مزایای سونوگرافی در منزل و شرایط انجام آن

سونوگرافی در منزل

در برخی شرایط، پزشکان برای تشخیص دقیق بیماری نیاز به استفاده از تصاویر سونوگرافی دارند. دستگاه سونوگرافی با کمک امواج صوتی تصاویری از درون بدن را نمایش می دهد. در گذشته دستگاه های سونوگرافی در ابعاد بزرگ تولید می شدند و اندازه سنگینی داشتند. با پیشرفت تجهیزات پزشکی، دستگاه هایی در اندازه های کوچک با وزنی سبک و قابل حمل تولید شدند. دستگاه های قابل حمل امکان سونوگرافی در منزل را فراهم می کنند.

تعریف سونوگرافی و انواع آن

سونوگرافی یکی از روش های مرسوم، اقتصادی، بی خطر و سریع برای بررسی بافت ها یا اندام های داخلی بدن است. سونوگرافی با نام دیگر اولتراسوند نیز شناخته می شود. در سونوگرافی از امواج صوتی با فرکانس بیشتر از 20 کیلو هرتز برای تشخیص اجسام و اندازه گیری کردن فواصل استفاده می کنند. این کار با کمک بخشی از دستگاه سونوگرافی با نام پراب یا پویشگر انجام می شود.

پراب یا پویشگر به دستگاه اسکنر امواج صوتی متصل است. این دستگاه پس از دریافت بازتاب امواج صوتی، نتیجه را روی صفحه نمایشگر نشان می دهد. تصاویر نشان داده شده روی نمایشگر به طور معمول سیاه و سفید هستند و روی برگه های مخصوص چاپ می شوند.

در سونوگرافی داپلر که برای بررسی جریان خون یا شریان ها کاربرد دارد، نقاط رنگی در تصاویر دیده می شود. در آخر بررسی نتیجه سونوگرافی در منزل باید توسط پزشک متخصص انجام شود. سونولوژیست برخی اطلاعات پایه را در زمان سونوگرافی به بیمار منتقل می کند؛ ولی وظیفه اعلام نتیجه نهایی سونوگرافی را بر عهده ندارد.

سونوگرافی چه کاربردی دارد؟

از روش های غیرتهاجمی برای بررسی اندام های داخلی بدن می توان به سونوگرافی اشاره کرد. در روش سونوگرافی بیمار دردی را احساس نمی کند. خون ریزی یا آسیب های فیزیکی در سونوگرافی وجود ندارد. استفاده از امواج رادیویی به جای اشعه کمک می کند تا در این روش خطری وجود نداشته باشد؛ به همین دلیل سونوگرافی یکی از بهترین راه ها برای بررسی جنین در رحم مادر به شمار می رود.

سونوگرافی جنین در منزل نیز امکان پذیر است. البته انجام این سونوگرافی باید با تشخیص پزشک باشد. نتیجه سونوگرافی در منزل باید به پزشک متخصص نشان داده شود. سلامت جنین و مادر اهمیت زیادی دارد و برای مادران بارداری که استراحت مطلق برای آن ها تجویز شده، انجام سونوگرافی در محیط خانه روشی ایمن برای تعیین وضعیت جنین خواهد بود.

سونوگرافی در محل با کمک دستگاه های سونوگرافی قابل حمل
سونوگرافی در محل با کمک دستگاه های سونوگرافی قابل حمل

چرا از سونوگرافی در منزل استفاده کنیم؟

سونوگرافی از روش های آزمایشی است که به زمان کمی نیاز دارد. به طور معمول فردی که برای انجام آزمایش سونوگرافی به بیمارستان مراجعه می کند، زمان طولانی را در صف انتظار می گذراند. برای یک سونوگرافی چند دقیقه ای باید ساعت های زیادی را در بیمارستان یا مطب منتظر بمانید. سونوگرافی در منزل این مشکل را برطرف می کند.

برخی افراد در شرایطی نیاز به انجام سونوگرافی دارند که پزشک برای آن ها استراحت مطلق را تجویز کرده است. انجام سونوگرافی در خانه به این دسته از افراد کمک می کند بدون نگرانی، خستگی و اضطراب آزمایش مورد نیاز خود را انجام دهند.

