آزمایش تشخیص زودرس سرطان دهانهٔ رحم

سرطان دهانهٔ رحم

آمار وزارت بهداشت نشان داده است که متاسفانه در سال های اخیر تعداد بانوان مبتلا به سرطان رحم در حال افزایش است. سرطان از هر نوع که باشد، بسیار خطرناک بوده و درصورتی که دیر متوجه این عارضه شوید می تواند نهایتا منجر به مرگ شود. شناخت زودرس دهانه رحم از بسیاری از عوارض خطرناک جلوگیری می کند. آیا می دانید براساس گفته متخصصین، بسیاری از بانوان که در اثر ابتلا به این سرطان از نعمت مادر شدن محروم می شوند، در صورتی که تست های به موقع انجام داده و شناخت زودرس سرطان رحم انجام می گرفت، می توانستند بعد از درمان، باردار شوند. این عارضه دارای علائمی است که درصورت رویت کوچکترین نشانه، لازم است به متخصص مراجعه نموده و تست های لازم را انجام دهید. آزمایشگاه شبانه روزی آنی آزما کلیه آزمایشات لازم در این زمینه را انجام داده و علاوه بر نمونه گیری در محل، جوابدهی آنلاین را نیز ارائه می کند.

سرطان دهانهٔ رحم (به انگلیسی: cervical cancer) یا سرطان گردن رحم گونه‌ای سرطان است که از گردن رحم آغاز می‌گردد. این بیماری به دلیل رشد غیرطبیعی سلول ایجاد می‌شود و این سلول‌ها می‌توانند در دیگر اعضای بدن گسترش یابند یا به آن‌ها حمله کنند. در ابتدای ابتلاء به این بیماری، معمولاً نشانه‌ای بروز پیدا نمی‌کند. نشانه‌های بعدی این بیماری شامل مواردی همچون: خونریزی واژنی، درد لگن یا دردآمیزش می‌شود.

آمادگی های لازم جهت آزمایش شناخت زودرس سرطان دهانه رحم

در ۹۰ درصد موارد این بیماری، عفونت ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. اما بسیاری از افرادی که عفونت‌های ویروس پاپیلوم انسانی دارند، به سرطان دهانهٔ رحم مبتلا نمی‌شوند. دیگر عوامل خطر این بیماری شامل مواردی همچون: سیگار کشیدن، سیستم ایمنی ضعیف بدن، قرص ضد بارداری خوراکی، شروع رابطهٔ جنسی از سنین پایین و داشتن شریک‌های جنسی متعدد می‌شود، اما این عوامل اهمیت کمتری دارند. سرطان دهانهٔ رحم معمولاً به دنبال تغییرات پیش‌سرطانی در مدتی بیش از ده تا بیست سال پیشرفت می‌کند.

انواع سرطان رحم

انواع مختلف سرطان دهانهٔ رحم

انواع مختلفی از سرطان دهانه رحم وجود دارد. حدود نود درصد از موارد شامل کارسینوم سلول-سنگفرشی، ده درصد آدنوکارسینوم و تعداد کمی شامل موارد دیگر می‌شود. تشخیص این بیماری با غربالگری دهانه‌ی رحم و به دنبال آن با بافت‌برداری صورت می‌گیرد. در ادامه تصویربرداری پزشکی اجرا می‌گردد تا پزشکان گسترش یا عدم گسترش آن را تشخیص دهند.

نام دیگر آزمایش سرطان دهانهٔ رحم ، آزمایش پاپ اسمیر است. این آزمایش به منظور شناخت زودرس سرطان دهانه رحم انجام می شود و به علاوه در زمان انجام آن می توان به التهاب دهانه رحم و عفونت های آن نیز پی برد.

رعایت چند نکته پیش از انجام آزمایش انواع مختلفی از سرطان دهانه رحم ضروری است:

  • از 72 ساعت قبل از انجام آزمایش از دوش واژینال (شستشوی داخل واژن با آب یا مواد ضد عفونی کننده) پرهیز نمائید.
  • از نمونه برداری در زمان قاعدگی، خونریزی فعال یا دوره های التهابی اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.