آنچه باید درباره هزینه آزمایش پاپ اسمیر بدانید

هزینه آزمایش پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر به منظور غربالگری سرطان دهانه رحم انجام می شود. این آزمایش می تواند نقش موثری در تشخیص سلول های غیرطبیعی رحم را داشته باشد. پزشکان اغلب آزمایش های HPV را در طول آزمایش پاپ انجام می دهند. انجام این دو آزمایش با یکدیگر می تواند در تشخیص علت سرطان دهان رحم موثر باشد.  نتیجه نامشخص یا غیر طبیعی پاپ اسمیر ممکن است نشانه دهنده عفونت، سرطان یا بیماری های دیگر باشد. شما می توانید انجام تست پاپ در منزل را به مجموعه آنی آزما بسپارید. پس از ثبت درخواست در سایت انی آزما می توانید از هزینه آزمایش پاپ اسمیر در منزل نیز مطلع شوید.

تست پاپ اسمیر چیست؟

آزمایش پاپ اسمیر، سلول های غیر طبیعی را بررسی می کند که امکان سرطان شدن به مرور زمان را دارند. در طی آزمایش پاپ اسمیر، پزشک سلول های دهانه رحم را در زیر میکروسکوپ بررسی کند. همچنین، آزمایش پاپ اسمیر ممکن است هر گونه عفونت و التهاب خاصی را هم تشخیص دهد.
پاپ اسمیر چه چیزی را می تواند تشخیص دهد؟

بیشتر بخوانید: تست پاپ اسمیر و نکاتی که باید بدانید

پزشکان آزمایش پاپ اسمیر را به عنوان بخشی از معاینه لگن انجام می دهند. هزینه آزمایش پاپ اسمیر با هزینه انجام معاینه لگن متفاوت است. تست پاپ اسمیر، موارد زیر را بررسی می کند:

  • سرطان دهانه رحم
  • سلول های بالقوه پیش سرطانی در دهانه رحم
  • ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی

هر چند وقت یک بار نیاز به تست پاپ اسمیر دارید؟

اینکه هر چند وقت یکبار باید تست پاپ اسمیر را انجام داد به فاکتورهایی مانند سن، سابقه سلامتی و نتایج آخرین آزمایش HPV یا پاپ مرتبط است. اکثر افراد از 65 سالگی به بعد نیازی به تست پاپ اسمیر ندارند. برخی از عوامل ممکن است باعث شوند که غربالگری های مکرر یا غربالگری در سنین بالای 65 سال را نیاز داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • ابتلا به ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)
  • نقص ایمنی ناشی از بیماری یا درمان دیگری مانند شیمی درمانی
  • قرار گرفتن در معرض دی اتیل استیل بسترول (DES)
  • تحت درمان سرطان دهانه رحم بودن
آزمایش پاپ اسمیر
آزمایش پاپ اسمیر

پروسه انجام آزمایش پاپ اسمیر

انجام این آزمایش فقط چند دقیقه طول می کشد. شما می توانید تست پاپ اسمیر را در منزل انجام دهید. متخصصان مجموعه آنی آزما پس از ثبت درخواست شما به منزل تان مراجعه کرده و تست پاپ را انجام می دهند. هزینه آزمایش پاپ اسمیر نیز در طی پروسه ثبت درخواست در سایت به شما اطلاع داده می شود. نمونه سلول در یک لوله یا شیشه قرار داده می شود و آن را به آزمایشگاه می فرستند. متخصصی به نام پاتولوژیست نمونه ها را زیر میکروسکوپ بررسی می کند تا سلول های غیرطبیعی را بررسی کند که ممکن است نشان دهنده سرطان یا HPV باشند. نتیجه آزمایش نیز ظرف مدت کوتاهی به صورت انلاین و غیرحضوری به بیمار اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: حقایقی در مورد آزمایش پاپ اسمیر که نمی دانید

