مورد استفاده قرار می گیرد. سرم های آمینواسیدی از این دسته اند.
  4. سرم های درمانی خاص: سرم هایی مثل مانیتول، برای درمان بیماری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر شما هم می خواهید با کمترین هزینه و سریع ترین زمان ممکن، هر کدام از این سرم ها در منزل خودتان تزریق شود؛ اما از تعرفه تزریق سرم در منزل خبردار نیستید، با ما همراه بمانید؛ چرا که این مقاله، با هدف آگاهی دادن راجع به این موضوع نوشته شده است.

سرم‌ درمانی چیست؟

در بعضی مواقع، امکان خوردن یا آشامیدن برای بیمار وجود ندارد. در چنین شریطی، دکتر روشی به نام سرم درمانی را از سر می گیرد. روش سرم درمانی، کمک زیادی به جبران مواد غذایی، داروهای مورد نیاز، موادی که در بدن شخص بیمار کم شده و موارد این چنینی می کند.

در این روش، به کمک محلول، سوزن و لوله های اتصال پلاستیکی، مواد مورد نیاز را از طریق رگ و تزریق، به بدن بیمار منتقل می کنیم. ممکن است فکر کنید، این راهبرد زمان بر است؛ اما سرم ها، دستگاه گوارش را دور زده و بدون عبور از معده، مستقیما جذب بافت ها می شوند.

بیشتر بخوانید: تضمین سلامتی با تزریق سرم در منزل

کاربرد های تزریق سرم‌ و سرم‌ درمانی

همان طور که متوجه شدید، گاهی برای جبران کمبود آب (آب از دست رفته، جایگزین نشده باشد) یا مواد مغذی از سرم استفاده می کنیم. در شرایطی، برای رساندن دارو هم می توان از این محلول های درمانی بهره برد. موارد زیر، نمونه هایی هستند که به کمک سرم، روند درمان بیمار سریع تر پیش می رود:

  • وابستگی به مواد اعتیار آور مانند الکل یا مواد مخدر
  • سرطان (گاهی اوقات برای رساندن مواد شیمیایی قوی، از سرم استفاده می شود)
  • بیماری های خود ایمنی (در این اختلالات، سیستم ایمنی فرد بیمار به سلول و بافت های خودی حمله می کند.)
  • عفونت‌ بدن
  • بیماری‌ های قلبی
  • استراحت و دوران نقاحت بعد از جراحی و عمل
  • نارسایی کلیوی
  • در شرایطی که بیمار نتواند به خودی خود، از مواد مغذی مورد نیاز بهره مند شود (خوردن خوراکی از راه دهان ممنوع باشد)
تعرفه تزریق سرم در منزل چیست؟
تعرفه تزریق سرم در منزل چیست؟

انواع روش های سرم درمانی در درمانگاه ها

روش های متفاوتی برای تزریق سرم وجود دارد که این روش ها به شرح زیر است:

  1. خط IV: در این روش، پرستار یا دکتر، رگ مورد نظر را پیدا کرده و سوزن سرم را به طور مستقیم وارد آن می کند.
  2. کاتتر و پورت ورید مرکزی: در روش کاتتر، لوله مخصوصی را به پورت زیر پوست وصل می کنیم.
  3. کاتتر ورید مرکزی: حدودا شبیه روش بالا بوده و به کمک کاتتر اتفاق می افتد. تفاوت روش کاتتر ورید مرکزی، در این است که لوله را به ورید قفسه سینه متصل می کنیم.
  4. کاتتر مرکزی وارد شده محیطی(PICC): هدف نهایی این روش، قلب است؛ اما این کار مرحله به مرحله انجام می شود. در ابتدا، لوله را از طریق ورید بازو وارد بدن می کنیم و سپس، به کمک روش هایی مخصوص، لوله را به ورید قلب می رسانیم.

بیشتر بخوانید: وصل سرم در منزل را به آنی آزما بسپارید

عوارض روش سرم درمانی چیست؟

شاید با خواندن مطالب بالا، فکر کنید که سرم درمانی، یکی از بهترین روش های درمانی موجود و حال حاضر است که هیچ عارضه ای را هم به دنبال ندارد؛ در صورتی که هر روشی، مشکل مخصوص به خود را دارد. چند نمونه از عوارضی که ممکن است، این روش به دنبال داشته باشد را با یکدیگر ببینیم:

  • پارگی رگ و وریدها
  • به وجود آمدن عفونت در محل وارد شدن سوزن سرم (درشرایطی که سوزن یا دست های شخص تزریق کننده آلوده باشد)
  • ایجاد التهاب در وریدها
  • تورم رگ ها که در نهایت می تواند، منجر به لخته شدن خون شود
  • به وجود آمدن آمبولی هوا (حباب ‌هایی از هوا، به همراه مایع سرم، وارد رگ ها می‌ شوند)
تعرفه تزریق سرم در منزل سال 1401
تعرفه تزریق سرم در منزل سال 1401

مقدار تعرفه تزریق سرم در منزل به چه صورت است؟

در کنار تمام مزایا و معایبی که این روش دارد، یکی از مشکلاتی که بیماران متعددی با آَن درگیر هستند، منتظر ماندن در درمانگاه، برای رسیدن نوبت تزریقشان است. به دلیل زمان بر بودن بعضی روش های درمانی، ممکن است بیمار، ساعت ها معطل بماند تا نوبت او برسد. آیا راهی برای رفع این مشکل وجود ندارد؟

در پاسخ، باید بگوییم که امروزه، مجموعه معتبری به نام آنی آزما راه اندازی شده که کمک زیادی به تسریع درمان بیماران کرده است. این مجموعه، با داشتن سال ها تجربه و برخورداری از کادری مجرب، می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، کارهای درمانی مانند تزریق آمپول یا سرم، کشیدن بخیه، تحلیل آزمایش و جواب های این چنینی را در منزل خودتان به سرانجام برساند.

بیشتر بخوانید: سرم تراپی در منزل چیست و چگونه انجام می شود؟

شاید با خود فکر کنید، هزینه این کار بسیار بالا خواهد بود؛ اما این طور نیست. سازمان دارو و بهداشت، هر ساله تعرفه مشخصی را برای کارهای درمانی مشخص می کند و تمام درمانگاه ها و بیمارستان ها، موظف به اعمال کردن آن هستند. برای مثال، در سال 1402، رشد 25% تعرفه تزریقات و خدمات درمانی مانند کشیدن بخیه یا آزمایش را نسبت به سال گذشته، مشاهده می کنیم. این عدد، بر روی باقی موارد پزشکی و درمانی مانند پرستاری در منزل یا خدمات سرپایی هم تاثیرگذار خواهد بود و هزینه آن ها را 10 الی 15% افزایش می دهد.

تعرفه تزریق سرم در منزل سال 1402
تعرفه تزریق سرم در منزل سال 1402

برای مثال، هزینه تزریق سرم در منزل، از 120/000 تومان الی 200/000 تومان خواهد بود. این عدد بسته به نوع سرم و بدن بیمار تغییر پیدا می کند. توجه کنید که این عدد، تنها به ازای یک عدد سرم بوده و برای سرم های دوم و سوم، مبلغ جداگانه ای در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.