هزینه آزمایش hpv در بهترین آزمایشگاه

هزینه آزمایش hpv

در آزمایش پاپ اسمیر با نمونه برداری از سلول های موجود در دهانه رحم، از انواع عفونت های موجود در آن مطلع می شوند. در کنار این آزمایش می توانید تست عفونت پاپیلومای انسانی یا همان hpv را انجام داده و نتایج هر کدام از آن ها را برای تشخیص درست به پزشک متخصص زنان نشان دهید. انجام این آزمایش برای بانوان بالای 21 سال ضروری است و در صورت منفی بودن جواب آزمایش و عدم وجود سلول های غیرطبیعی باید هر 5 سال یکبار آن را تکرار کرد. در این مقاله از آزمایشگاه آنی آزما قصد داریم تا شما را با هزینه آزمایش hpv آشنا کنیم.

عفونت پاپیلومای انسانی hpv چیست؟

برخی از عفونت ها و ویروس ها از طریق رابطه جنسی منتقل می شود یکی از شایع ترین این ویروس ها، عفونت پاپیلومای انسانی hpv است. تفاوتی ندارد که رابطه جنسی از طریق واژن، مقعد یا دهان باشد، این ویروس از شریک جنسی به فرد منتقل می شود.

راهی برای انتقال ویروس از طریق خون یا سایر مایعات بدن وجود ندارد. همچنین این ویروس در هنگام زایمان به نوزاد منتقل نمی شود. اگر این عفونت به تارهای صوتی برسد باعث بروز پاپیلوماتوز در حنجره خواهد شد و آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی فرد وارد می کند.

بیشتر بخوانید: انواع رایج HPV (ویروس پاپیلومای انسانی)

عوارض ویروس پاپیلومای انسانی

این ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود و بسیاری از افراد پس از مشاهده این زگیل ها به پزشک مراجعه می کنند. همچنین در صورتی که به موقع تشخیص داده نشوند و تحت درمان قرار نگیرند زخم هایی در دستگاه تنفسی علی الخصوص زبان ایجاد می کنند. این زخم ها پس از مدتی به زبان، لوزه، حنجره و بینی نیز سرایت می کنند.

تست پاپیلومای انسانی
تست پاپیلومای انسانی

چرا پزشک آزمایش hpv را تجویز می کند؟

این آزمایش را باید به صورت دوره ای انجام داد زیرا سلول های غیر طبیعی را تشخیص می دهد. اگر تست این عفونت مثبت باشد نشانه ای از ابتلا به سرطان دهانه رحم است. ویروس پاپیلومای انسانی دارای بیش از ۱0۰ نوع است که ۴0 گونه از آن باعث بروز سرطان بدخیم در رحم خواهد شد. به طور مثال نوع ۱۶ و ۱۷ این ویروس احتمال بروز سرطان دهانه رحم را در فرد افزایش می دهد.

اگر تست hpv شما مثبت شود پزشک برای نظارت و آزمایش های بیشتر از سلول های غیرطبیعی موجود در دهانه رحم نمونه برداری کرده و سپس نتیجه قطعی را به شما اعلام می کند. توجه داشته باشید که در انواع سرطان هر چه زودتر  بیماری را تشخیص دهید، درمان آن ساده تر خواهد بود. سلول های سرطانی به سایر اندام ها متاستاز داده و آن ها را نیز سرطانی می کنند، پس نباید برای تشخیص و درمان سرطان کوتاهی کنید.

بیشتر بخوانید: آزمایش اچ پی وی را جدی بگیرید

چگونه برای این آزمایش آماده شویم؟

آزمایش hpv همزمان را با تست پاپ اسمیر انجام می شود. پس باید برای انجام آن باید از دو روز قبل از انجام کارهای زیر بپرهیزید:

  • برقراری رابطه جنسی
  • دوش واژینال
  • مصرف ژل یا داروهای مخصوص واژینال
  • مصرف کرم یا کف اسپرم کش

با وجود اینکه می توان این تست را در زمان قاعدگی نیز انجام داد اما نمونه هایی که در غیر از این دوران به دست می آیند، نتایج دقیق تری را نشان می دهند.

