لیست آزمایش چکاپ کامل برای خانم ها و آقایان

لیست آزمایش چکاپ کامل

سبک زندگی در جهان مدرن کاملا متفاوت از دوران قدیم است و در گذشته به دلیل نبود آلودگی هوا و انواع فست فود های مضر افراد بدنی سالم تر از مردمان امروزی داشته اند. اما در حال حاضر به دلیل گستردگی امراض و بیماری ها لیست آزمایش چکاپ کامل فراهم شده است تا تمام افراد به وسیله آزمایش بتوانند سلامت خود را حفظ و بیماری خود را مدیریت کنند.

در جهان کنونی عادات بد غذایی، آلودگی هوا، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و سیگار، چاقی، ورزش کردن و سایر مسائل منفی دیگر بر روی سلامت افراد تاثیرات مخربی می گذارد و سلامت جسم و روح آن ها را تحت شعاع قرار می دهد.

منظور از چکاپ کامل بدن چیست؟

چکاپ کامل بدن یک تست بالینی می باشد که وضعیت سلامتی بدن را ارزیابی می کند. این آزمایشات ماهیت جامع داشته و تمام مردان و زنان ملزم به انجام آن هستند.

از بزرگ ترین نگرانی ها، مشکلات مربوط به بیماری های لاعلاج و دیابت و فشار خون است. لیست آزمایش چکاپ کامل شامل تمام آزمایش هایی است که وضعیت سلامتی هر عضو بدن را بررسی و ارزیابی می کند که شامل بررسی عملکرد کبد، آزمایش قند خون، رحم و… است.

پزشک با تفسیر آزمایش کامل خون و ادرار می تواند وضعیت سلامتی شما را بررسی کند تا در صورت حاد شدن دیابت و فشار خون یا سایر بیماری های دیگر، بتواند داروی بهتری را برای کنترل آن تجویز کند.

برای اینکه در چنین وضعیت بحرانی قرار نگیرید بهتر است به صورت سالانه و هر چند ماه یک بار آزمایش های چکاپ را انجام دهید.

با انجام چکاپ دوره‌ای مانند بررسی کلسترول خون، قند خون، فشار خون، تیرویید و…. می توانید از وضعیت سلامتی خود اطلاعات به روزی داشته باشید و مطابق با آن برنامه غذایی و ورزشی خود را بچینید. با تهیه لیست آزمایش چکاپ کامل و انجام به موقع آن می توانید از خطرات کشنده جلوگیری کنید.

لیست آزمایش چکاپ کامل
لیست آزمایش چکاپ کامل

اهمیت انجام آزمایش های روتین و کامل بدن

اگر بیماری های خطرناک در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، قابل درمان می باشند و در صورتی که تشخیص بیماری دیرتر انجام بگیرد عوارض شدید و حتی مرگ را به همراه دارد.

با انجام چکاپ سالانه می توانید از بیماری و مشکلاتی که ممکن است در آینده برای شما رخ دهد اطلاعات جامع و کاملی بدست آورید تا پزشک راه هایی برای جلوگیری از بیماری به شما معرفی کند.

بهتر است برای سالمندان لیست آزمایش های روتین را تهیه کنید تا به طور منظم در فاصله زمانی سه ماه یا شش ماه و یک سال آزمایش های لازم را انجام دهند.

 لیست آزمایش چکاپ کامل شامل تمام تست های رادیولوژی و پاتولوژی مانند تست های نشانگرهای خطر قلبی، کمبود آهن، سرطان،  تست لیپی، رادیوگرافی قفسه سینه، تست عملکرد ریوی، رادیوگرافی اشعه ایکس زانو و… است.

آزمایش چکاپ کامل بدن
آزمایش چکاپ کامل بدن

چه کسانی ملزم به انجام آزمایش چکاپ بدن هستند؟

تمام افراد باید حداقل سالی یک بار آزمایش های چکاپ را انجام دهند تا پزشکان با انجام تست های بالینی بتوانند اندام های آن ها را بررسی کنند تا هرگونه بیماری و ناهنجاری درون بدن آن ها به زودی تشخیص داده شود.

بهتر است به تست های چکاپ به عنوان یک زنگ هشدار نگاه بیندازید تا بتوانید عادت های ناسالم را ترک کنید و به سمت زندگی سالم گام بردارید.

زندگی های امروزی به دلیل مشکلات اقتصادی و خانوادگی با استرس و اضطراب همراه است و استرس های شدید منجر به ایجاد مشکلات قلبی، افسردگی، آسم و سایر بیماری های دیگر می شوند.

لیست آزمایش چکاپ کامل برای تمامی افراد

اکنون بیایید نگاهی به لیستی از آزمایش های که در مراکز چکاپ کامل بدن انجام می شوند بیاندازید:

  • آزمایش خون و ادرار
  • بررسی ویتامین
  • تست بررسی کراتینین سرم، اسید اوریک، اوره خون
  • تست SGPT، SGOT، بیلی روبین سرم
  • درصد کل چربی بدن
  • سی تی آنژیوگرافی عروق کرونر
  • BMD یا سنجش تراکم مواد معدنی استخوان
  • سونو ماموگرافی
  • CT غربالگری عروق گردن
  • اکوکاردیوگرافی و نوار قلب
  • آزمایشات هپاتیت B
  • قند خون PP و قند خون ناشتا،
  • چکاپ چشم
  • CT امتیازدهی کلسیم و…
سی تی آنژیوگرافی عروق کرونر
سی تی آنژیوگرافی عروق کرونر

جمع بندی

ارزیابی کامل بدن برای افرادی که سبک زندگی ناسالم دارند و سابقه بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و… در خانواده آن ها وجود دارد ضروری است‌.

در این مقاله لیست آزمایش چکاپ کامل بدن ارائه شد. بنابراین در صورتی که از قبل سابقه بیماری دارید آزمایش چکاپ را جدی بگیرید و به فکر هزینه چکاپ کامل نباشید. آزمایش چکاپ ممکن است یک روز زمان شما را بگیرد اما در عوض اطلاعاتی از وضعیت خود بدست می آورید که ارزشمند تر است.

 

خدمات مرتبط:

چکاپ ویژه روماتیسم

چکاپ تیروئید سطح ۲

مقالات مرتبط:

‏اطلاعاتی درباره هزینه آزمایش چکاپ کامل با بیمه سلامت

با خدمات چکاپ در منزل آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.