تست PCR در منزل چه کاربردی دارد و به چه صورت انجام می شود؟

تست حضوری کرونا در محل

تست PCR یکی از دقیق ترین و قابل اطمینان ترین آزمایش ها برای تشخیص بیماری COVID-19 است. مثبت بودن نتیجه این تست، نشان دهنده وجود این بیماری در بدن شما می باشد. از زمان شیوع بیماری کرونا افراد بسیاری نگران سلامتی خود شده اند. انجام این تست به شما کمک می کند که اگر نسبت به بیمار بودن خود مشکوک هستید، از وضعیت خود باخبر شوید. لازم به ذکر است که برای چگونگی تست حضوری کرونا در منزل در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح این تست بپردازیم.

تست PCR در منزل به کمک آنی آزما
آزمایش کرونا در محل به تشخیص به موقع کمک زیادی می کند .

تست PCR در منزل به کمک آنی آزما

تست PCR چه نوع آزمایشی است؟

PCR به معنای واکنش زنجیره ای پلیمراز می باشد. از این تست برای شناسایی مواد ژنتیکی یک ارگانیسم خاص، مانند ویروس، استفاده می کنند. به کمک این آزمایش می توانید از وجود یا عدم وجود ویروس در بدن خود به هنگام انجام تست مطلع شوید. تست PCR در منزل قادر است تا حتی آثار باقی مانده از ویروس، پس از گذشت دوره درمان را نیز تشخیص دهد.

تست PCR برای کرونا به چه صورت است؟

تست‌PCR برای COVID-19 نوعی آزمایش مولکولی است که نمونه دستگاه تنفسی فوقانی شما را بررسی می کند. طی این بررسی به دنبال مواد SARS-CoV-2 می گردد. این همان ویروسی است که باعث به وجود آمدن COVID-19 می شود. محققین از فناوری PCR استفاده می کنند تا مقادیر کم RNA از نمونه ها را به اسید دئوکسی ریبونوکلئیک (DNA) تبدیل کنند. این عمل تا زمانی که SARS-CoV-2 قابل شناسایی باشد، ادامه می یابد. تست PCR از فوریه سال 2020 تا به کنون، به عنوان بهترین آزمایش تشخیص کرونا در جهان به کار گرفته می شود. دقت و ضریب اطمینان این تست بسیار بالا است. ضمن اینکه خدمات تست کرونا در منزل نیز قابل انجام است.

چه کسانی باید برای انجام تست PCR اقدام کنند؟

در صورتی که هر یک از علائم زیر را داشته باشید، پزشک به شما توصیه می کند تا تست کرونا را انجام دهید. این علائم عبارتند از:

  • تب و لرز
  • سرفه
  • تنگی نفس یا دشواری در نفس کشیدن
  • خستگی
  • درد ماهیچه ها و بدن
  • سردرد
  • از دست دادن حس چشایی یا بویایی
  • گلو درد
  • گرفتگی یا آبریزش بینی
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اسهال

البته توجه داشته باشید که این علائم برای تمامی افراد مبتلا به COVID-19 وجود ندارند. همچنین ممکن است که علائم کرونا برای افراد، مختلف باشند. بنابراین قبل از انجام تست PCR در منزل حتما با پزشک خود صحبت کنید. امکان دارد که حتی در صورت تزریق واکسن هم نیاز به انجام این تست داشته باشید.

مراحل انجام تست PCR در منزل به چه صورت است؟

هم اکنون انجام تست PCR در منزل توسط آنی آزما ممکن شده است. بدین معنا که شما می توانید به راحتی این تست را در محل خود انجام داده و نتیجه آن را به صورت آنلاین دریافت کنید. به طور کلی مراحل انجام این تست به صورت زیر هستند:

  • ثبت درخواست

ابتدا باید وارد سایت آنی آزما شده و درخواست انجام تست پی سی آر را به ثبت برسانید. برای این کار به آدرس سایت رفته و بر روی گزینه تست کلیک کنید. سپس اطلاعات خود را وارد کرده و هزینه تست را بپردازید.