نمونه برداری از دهانه رحم
نمونه برداری از دهانه رحم

آزمایش hpv چگونه انجام می شود؟

فرد برای انجام این تست بر روی تخت مخصوص معاینه قرار می گیرد. دهانه واژن توسط دستگاهی با نام اسپکولوم که کاملاً تمیز و بهداشتی است، باز می شود. لوله باریکی به نام اسپاتول یا کاردک که انتهای آن برس نرمی قرار دارد وارد واژن شده و نمونه ای از سلول هایی که در این ناحیه وجود دارند، توسط آن برداشته می شود.

بیمار پس از انجام تست می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد. نمونه برداشته شده را هم درون ظرف های مخصوص آزمایشگاه قرار داده و برای بررسی های بیشتر به دست متخصص آزمایشگاه می رسانند. این نمونه در آزمایشگاه بررسی می شود و نتیجه آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش hpv در برگه ای به پزشک متخصص ارائه می شود.

هزینه آزمایش hpv

قبل از آن که هزینه آزمایش hpv را به شما اعلام کنیم لازم است تا عواملی که بر روی قیمت آن تأثیر می گذارند را به شما یادآوری کنیم:

  • آزمایشگاهی که در آن آزمایش را انجام می دهید باید معتبر و بهداشتی باشد. نباید برای پرداخت هزینه ای کمتر به آزمایشگاهی مراجعه کنید که نتایج آن قابل اعتماد نباشند.
  • اگر پس از انجام آزمایش دچار خونریزی شوید و نیاز به مراقبت داشته باشد باید هزینه این مراقبت های بهداشتی را به صورت جداگانه پرداخت کنید.
  • در صورتی که بخواهید از خدمات آزمایشگاهی در منزل استفاده کنید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

شما می توانید برای اطلاع از هزینه آزمایش hpv و تست پاپ اسمیر می توانید با کارشناسان آزمایشگاه آنی آزما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره هزینه آزمایش پاپ اسمیر بدانید

اگر شما دارای بیمه درمانی باشید بخشی از هزینه انجام این آزمایش را بیمه و قسمتی دیگر را خودتان پرداخت می کنید. هزینه انجام این آزمایش با توجه به نوع بیمه شما متفاوت است.

هزینه آزمایش hpv
هزینه آزمایش hpv

چگونه از ابتلا به hpv جلوگیری کنیم؟

همان طور که تا کنون برای شما شرح دادیم ابتلا به ویروس hpv می تواند بسیار خطرناک باشد و احتمال سرطانی شدن دهانه رحم را هم افزایش می دهد. به همین دلیل در پایان لازم دانستیم راه های جلوگیری از ابتلا به این عفونت را به شما معرفی کنیم:

  • تعداد شرکای جنسی خود را کاهش دهید.
  • رابطه جنسی را در شرایطی کاملاً بهداشتی انجام دهید.
  • به طور همزمان با دو یا چند نفر رابطه جنسی برقرار نکنید.
  • در زمان نزدیکی از کاندوم استفاده کنید تا ویروسی به واژن منتقل نشود.

جمع بندی

تا زمانی که با عفونت hpv و عوارض جدی آن آشنا نشوید نمی دانید تشخیص سریع و به موقع آن چقدر ارزشمند است. اگر به این عفونت مشکوک هستید به دلیل هزینه آزمایش hpv آن را به تعویق نیندازید. در این مقاله شما را با تمام آنچه که باید در مورد این آزمایش بدانید، آشنا کردیم.

ما در آزمایشگاه آنی آزما نه تنها این تست را در منزل شما انجام می دهیم بلکه تعرفه خدمات ما نیز بسیار مقرون به صرفه است. آنی آزما با استخدام افراد باتجربه و توانمند توانسته است پاسخ دقیق و معتبری را به مراجعه کنندگان تحویل دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.