با خدمات چکاپ در منزل آشنا شوید

چکاپ در منزل

چکاپ در منزل از خدمات پر طرفداری است که امروزه محبوبیت زیادی دارد، چرا که رفتن به بیمارستان و آزمایشگاه برای انجام آزمایش و چکاپ برای هر شخصی مقدور نیست.

اگر در خانواده خود سابقه بیماری دارید باید آزمایش و چکاپ های ماهانه و سالانه را به صورت منظم انجام دهید. انجام این گونه آزمایش ها باعث می شود زودتر از وضعیت بدنی و بیماری خود مطلع شوید و قبل از وخیم شدن اوضاع بیماری تان به فکر درمان آن باشید‌.

درست است که انجام آزمایش ها و چکاپ در مراکز بهداشتی به دلیل رعایت بهداشت الزامی است اما این آزمایش ها در منزل به صورت بهداشتی و توسط متخصصان انجام می گیرد.

مزیت انجام آزمایش های چکاپ در منزل چیست؟

شما می توانید آزمایش های ضروری را در خانه انجام دهید بدون این که نگرانی بابت بهداشت آن داشته باشید. این روز ها با شلوغ شدن شهر ها و آلودگی هوا بیشتر بیماران قادر به رفتن به آزمایشگاه نیستند و شرایط بدنی و جسمانی آن ها اجازه خروج از منزل را به آن ها نمی دهد.

از طرفی دیگر بسیاری از افراد به دلیل دور بودن از آزمایشگاه ها و نداشتن وقت نمی توانند به صورت ماهانه یا سالانه اوضاع بدن خود را بررسی کنند.

در این شرایط نباید از انجام آزمایش ها سر باز زد و بهتر است از خدمات چکاپ در منزل استفاده کرد تا متخصصان در کمترین زمان در محل حاضر شده و آزمایش مورد نظر را با تجهیزات مربوطه انجام دهند.

چکاپ کامل آقایان
چکاپ کامل آقایان

چکاپ شامل چه آزمایش های است و هزینه آن چگونه می باشد؟

آزمایش چکاپ کامل در منزل شامل آزمایش های بسیار زیادی است که می توان به آزمایش سطح هورمون تیروئید، ویتامین دی، تیتر پروتئین فاز حاد، کشت مدفوع، اوریک اسید، کلسیم، تری یدوتیرونین، تیروکسین، آهن، فریتین، ظرفیت اتصال آهن، آزمایش های پتاسیم اشاره کرد.

همچنین آزمایش های سدیم، فسفر و بیلی روبین، ویتامین بی۱۲، کشت ادرار، زمان پروترومبین، هموگلوبین ای ‌وان‌ سی،

پروستات، خون مخفی مدفوع، آنتی بادی‌های هپاتیت و… نیز جزء آزمایش چکاپ می باشد.

این آزمایش ها سلامت کلی بدن شما را بررسی می کنند و با انجام آزمایش دیگر نگرانی بابت وضعیت فعلی بدن خود ندارید. هزینه آزمایش خون در منزل بسته به نوع منطقه متفاوت است.

آزمایش خون در منزل
آزمایش خون در منزل

ضرورت و اهمیت انجام چکاپ کامل بدن در منزل

با توجه به آلودگی هوا در اکثر شهر ها چکاپ در منزل یک امر حیاتی برای افراد سالمند و کودکان به شمار می رود. شما می توانید در منزل یا محیط کار خود به راحتی آزمایش خون دهید تا با آزمایش خون مشکلات تیروئید، سطح کلسترول و HIV را در بدن خود بررسی کنید.

هنگامی که نتایج چکاپ کامل بدن در منزل به دست شما رسید می توانید برای تفسیر آزمایش به پزشک مراجعه کنید. فشار خون بالا یک عامل بسیار خطرناک برای نارسایی قلبی، بیماری کلیویی، حمله مغزی و سکته مغزی است. بنابراین بررسی منظم فشار خون یک امر حیاتی است، چرا که این بیماری در برخی مواقع نشانه های هشدار دهنده ای ندارد‌.

دلیل انجام منظم چکاپ در منزل

بانوان باید به دلیل  مسائل عادت ماهانه، یائسگی و زایمان بیشتر از آقایان به سلامت بدن خود اهمیت دهند و به صورت ماهانه و سالانه و در فواصل زمانی آزمایش های چکاپ بانوان را در منزل یا محل کار و حتی آزمایشگاه انجام دهند. همچنین بانوان می توانند از خدمات چکاپ بارداری در منزل نیز استفاده کنند.

با توجه به این که بسیاری از بیماری ها داری یک دوره نهفتگی می باشند و علایمی از خود نشان نمی دهند بهتر است آقایان و خانم ها به صورت منظم وضعیت بدنی خود را بررسی و چک کنند تا در صورتی که به این بیماری ها مبتلا هستند روند درمان بیماری آن ها راحت تر شود و بتوانند بیماری را تحت کنترل در آورند.

آزمایش چکاپ کودکان
آزمایش چکاپ کودکان

جمع بندی

در گذشته انجام آزمایش ها فقط در مراکز بهداشتی و آزمایشگاه ها انجام می شد اما امروزه یکی از خدمات بهداشتی که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده خدمات مربوط به چکاپ در منزل می باشد. همچنین دانستن این نکته ضروری است که پرستاران قبل از ورود به محل مورد نظر به خوبی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، بنابراین لازم نیست در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی نگرانی داشته باشید.

 

خدمات مرتبط:

چکاپ ویژه کبد

چکاپ ویژه کلیه

مقالات مرتبط:

در چکاپ بانوان چه مواردی بررسی می شود؟

آزمایش چکاپ مردان شامل چه مواردی بوده و چه ضرورتی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.