تفسیر نمونه برگه آزمایش hpv منفی و نحوه خواندن برگه آزمایش پاپ

نمونه برگه آزمایش hpv منفی

تست HPV که با نام آزمایش غربالگری دهانه رحم یا تست پاپیلومای انسانی نیز شناخته می شود، روشی برای بررسی سلامت سلول های دهانه رحم است. در افرادی که به صورت منظم آزمایش HPV را انجام می دهند، امکان ابتلا به سرطان دهانه رحم به کمتر از 90 درصد کاهش می یابد. از دیگر دلایل انجام این آزمایش، بررسی امکان ابتلا به ویروس هایی مانند زگیل تناسلی است. در ادامه با ما در آنی آزما همراه باشید تا نمونه برگه آزمایش hpv منفی را تفسیر کنیم و درباره نحوه خواندن برگه آزمایش غربالگری دهانه رحم اطلاعات لازم را مطرح کنیم.

نحوه انجام آزمایش HPV در مردان و زنان

آزمایش HPV روشی برای شناسایی بیماری های تناسلی یا سرطان دهانه رحم است و انجام این آزمایش برای بانوان رواج بیشتری دارد. در برخی شرایط مردان نیز می توانند برای تشخیص بیماری های دستگاه تناسلی یا سرطان مقعد از آزمایش HPV استفاده کنند. نتیجه این آزمایش برای مردان یا زنان صد درصد نیست و گاهی خطا هایی در نتیجه نهایی تست اچ پی وی وجود دارد. در شرایطی که آزمایشگاه یا پزشک نتیجه آزمایش را مشکوک بدانند، از شما درخواست می شود که برای رسیدن به نتیجه ای دقیق و بدون خطا، آزمایش را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: آیا از اهمیت انجام آزمایش hpv در زنان اطلاع دارید؟

برای آزمایش HPV با قصد بررسی امکان ابتلا به سرطان مقعدی یا دهانه رحم و واژن، پزشک از شما می خواهد که به پشت دراز بکشید و پاهایتان را بالا نگه دارید. روش دیگری که برای نمونه گیری وجود دارد، این است که فرد روی دست ها و زانو های خود قرار می گیرد (مشابه چهار دست و پا راه رفتن نوزادان) و فرد متخصص کار نمونه برداری را انجام می دهد.

در هر دو روش با کمک وسیله ای به نام پاپ، نمونه از دهانه رحم یا دهانه مقعد برداشته می شود و در ظرف های مخصوص به آزمایشگاه منتقل خواهد شد. بعد از اعلام نتیجه باید برای بررسی نمونه برگه آزمایش hpv منفی یا مثبت به پزشک یا فردی متخصص مراجعه کنید.

معنی negative در آزمایش hpv
معنی negative در آزمایش hpv

نحوه پیگیری سیتولوژی منفی یا مثبت

در برگه آزمایش، نتیجه آزمایش HPV شما یا با کلمات انگلیسی Positive و Negative یا علامت های (+) یا (-) نشان داده می شود. معنی negative در آزمایش hpv این است که هیچ رشد غیر طبیعی در سلول های دهانه رحم مشاهده نمی شود. اگر در برگه آزمایش کلمه Positive را مشاهده کنید، به این معنا است که نتیجه آزمایش HPV شما مثبت است و احتمال فعالیت غیر عادی سلول های دهانه رحم وجود دارد. در برخی شرایط امکان دارد و جواب برگه آزمایش HPV شما مثبت کاذب یا منفی کاذب باشد. سؤالی که برای بیماران به وجود می آید، این است که چگونه باید متوجه کاذب بودن نتیجه آزمایش شویم؟

بیشتر بخوانید: اگر ازمایش hpv مثبت باشد، چه کنیم؟

زمانی که جواب آزمایش اچ پی وی مثبت باشد، پزشک برای اطمینان از بیماری، انجام آزمایش مجدد یا آزمایش های جانبی را توصیه می کند. در این شرایط اگر هیچ علائمی از رشد سرطانی سلول ها یا فعالیت ویروس ها وجود نداشته باشد، جواب نمونه برگه آزمایش hpv منفی در نظر گرفته می شود و جواب قبلی مثبت کاذب اعلام خواهد شد.

جواب مثبت کاذب نگران کننده نیست و آنچه باید به آن توجه داشته باشید، احتمال منفی کاذب بودن جواب تست HPV است. اگر نتیجه برگه تست اچ پی وی شما منفی اعلام شده است ولی شما علائم hpv مثبت را دارید، باید این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.‌ در صورتی که علائم بیماری شما حاد باشند، پزشک با در نظر گرفتن آزمایش های جانبی به این نتیجه می رسد که نمونه برگه آزمایش hpv مثبت است. جواب قبلی کاذب اعلام خواهد شد و پروسه درمانی شما آغاز می شود.

منفی کاذب و علائم hpv مثبت
منفی کاذب و علائم hpv مثبت

تفسیر برگه جواب تست پاپ و خواندن جواب آزمایش hpv

بررسی نتیجه آزمایش HPV آسان نیست؛ زیرا روش های مختلفی برای چک کردن نتیجه نمونه برداری پاپ وجود دارد و هر روش با شیوه اختصاصی خود در برگه آزمایش ثبت می شود. برای اطمینان از جواب برگه آزمایش HPV باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید. این فرد می تواند پزشک شما باشد که انجام آزمایش HPV را به شما توصیه کرده است یا پزشک دیگری باشد که با خواندن جواب آزمایش hpv آشنایی دارد.

نحوه خواندن جواب آزمایش hpv
نحوه خواندن جواب آزمایش hpv

بسیاری از افراد نگران زمانی هستند که برای بررسی نتیجه آزمایش اچ پی وی صرف می شود و برای جلوگیری از اتلاف وقت در صف بیمارستان ها یا درمانگاه ها به دنبال راهی برای خواندن جواب برگه آزمایش HPV هستند. برای حل این مشکل می توانید از خدمات آنلاین خواندن برگه آزمایش استفاده کنید. در سایت آنی آزما با ثبت سفارش، نتیجه تست شما در کوتاه ترین زمان توسط افرادی متخصص بررسی می شود و نتیجه نهایی آن به شما اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اطلاعات کامل و جامع درباره تست پاپ اسمیر و hpv

کلام پایانی

آمار نشان می دهد بانوانی که به صورت منظم و دوره ای تست پاپ اسمیر یا آزمایش HPV را انجام می دهند، کمتر از دیگر بانوان به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند. با توجه به اینکه در غربالگری های دوره ای تغییرات سلول های دهانه رحم بررسی می شوند، در صورتی که امکان ابتلا به سرطان وجود داشته باشد، در مراحل اولیه شناسایی می شود. شناخت و جدا کردن سلول هایی که امکان سرطانی شدن آن ها وجود دارد، سرعت روند درمان را بالاتر می برد و احتمال بهبودی کامل فرد وجود دارد.

شما می توانید برای خواندن و تفسیر نتیجه آزمایش HPV و بررسی نمونه برگه آزمایش hpv منفی از خدمات آنلاین آنی آزما استفاده کنید. در سایت آنی آزما این امکان برای شما فراهم شده است که بدون نیاز به حضور در درمانگاه یا بیمارستان و انتظار های طولانی، تفسیر آزمایش غربالگری دهانه رحم را به افراد متخصص بسپارید. از دیگر خدماتی که در آنی آزما ارائه می شوند، انجام غربالگری دهانه رحم در محل انتخابی شما است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با استفاده از شماره های موجود روی سایت با کارشناسان ما در آنی آزما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.