چکاپ پوست و مو

زیبایی پوست و مو

از قدیم پوست و مو و راه های مراقبت از آن از مهم ترین دغدغه های افراد جامعه به خصوص بانوان به حساب می آید. پوست و مو که رابطه مستقیمی با زیبایی فرد دارند به همین دلیل مراقبت و چکاپ پوست و مو هم حائز اهمیت است.  در ادامه مطلب از ایران اسکین کر به بررسی راه و روش های مراقبت از پوست و مو می پردازین.

پوست و مو

انسان در طول زندگی خود راه های زیادی برای زیبا نگه داشتن ظاهر خود به ویژه پوست و مو ابداع کرد. افراد نسبت به نوع پوست و موهای خود روش های مختلفی برای مراقبت از آن دارند.

پوست هر فردی منحصر به فرد است. به طور کلی، انسان چهار نوع پوست دارد. پوست طبیعی، چرب، خشک و حساس. البته برخی از افراد پوست مختلط دارند، یعنی قسمت های مختلف پوست آنها متفاوت است.

راهای مراقبت از پوست

یکی از نشانه هایی که میتوان از سلامت بدن اطلاع پیدا کرد پوست است که یکی از ارزشمندترین دارایی های زندگی شماست. برای مراقبت از پوست خود باید  عدادات و راه های غلط را کنار بگذارید.

چکاپ پوست و مو
راهای مراقبت از پوست

مرطوب کردن روزانه پوست

برای تمیز نگه داشتن پوست صورت خود را دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعد از ظهر بشویید. پس از شستشو، پوست را با تونر و مرطوب کننده مرطوب کنید. شستن صورت به از بین بردن کثیفی، چربی اضافی و آرایش باقی مانده روی پوست کمک می کند. توجه داشته باشید که حتی برای افرادی که پوست چرب دارند، پوست باید مرطوب شود. این افراد فقط باید مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب بخرند.

راه های سالم نگه داشتن پوست دربرابر نور خورشید

با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می تواند تغییرات زیادی در پوست ایجاد کند، از جمله چین و چروک، تغییر رنگ، کک و مک یا لکه های پیری. در واقع، بسیاری از سرطان های پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند.

یک بازه زمانی خاصی را برای قرار گرفتن دربرابر نورخوشید مشخص کنید بین ساعت 10 صبح تا 16 بعد از ظهر از قرار گرفتن دربرار نور افتاخب . قبل از بیرون رفتن حتما از ضد آفتاب SPF30 استفاده کنید. همچنین از لباس های محافظ مانند پیراهن آستین بلند، شلوار و کلاه لبه پهن استفاده کنید.

راه های کلیدی مراقبت از پوست

  • سعی کنید صورت خود مداوم بشویید تا از خشکی جلوگیری کنید.
  • اگر از ویژگی هایی که مواد بهداشتی دارند اطلاع کافی ندارید، از استفاده آن خودداری کنید.
  • پودر برنزه را با کرم مرطوب کننده ترکیب کنید تا برنزه تر به نظر بیایید.
  • یک قطره روغن زیتون یا کرم نرم کننده بدن به مرطوب کننده روزانه‌تان اضافه کنید تا پوستی روشن تر و شفاف‌تر داشته باشید.
  • می­ توانید از روغن نارگیل، روغن بچه، یا نرم­ کننده بجای کرم اصلاح استفاده کنید.
  • اگر از کرم آکنه‌ شما تمام شده، می­ توانید مقداری یک آسپرین یا ادویل را اول پودر کنید و سپس با آب مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را شب ها روی آکنه بگذارید. می‌توانید یک باند نازک روی آن بگذارید تا در خواب جابجا نشود.
  • کرم دست، چشم و پا می توانید از وازلین استفاده کنید.
  • تی بگ سرد شده چای سبز برای خواباندن پف چشم ها کمک چشم گیری می کند.
  • از پورۀ آووکادو، ماست، شکر یا عسل به عنوان یک ماسک طبیعی پوست صورت استفاده نمایید (مقدار کمی از این مواد را بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را به مدت تقریباً چند دقیقه پیش از شستشوی آن بر روی صورت باقی نگه دارید).
  • اسکراپ بدن را می توانید با یک پیمانه روغن نارگیل و دو پیمانه شکر بسازید.

نحوه مراقبت از پوست های چرب

برای داشتن پوستی تمیز، شفاف و بدون چربی می توانید محصولاتی را از قفسه های فروشگاه ها و داروخانه ها خریداری کنید، اما اگر عادات غذایی شما خارج از کنترل شما باشد، بی فایده است. بسیاری از ما نمی‌دانیم که این مهم نیست که چه چیزی روی صورتمان می‌گذاریم، بلکه چیزی است که همراه با وعده‌های غذایی می‌خوریم که نقش مهمی در خلق و خو و چهره ما دارد.

را های حفظ سلامت پوست و مو

اگر نمی خواهید موهایتان خشک و چرب باشد، موهایتان را زیاد نشویید. شستن روزانه موها می تواند باعث از بین رفتن روغن های طبیعی و کثیف شدن موهای شما شود.

برای موهای معمولی، می توانید آن را با تخم مرغ مالش دهید. رنگ قرمز تخم مرغ موها را مرطوب می کند و از خشک شدن و از دست دادن حجم آن جلوگیری می کند. سفیده تخم مرغ می تواند از موهای چرب شما محافظت کند.

موهای خود را با ماست ماساژ دهید تا به طور موثری مرطوب شود. بگذارید 20 دقیقه روی موهایتان بماند سپس با آب بشویید.

