اطلاعات جامع درباره تست آنتی بادی کرونا در کودکان و نحوه انجام آن

تست آنتی بادی کرونا در کودکان

اگر چه داده ها نشان دهنده این هستند که کودکان به اندازه بزرگسالان مستعد ابتلا به کووید نیستند، اما می توانند ویروس را انتقال دهند. انسان ها بسیار سازگار هستند و با گذشت زمان نسبت به عوامل بیماری زای مختلف کاملا انعطاف پذیر  و مقاوم می شوند. سیستم ایمنی همواره در حال فعالیت است تا بتواند با عفونت ها و ویروس ها مبارزه کند. تست آنتی بادی کرونا در کودکان می تواند وجود این ماده در سیستم ایمنی را تایید کند.

به محض این که فرزند شما به دنیا می آید، سیستم ایمنی او تقویت می شود. سیستم ایمنی با گذشت زمان تقویت می شود، زیرا بدن کودکان در معرض آنتی ژن های جدید قرار می گیرد و سلول ها به طور طبیعی یا از طریق واکسیناسیون آنتی بادی می سازند.

تست آنتی بادی در افراد به چه معناست؟

آنتی بادی ها که ایمونوگلوبولین ها نیز نامیده می شوند پروتئین هایی هستند که توسط سیستم ایمنی ساخته خواهند شد. وظیفه آن ها شناسایی و از بین بردن میکروب ها است. آن ها پس از آلوده شدن فرد به میکروب یا واکسینه شدن علیه آن میکروب ساخته می شوند. معمولا آنتی بادی ها در بدن ما باقی می مانند تا مجبور شویم دوباره با همان میکروب مبارزه کنیم. ایجاد آنتی بادی در کودکان نوعی جزء پروتئینی می باشد که بخشی از سیستم ایمنی را تشکیل می دهد. آن ها در خون گردش می کنند و توانایی تشخیص مواد خارجی را دارند.

آنتی بادی ها پروتئین های تخصصی هستند که به شکل Y هستند و در آنتی ژن ها ایجاد می شوند. تست آنتی بادی کرونا در کودکان به پزشکان اجازه می دهد تا به دنبال آنتی  بادی در خون  باشند. انجام آزمایش آنتی بادی، آن هایی را که بدن در طی عفونت یا واکسیناسیون تولید می کند، پیدا می کند. برخی از آنتی بادی های تولید شده علیه ویروس، در برابر عفونت محافظت می کنند. برخی از آزمایش‌ های آنتی ‌بادی فعلی فقط سطوح آنتی ‌بادی‌ های ناشی از ویروس و نه لزوماً از واکسن را تشخیص می‌ دهند.

تست کویید
تست کویید

نحوه عمل کردن تست آنتی بادی

آزمایشات آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعلی مفید نیستند. این آزمایش ‌ها نمونه‌ای از خون را برای پروتئین‌ های خاصی به نام آنتی ‌بادی بررسی می ‌کنند. بدن برای خلاص شدن از ویروس ها و باکتری  هایی که باعث بیماری ما می شوند، آنتی  بادی می سازد.

تست آنتی بادی کرونا در کودکان می‌تواند تشخیص دهد که آیا کودک شما در مقطعی در گذشته به کووید-۱۹ مبتلا بوده، حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشد، برخی از آزمایشات آنتی بادی می توانند تشخیص دهند که کودک شما واکسینه شده است. پس از این که کودک شما برای اولین بار علائم بیماری را نشان داد، امکان دارد تا دو هفته طول بکشد تا آنتی بادی در خون توسط آزمایش تشخیص داده شود.

تست آنتی بادی کودکان
تست آنتی بادی کودکان

آیا مثبت بودن تست به معنی مصون بودن کودکان از ابتلا است؟

طبق مطالعات جدید، یک آزمایش آنتی بادی مثبت محافظت در برابر ویروس COVID-19 را تأیید نمی کند. تحقیقات نشان می ‌دهد افرادی که از عفونت کووید بهبود یافته ‌اند همچنان می ‌توانند دوباره به آن مبتلا شوند. اگر آزمایش آنتی بادی مخصوص کودکان فرزند شما مثبت شد، به این معنی بوده که امکان دارد آنتی‌ بادی ‌های ناشی از عفونت با ویروسی که باعث کووید-19 می‌شود، داشته باشد، حتی اگر هیچ‌ وقت علائمی را نشان ندهد (یعنی عفونت بدون علامت).

حتی اگر نتیجه مثبت ناشی از آنتی ‌بادی ‌های متعاقب عفونت با کرونا باشد، نمی ‌دانیم این آنتی ‌بادی ‌ها تا چه حد در برابر عفونت مجدد محافظت می‌کنند، یا این که این محافظت چقدر ممکن است ادامه بیابد.

به دلیل این عدم قطعیت، حتی با تست آنتی بادی کرونا در کودکان مثبت، کودک شما باید مرتباً دست‌ های خود را بشوید، از تماس نزدیک با دیگران خودداری کند و در موقعیت ‌های خارج از خانه که نمی توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد، از ماسک پارچه ‌ای استفاده کند. تزریق واکسن و ایجاد آنتی بادی می تواند عامل موثری در جلوگیری از ابتلا مجدد باشد.

تست آنتی بادی کرونا در کودکان
تست آنتی بادی کرونا در کودکان

کلام آخر

کویید 19 یا کرونا بیماری ویروسی است که در سال 2019 بین مردم جهان رواج یافت. در ابتدا کودکان از ابتلای آن مصون بودند، اما بعد ها با توجه به جهش های مختلف این بیماری، کودکان نیز مبتلا شدند. اما شدت این ابتلا کم تر بود و همانند بزرگسالان نبود. مطالعات زیادی درباره سیستم ایمنی کودکان و نحوه واکنش بدن آن ها به کویید انجام شد.

طبق نتایج، تقریبا بیشتر کودکان پس از ابتلا تا مدت هفت ماه آنتی بادی طبیعی در بدن خود دارند. همچنین تزریق واکسن نیز می تواند این آنتی بادی را در بدن ایجاد کند. برای تشخیص وجود آنتی بادی می توانید تست آنتی بادی کرونا در کودکان را برای فرزند خود انجام دهید.

 

خدمات مرتبط:

تست آنتی بادی (نمونه گیری از خون)

تست آنتی بادی واکسن کرونا (نمونه گیری از خون)

مقالات مرتبط:

تست آنتی بادی igm کرونا به چه صورت بوده و چقدر در تشخیص این ویروس دقیق است؟

تاثیر تست آنتی بادی کرونا بر تشخیص و شیوع ویروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.