مزیت های سونوگرافی در خانه

نتیجه سونوگرافی های انجام شده در منزل و با کمک دستگاه های قابل حمل تفاوتی با سونوگرافی های بیمارستانی ندارد. هر دو نتیجه گیری برای پزشک به یک اندازه ارزشمند هستند و به تشخیص دقیق مشکل یا بیماری کمک می کنند.

سونوگرافی در منزل هزینه های کمتری نسبت به سونوگرافی در بیمارستان یا مطب دارد. صرفه جویی در وقت از دیگر مزیت های این روش به شمار می رود. در فضای بیمارستان افراد زیادی با بیماری های گوناگون حضور دارند. امکان دارد برخی از این افراد به بیماری های ویروسی و واگیردار مانند کرونا مبتلا باشند. حضور در چنین محیطی ریسک ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

انجام سونوگرافی داپلر در خانه
انجام سونوگرافی داپلر در خانه

آیا انجام سونوگرافی در محل نیاز به امکانات خاصی دارد؟

زمانی که از خدمات سونوگرافی در منزل استفاده می کنید، شرکت ارائه دهنده خدمات دستگاه سونوگرافی سیار را در اختیار دارد. این دستگاه همراه با یک سونولوژیست ماهر به منزل متقاضی فرستاده می شود؛ در نتیجه شما نیازی به تهیه دستگاه سونوگرافی ندارید.

برای انجام سونوگرافی فرد باید به پشت یا پهلو دراز بکشد. بهتر است برای راحتی بیشتر، شخص روی تخت دراز بکشد. در زمان انجام سونوگرافی تمام نقاط بدن پوشیده هستند و تنها بخشی که نیاز به سونوگرافی دارد، در معرض امواج صوتی دستگاه سونوگرافی قرار می گیرد. نتیجه سونوگرافی را در قالب عکس به بیمار تحویل می دهند. با اینکه سونولوژیست توضیحاتی درباره تصاویر ثبت شده می دهد؛ ولی باید برای نتیجه گیری دقیق، سونوگرافی را به پزشک متخصص نشان دهید.

هزینه خدمات سونوگرافی در منزل

خدمات سونوگرافی با توجه به نوع آن ها قیمت گذاری می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه سونوگرافی در خانه باید با کارشناسان مشورت کنید؛ البته در سایت آنی آزما با مراجعه به بخش خدمات و انتخاب سونوگرافی می توانید با تعیین نوع سونوگرافی مورد نظر خود، هزینه خدمات را مشاهده کنید.

برای افراد ساکن شهر تهران، استفاده از خدمات سونوگرافی در محل مجموعه آنی آزما با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیتی بالا امکان پذیر است. پس از ثبت سفارش، متخصصان در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مراجعه می کنند. برای سونوگرافی شکم و لگن، داپلر و داپلر دو اندام می توانید از سونولوژیست های آنی آزما کمک بگیرید.

خدمات سونوگرافی در منزل آنی آزما
خدمات سونوگرافی در منزل آنی آزما

جمع بندی

برای انجام سونوگرافی در منزل به یک سونولوژیست نیاز است. استفاده از دستگاه های سونوگرافی قابل حمل تفاوتی با نمونه های سنگین و بزرگ بیمارستانی ندارد؛ به همین دلیل برای گرفتن نتیجه درست از سونوگرافی، این کار باید توسط فردی متخصص انجام شود.

آنی آزما با کمک افراد متخصص و با تجربه امکان انجام سونوگرافی در محیط منزل را ایجاد کرده است. اگر در شهر تهران سکونت دارید، برای انجام سونوگرافی می توانید از خدمات آنی آزما استفاده کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با کمک راه های ارتباطی قرار گرفته روی سایت با مشاوران و کارشناسان مجموعه آنی آزما تماس بگیرید.

 

خدمات مرتبط:

سونوگرافی

رادیولوژی

مقالات مرتبط:

سونوگرافی در منزل و کاربردهایی که دارد

سونوگرافی شکم چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.