برای رفع مشکل موهای چرب می توانید از آبلیمو مخلوط با روغن زیتون برای ماساژ مو استفاده کنید. آب لیمو ناخالصی ها را از پوست شما پاک می کند و روغن زیتون موهای شما را تقویت می کند. برای بهترین نتیجه از ماده ای که ساختید به صورت هفتگی استفاده کنید.

برای موهای فر می توانید از آووکادو برای ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت آن استفاده کنید. نصف آووکادو را له کنید و به مدت 15 دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید، سپس با آب بشویید. برای بهترین نتیجه می توانید آووکادو را با تخم مرغ، سس مایونز یا ماست مخلوط کنید.

ماساژ مو باعث افزایش جریان خون و تحریک رشد مو می شود.از شانه زدن بیش از حد موها و همچنین از شانه زدن موها در هنگام خیس شدن خودداری کنید. به طور طبیعی خشک کنید و آن را شانه کنید. این روش از ریزش و شکستگی مو جلوگیری می کند.

نکات کلیدی برای مراقبت از مو
را های حفظ سلامت پوست و مو

نکات کلیدی برای مراقبت از مو

  • شستن به موقع و مناسب

موهای معمولی باید چند روز یک بار شسته شوند، اما اگر موهایتان چرب است، باید آن را بیشتر بشویید. یا مویتان را با شامپو های مخصوصی که مناسب برای موهای چرب هستند بشویید. همچنین میزان چربی تولید شده در بدن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. این وضعیت می تواند منجر به مشکلاتی مانند شوره سر شود. بنابراین، مقدار شامپو را با توجه به نوع مو و سن خود انتخاب کنید.

  • نرم کننده

از شامپوی چند منظوره 2 در 1 استفاده کنید که هم موها را تمیز و نرم می کند و همچنین موهای آسیب دیده را بهتر و درخشان تر می کند و در عین حال حالت ساکن را کاهش می دهد و در برابر تأثیرات اشعه های مضر UV محافظت می کند.

  • استفاده حداقل از مواد شیمیایی

عوامل محیطی مانند گرد و غبار، آلودگی و اشعه های مضر خورشید می توانند به اندازه کافی روی موهای شما تأثیر بگذارند، بنابراین تا حد امکان کمتر از مواد شیمیایی مانند رنگ مو استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از حرارت بالا برای حالت دادن یا سشوار کردن موهایتان می تواند منجر به از دست دادن رطوبت در تارها شود و موهای شما خشک و شکننده شود.

چکاپ پوست و مو

امروزه با گسترش و وسعت علم پزشکی در همه حوزه ها اجتماع مردم برای انجام فعالیت ها و رسیدگی به سلامت خود از این موضوع استقبال می کنند، یکی از همین موارد حوزه علم پزشکی پوست و مو است. رسیدگی و حفاظت از پوست بدن به خصوص پوست صورت از اهمیت بسیار به خصوصی برخوردار است. پوست صورت به دلیل قرارگیری در معرض نور خورشید و بسیاری از امواج و آلودگی ها ممکن است در طول زمان دچار خستگی ها، چروکیده گی و ختی بیماری های پوستی شود.

اما برای همه موارد ذکر شده درمان ها و روش های پیشگیری موجود است که می توان با استفاده مرتب و منظم همزمان با روتین مراقبت پوست در زود هنگام به نتیجه های مطلوب دست یافت. در همین راستا برخی از روش های علمی در حوزه پزشکی پدید آمده است که می تواند نگه داری و پیشگیری از هرگونه ابتلا به بیماری های پوستی را به کمترین میزان کاهش دهد.

پماد ها، ماسک های آماده، کرم های مرطوب کننده و آبرسان همه از جمله این موارد هستند که می توان تنها با مراجعه به پزشکان و متخصصان این حوزه تهیه و استفاده نمود. اما در میان موارد گفته شده یکی از متدهای پزشکی که در سال های اخیر بسیار در بین جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، چکاپ پوست و مو می باشد. این چکاب که کار را از پیش برای داوطلبان و متقاضیان آسان تر می کند که با در برداشتن مشخصاتی از جمله ویتامین های موجود در بدن و مقدار آنها، تعداد گلبول ها، سطح خونی و عملکرد هورمونی بدن که تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست مو دارد، باعث می شود تجویز انواع دارو و کرم یا پماد به راحتی و با توجه به حساسیت های پوستی بدن میزبان انجام شود.

آزمایش و چکاپ پوست و مو از طریق خون انجام می شود و همه افراد بدون محدودیت در بازه سنی می توانند این چکاپ را انجام دهند. معمولا جواب و پاسخ قطعی چکاپ پوست و مو زیاد طول نمی کشد و حداکثر در 5 روز می توانید جواب چکاپ را دریافت نمایید. این نوع از آزمایش با دارا بودن ویژگی هایی که ذکر شد، می تواند حساسیت های پوستی، مقدار چربی روی پوست و مشکلات پوستی شما را به راحتی مشخص نماید که در ادامه می توان روش های درمانی مرتبط با آن را استفاده کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره چکاپ مراقبت از پوست صحبت کردیم. پوست و مو جوز عضو های حساس بدن هستند که با سلامت و زیبایی رابطه مستقیم دارند به همین دلیل مراقبت از آن ها کاری است کاملا ضروری که باید به صورت روتین و پیوسته کار ها و روش های گفته شده را انجام داد تا در سلامت خود باقی بمانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.