اطلاعات کلی درباره آزمایش پاپ اسمیر

اگر بین 21 تا 65 سال دارید به شما انجام تست پاپ اسمیر را پیشنهاد می کنیم. هزینه آزمایش پاپ اسمیر با توجه به میزان اهمیت آن زیادی نیست، پس حتماً از 21 سالگی به بالا این تست را انجام دهید. تشخیص زود هنگام سلول های پیش سرطانی یا سرطانی روی دهانه رحم می تواند شانس درمان موفقیت آمیز را افزایش دهد. آزمایش پاپ اسمیر به طور معمول با درد و ناراحتی همراه نیست. پس از انجام تست ممکن است که فرد خونریزی به میزان خیلی کم داشته باشد. اما پس از انجام تست پاپ، گرفتگی یا دردی را احساس نخواهید کرد. در صورتی که احساس درد خیلی زیاد یا خونریزی بیشتر از یک روز را داشتید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

هزینه آزمایش پاپ اسمیر نیز با توجه به نوع آزمایشگاه مورد نظر، متفاوت است. از انجام آزمایش پاپ در دوران پریود خودداری کنید، زیرا می تواند نتایج را تغییر دهد. برخی از پزشکان این آزمایش در پایان دوره قاعدگی و با داشتن خونریزی کم انجام می دهند. با این حال انجام یا عدم انجام تست پاپ اسمیر در دوران پریود به نظر پزشک بستگی دارد.

اطلاعات کلی درباره تست پاپ اسمیر
اطلاعات کلی درباره تست پاپ اسمیر

هزینه آزمایش پاپ اسمیر

برخی از عوامل در تعیین هزینه تست پاپ اسمیر نقش دارند. نوع آزمایشگاه، تخصص نمونه گیر، دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده برای انجام تست و نتیجه دهی آزمایش جزو فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه آزمایش پاپ هستند. شما می توانید بعد از ثبت درخواست در سایت آنی آزما از هزینه آزمایش پاپ مطلع شوید. هزینه انجام تست پاپ اسمیر در منزل توسط مجموعه آنی آزما با توجه به کیفیت و مزایای خدمات ارائه شده مقرون به صرفه است.

بیشتر بخوانید: هزینه تست پاپ اسمیر در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

چگونه برای آزمایش پاپ اسمیر آماده شوید؟

  • اگر در روز آزمایش پاپ اسمیر پریود هستید، ممکن است پزشک بخواهد آزمایش را به تعویق بیندازد. در این دوران معمولاً نتیجه تست دقت کمتری دارد.
  • سعی کنید یک روز قبل از آزمایش از هیچگونه رابطه جنسی نداشته باشید تا در نتیجه تست اختلالی ایجاد نشود.
  • از استحمام و استفاده از کرم های واژینال و تامپون نیز تا یک روز قبل از انجام تست پاپ نیز اِجتناب کنید.
  • در بیشتر موارد، انجام تست پاپ اسمیر در 24 هفته اول بارداری بی خطر است. پس از این بازه زمانی، آزمایش پاپ ممکن است که با درد و ناراحتی همراه باشد.
  • حفظ آرامش قبل از انجام آزمایش پاپ اسمیر می تواند به انجام راحت این تست کمک زیادی کند.
میزان هزینه آزمایش پاپ اسمیر
میزان هزینه آزمایش پاپ اسمیر

نتایج پاپ اسمیر نشان دهنده چیست؟

نتایج تست پاپ اسمیر پس از انجام آزمایش در منزل در بازه زمانی کوتاهی برای شما ارسال می شود. ‌نتایج این تست به صورت زیر تفسیر می شوند:

  • طبیعی:

هیچ نشانه ای از بیماری وجود ندارد. یعنی هیچ گونه سلول غیرطبیعی در بدن فرد مشاهده نشده است.

  • نامشخص:

آزمایشگاه نمی تواند طبیعی یا غیر طبیعی بودن سلول ها را تشخیص دهد. پزشک ممکن است به شما انجام آزمایش دیگر را به صورت فوری یا شش ماه دیگر پیشنهاد دهد.

  • غیر طبیعی:

سلول ها متفاوت از آنچه باید به نظر می رسند نتیجه غیر طبیعی تست پاپ اسمیر می تواند نشان دهنده این باشد که برخی از سلول های دهانه رحم غیرعادی به نظر می رسند. نتیجه مثبت تست پاپ به تنهایی نشان دهنده ابتلا به سرطان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.