انجام برخی آزمایش ها به صورت سالانه توصیه می‌شود

آزمایش

تمامی متخصصین در علم پزشکی اکیدا توصیه می کنند که فارق از سن و جنسیت، لازم است برخی از آزمایش ها به صورت سالانه انجام گیرد. برخی از مردم اعتقاد دارند زمانی که علامت بیماری را در ظاهر رویت کردیم، باید به پزشک برای درمان مراجعه کنیم. اما لازم است بدانید در اغلب موارد زمانی علائم ظاهری رویت می شود که بیماری در بدن پیشروی کرده و متاسفانه بیماری بسیار حاد شده است. حال اگر برخی از آزمایش ها به صورت سالانه انجام شود، از وضعیت درونی بدن خود اطلاع داشته و در صورت وجود علائم بیماری در خون، درمان را قبل از پیشرفت بیماری شروع خواهید نمود. بنابراین حتی اگر در سلامتی کامل به سر برده و بیماری در خود مشاهده نمی کنید، باز هم لازم است این آزمایشات در طول سال انجام گیرد. برای این منظور آزمایشگاه شبانه روزی آنی آزما در خدمت شما خواهد بود تا در منزل و یا محل کار شما نمونه گیری انجام گرفته و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

انجام برخی آزمایش ها به صورت سالانه بسیار توصیه می گردد. مهم نیست سن شما چقدر است ، همیشه لازم است که از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید. اما برای حفظ سلامتی تلاش زیادی لازم است و بخشی از این تلاش ها انجام آزمایش مناسب است.

در این مطلب لیستی از آزمایشات را جمع آوری کرده ایم که اگر می خواهید خطر ابتلا به بیماری های خاص را کاهش دهد زودتر از موعد انجام دهید.

تومورمارکرها :

تومورمارکرها پروتیینهایی هستند که غدد سرطانی و یا خود بدن در پاسخ به شروع سرطان تولید می شوند. همانگونه که اطلاعات دارید سرطان ها انواع مختلفی دارند وهرکدام از علایم و آزمایشات خاصی جهت تشخیص و درمان برخوردارهستند.

در آزمایشگاه ها کلیه تست ها و مارکرهای سرطان های مختلف با پیشرفته ترین سیستم های تشخیصی انجام می شود. در آقایان بررسی میزان PSA و FREE PSA خون بعد از ۴۰ تا ۴۵ سالگی می تواند اگر اختلالی در وضعیت سلامت غده پروستات ایجاد شده باشد را نشان دهد. در خانم ها بررسی میزان CA 15-3 و CA-125 که در سرطان سینه و تخمدان ها افزایش می یابد میتواند عامل مهمی در پیشگیری از این سرطان رایج در خانوم ها باشد.

با دانستن نتایج این تست ها و سایر اطلاعات تشخیصی که پزشکتان در اختیار دارد اطلاعات پیشگیرانه بهتری را می تواند به شما بدهد.

انجام آزمایش

آزمایش ویتامین انجام برخی آزمایش ها 

ویتامین D برای داشتن استخوان های سالم و قوی لازم است چون به برداشت کلسیم از مواد غذایی و استفاده آن در استخوان ها کمک می کند. در نتیجه کمبود این ویتامین می تواند آسیب جدی به استخوان ها و و میزان کلسیم آنها بزند. البته ویتامین D نقش های دیگری مثل رشد سلولی ، تقویت سیستم ایمنی و کنترل التهاب در بدن دارد. اندازه گیری ویتامین D خون بهترین شیوه برای آگاهی از میزان این ویتامین در بدن می باشد.

باید به این نکته توجه داشت که تحقیقات نشان داده است کم بود ویتامین D می تواند دربروز اختلالات قلبی عروقی، سرطان و اختلالات روحی روانی در بزرگسالی و حتی بروز حملات آسمی شدید در اطفال را باعث گردد. اگر احساس می کنید که از کمبود این ویتامین رنج می برید با انجام آزمایش ویتامین D می توانید از میزان آن در خون خود مطلع شوید ودر صورت نیار به راحتی میزان این ویتامین را با خوردن قرص های مکمل و به صورت برنامه ریزی شده و تحت نظر پزشک به حد مطلوب برسانید.

امروز ثابت شده است که ویتامین D می تواند در پیشگیری از دیابت نوع ۱ و ۲ و حتی کنترل فشار خون نقش داشته باشد. اخیرا تحقیقات نشان داده است ثابت ماندن ویتامین D در محدوده نرمال می تواند در پیشگیری از بیماری M.S نیز موثر باشد.

Dehydroepiandposterone)DHEA)

هورمونی است از غدد فوق کلیوی ترشح می گردد و فعال کننده هورمون های جنسی مثل تسترون و استروژن می باشد. گاهی به هورمون DHEA هورمون جوانی نیز می گویند هرچه میزان این هورمون بالاتر، فعالیت سیستم ایمنی بهتر بوده و احساس شادآبی و جوانی بیشتری خواهید داشت. همچنین نقش این هورمون را در بهبود تراکم استخوانی ، کاهش چربی ناحیه شکم ، پیشگیری از دیابت ، سرطان و اختلالات قلبی نشان داده شده است. در نتیجه با اندازه گیری این هورمون در خون خود می توانید بعد از مشورت با پزشک معالج خود و در صورت نیاز از این هورمون در بهبود شرایط سلامت خود بهرمند گردید.

با انجام برخی آزمایش ها ، ما به سلامتی شما بها می دهیم
با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.