به صرفه بودن هزینه آزمایش خون در منزل

هزینه آزمایش خون در منزل

هزینه آزمایش خون در منزل می ‌تواند دغدغه بسیاری از کسانی باشد که قصد انجام آزمایش خون در منزل یا محل کار خود را دارند. با توجه به برقراری امکان انجام آزمایش خون در منزل و محل مورد نظر افراد، این سوال برای برخی شکل می‌ گیرد که آیا هزینه‌ انجام‌ آزمایش‌‌ خون‌‌ در منزل‌ از رقم بالایی برخوردار است یا خیر. در نتیجه در این مطلب سعی به عمل آورده‌ ایم تا به برخی از سوالات شما در زمینه هزینه‌ آزمایش‌ خون‌ در منزل‌ پاسخ دهیم.

دسته ‌ای از مردم بنابر شرایط ویژه خود امکان حضور و انجام نمونه گیری در آزمایشگاه را ندارند. در این میان برخی از آزمایشگاه‌ ها با برقراری امکان نمونه گیری در محل مورد نظر متقاضی به این مشکل پاسخ مناسبی داده‌ اند. لازم است بدانید وزارت بهداشت در سال جدید تعرفه جداگانه ‌ای برای انجام آزمایش خون در محل را در نظر گرفته است، که آزمایشگاه‌ های تشخیص طبی باید بر اساس آن هزینه را از بیماران دریافت کنند.

هزینه آزمایش خون در منزل در میان آزمایشگاه ‌های مختلف می ‌تواند متفاوت در نظر گرفته شود. زیرا برخی از آزمایشگاه‌ ها هزینه ایاب و ذهاب نمونه ‌گیر را هم دریافت می ‌کنند و بعضی دیگر فقط به دریافت هزینه نمونه گیری در منزل می ‌پردازند. پس بهتر است پیش از درخواست انجام آزمایش خون در منزل از آزمایشگاه مورد نظر پرسیده شود که هزینه نمونه گیری در منزل را بر چه مبنایی محاسبه می ‌کنند.

هزینه آزمایش خون در منزل در تهران

در شهر بزرگ تهران باتوجه به ترافیک ‌های سرسام آور، رفت و آمدهای سخت و وقت ‌گیر و شلوغی خیابان ‌ها درخواست برای آزمایش خون در منزل بیشتر از شهرهای دیگر است. هزینه اغلب آزمایش‌ های خون در منزل در سراسر شهر تهران با توجه به تعرفه وزارت بهداشت 75،000 تومان مازاد بر هزینه اصلی آزمایش اعلام شده است. در نتیجه تمامی آزمایشگاه‌ های تشخیص طبی موظف هستند در سال 1402 از متقاضیان خود برای انجام آزمایش خون در منزل این مبلغ را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: هزینه آزمایش خون در منزل و به صرفه بودن آن

تفاوت هزینه انواع آزمایش خون در منزل

پیش از این باید بدانید که دسته ‌ای از آزمایش‌ های خاص امکان نمونه گیری در منزل را ندارند. از سوی دیگر آزمایش ‌هایی چون تست‌ های ژنتیکی، تست HPV، پاپ اسمیر و تست PCR از تعرفه‌ های مختلفی برخوردار هستند. به عنوان مثال تست PCR در دوران کرونا توسط بسیاری از آزمایشگاه ‌ها به صورت رایگان در منزل انجام می‌ شد. البته اغلب آزمایش‌ها از جمله آزمایش چکاپ به همان تعرفه 75،000 تومان در منزل انجام می ‌شود که به نظر می ‌رسد با توجه به مشکلات رفت و آمد و شرایط ویژه برخی از هموطنان انجام آزمایش خون در منزل امری مقرون به صرفه است.

گرفتن آزمایش خون در منزل
گرفتن آزمایش خون در منزل

تعرفه نمونه گیری خون در منزل در سایر شهرها

انجام آزمایش خون در منزل برای کودکان، سالمندان، عزیزانی که شرایط ویژه ‎ای دارند و کسانی که توان حضور در محیط ‌های آزمایشگاهی و شلوغ را ندارند مناسب است. شما می‌توانید به انجام آزمایش خون در منزل با آرامش و به دور از شلوغی آزمایشگاه بپردازید. البته تعرفه هزینه آزمایش خون در منزل در شهرهای دیگر متفاوت است و باید برای اطلاع از قیمت‌ها با آزمایشگاه مورد نظر خود در تماس باشید.

همان ‌طور که می ‌دانید آزمایش خون بر روی سیاه رگ، سرخ رگ و مویرگ قابل انجام است. در نتیجه آزمایش خون نیاز به تجهیزات ویژه و غیرقابل حمل ندارد. آزمایش خون برای تشخیص انواع بیماری ‌ها توسط پزشک تجویز می ‌شود که ممکن است همه ما در زندگی حداقل یکبار آزمایش خون را انجام داده باشیم. پس آزمایش خون در منزل یکی از امکانات به صرفه و مناسب آزمایشگاه‌ هاست که در اختیار متقاضیان قرار داده ‌اند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هزینه آزمایش خون در منزل

مزایای آزمایش خون در منزل

عمده مزایای آزمایش خون در منزل به ترتیب صرفه جویی در وقت برای متقاضیان دارای مشغله کاری، دوری از محیط شلوغ و پر اضطراب آزمایشگاه، عدم نیاز به حضور بیمار با حال نامساعد، ثبت درخواست آزمایش به آسانی و بدون ماندن در صف انتظار، دوری از ترافیک و سختی‌ های رفت و آمد، دوری کودکان و نوزادان حساس از محیط آلوده آزمایشگاه و مناسب تمامی افرادی که توانایی حضور در آزمایشگاه را ندارند، است.

هزینه آزمایش خون در منزل
هزینه آزمایش خون در منزل

سخن پایانی

در جمع بندی پایانی به عرض شما می‌ رسانیم برای اطلاع از هزینه آزماش خون در منزل بهتر است قبل از اقدام به درخواست آزمایش خون با آزمایشگاه مورد نظر هماهنگی ‌های لازم را انجام داده و نسخه آزمایش خود را به رویت مسئول آزمایشگاه برسانید. با توجه به اینکه تعرفه آزمایش خون در منزل در شهرهای مختلف، متفاوت است؛ به این ترتیب آزمایشگاه هزینه‌ های احتمالی را برای شما محاسبه کرده و به اطلاعتان می ‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.