  • اعزام نیرو و جمع آوری نمونه

در این مرحله از انجام تست PCR در منزل متخصصین ما به محل شما اعزام می شوند. سپس به کمک یک سواب، مواد تنفسی موجود در بینی شما را جمع آوری می کنند. سواب یک لوله باریک بلند است که دارای یک نوک نرم می باشد. این تست همچنین دارای یک سواب بینی نیز است که فورا نمونه های سوراخ بینی را جمع آوری می کند. به علاوه یک لوله نازوفارنکس هم وجود دارد که به عمق حفره های بینی رفته و نمونه ها را دریافت خواهد کرد. ممکن است شخص متخصص تنها یکی از این سواب ها را برای نمونه گیری به کار ببرد. در هر صورت تمامی آن ها برای این تست کارآمد هستند. پس از نمونه گیری، سواب را در یک لوله قرار داده و به آزمایشگاه می برند.

  • دریافت نمونه در آزمایشگاه

زمانی که نمونه توسط متخصصین آزمایشگاه دریافت شود، مواد ژنتیکی موجود در نمونه را خارج می کنند.

مراحل دریافت نمونه PCR
نمونه گیری درست تست pcr بسیار مهم است.

مراحل دریافت نمونه PCR

  • PCR

در این مرحله از تست PCR در منزل بررسی نمونه ها آغاز می شود. طی این مرحله، از آنزیم ها و مواد شیمیایی خاص و یک ماشین PCR به نام سایکلر حرارتی استفاده می کنند. هر چرخه از سرد سازی و گرم سازی باعث افزایش میزان مواد ژنتیکی هدف در لوله نمونه می شود. پس از چندین چرخه، میلیون ها کپی از بخش کوچکی از مواد ژنتیکی ویروس SARS-CoV-2 در لوله پدید می آیند. در صورت وجود این ویروس در لوله، یکی از مواد شیمیایی حاضر در لوله نور فلورسنتی منتشر می کند. زمانی که عمل تقویت مواد ژنتیکی به اندازه کافی صورت گیرد، دستگاه قادر به تشخیص این نور خواهد بود. محققین به کمک نرم افزار خاصی سیگنال این نور را دریافت کرده و متوجه می شوند که نتیجه مثبت است.

نتایج تست PCR به چه معنا هستند؟

در صورتی که نتیجه تست PCR در منزل مثبت باشد، بدین معنا است که شما مبتلا به SARS-CoV-2 شده اید. گاهی احتمال دارد که این ابتلا بدون علائم خاصی باشد. اما در غیر این صورت شما مبتلا به کرونا یا COVID-19 شده اید. این بیماری در اکثر افراد ضعیف بوده و حتی بدون مراقبت های پزشکی در منزل رفع می شود. اما اگر علائم شما تشدید شدند، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. نتیجه منفی این تست بدین معنا است که در هنگام انجام تست دارای این ویروس نبوده اید.

البته نتیجه منفی الزاما به معنی سالم بودن شما نیست. بلکه ممکن است دارای ویروس باشید، اما تست آن را تشخیص نداده باشد. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که شما هنوز علائم خاصی نشان نداده باشید. شاید هم بیش از یک هفته قبل از انجام تست مبتلا شده اید. در هر صورت پس از انجام تست همچنان به سلامت خود توجه کنید.

مراحل انجام تست PCR در آنی آزما
دقت در انجام تست pcr covid

مراحل انجام تست PCR در آنی آزما

جمع بندی

تست PCR در منزل راهی ساده، امن و مطمئن برای تشخیص بیماری کرونا است. نتیجه تست پی سی آر برای خروج از کشور نیز مفید می باشد. برای انجام این تست کافی است تا به سایت آنی آزما مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. این مجموعه با داشتن بهترین متخصصین و تجهیزات، خدماتی با کیفیت به شما ارائه می دهد.

 

خدمات مرتبط:

تست آنتی بادی (نمونه گیری از خون)

تست PCR و آنتی بادی (نمونه گیری از حلق، بینی و خون)

مقالات مرتبط:

RT-PCR برای تست کرونا چیست؟

تست کرونا در خانه؛ بدون زحمت و با قیمت مناسب

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.