بررسی کراتین در آزمایش خون و انجام رادیولوژی در منزل

کراتین در آزمایش خون

اگر به تازگی کراتین در آزمایش خون شما اندازه گیری شده باشد و میزان آن از حد نرمال پایین تر یا بالاتر باشد، نشان دهنده آن است که کلیه ها به درستی عمل نمی کنند. به همین دلیل نیاز است تا رادیولوژی انجام شده و سلامت کلیه و مجاری ادراری مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله از آنی آزما می خواهیم شما را با خدمات مختلف آن از جمله رادیولوژی در منزل آشنا نماییم.

خدمات پزشکی در منزل دریافت کنید

شما می توانید با استفاده از خدمات این مرکز، تمام تست ها، آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی لازم را در منزل دریافت نمایید. ضرورت این امر زمانی بیشتر خواهد شد که شما بیماری در منزل داشته باشید که حمل و نقل آن به مراکز درمانی بسیار سخت باشد یا حتی در این همه گیری کرونا، نتوانید بیماران خاص خود را از منزل خارج کرده و در معرض ابتلا به ویروس های مختلف قرار دهید. پس اگر شما هم می خواهید یکی از خدمات سونوگرافی و رادیولوژی را در منزل دریافت کنید، می توانید با مرکز آنی آزما در تماس باشید.

آزمایش خون در منزل

یکی از انواع خدماتی که می توانید در آنی آزما از آن بهره مند شوید، آزمایش خون در منزل است. در این آزمایش فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند. یکی از مهمترین پارامترهای که تعیین کننده عملکرد صحیح کلیه در بدن است، میزان کراتین در آزمایش خون می باشد.

اگر میزان کراتین از حد نرمال آن پایین تر یا بالاتر باشد نشان دهنده آن است که کلیه ها یا مجاری ادراری به درستی عمل نمی کنند.

پس از آن باید با استفاده از آزمایشات دیگر و همچنین رادیولوژی در منزل، میزان سلامت کلیه ها و مجاری ادراری مورد سنجش قرار گیرد. همانطور که ملاحظه می کنید با استفاده از خدمات پزشکی آنی آزما در منزل می توانید از سلامت کلیه های خود مطلع شود.

علائم ابتلا به نارسایی کلیه

اگر شما هم یکی از علائم زیر را مشاهده کردید باید به میزان سلامت کلیه های خود را مورد بررسی قرار دهید:

  • بی اشتهایی
  • احساس درد در نزدیکی محل قرارگیری کلیه ها
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تغییر در میزان ادرار
  • احساس خستگی مفرط
  • ورم در دست پا یا حتی شکم
  • اختلالات خواب
  • فشار خون بالا

اگر یک یا چند مورد از علائم فوق را مشاهده کردید باید حتماً در اولین فرصت آزمایش خون انجام داده و سپس در صورت بالا بودن میزان کراتین در آزمایش خون، تصویربرداری لازم را انجام دهید.

میزان کراتین در آزمایش خون
میزان کراتین در آزمایش خون

چرا میزان کراتین در آزمایش خون افزایش پیدا می کند؟

توجه کنید که در صورتی که کلیه های شما دچار آسیب جدی یا بیماری های حاد باشد، میزان کراتین خون شما تا زمان درمان آن پایین نمی آید. در صورت ابتلا به هر یک از مشکلات زیر مقدار کراتین در آزمایش خون افزایش پیدا می کند:

  • مشکلات کلیه و مجاری ادراری مانند آسیب های جدی عفونت
  • کم شدن آب در بدن
  • ایجاد انسداد در دستگاه ادراری
  • مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا

رادیولوژی از کلیه ها در منزل

یکی از خدمات که در مرکز آنی آزما ارائه می شود، انجام رادیوگرافی از کلیه و مجاری ادراری (IVP) است. در این نوع تصویربرداری ماده حاجب به بدن بیمار تزریق می شود تا با تصویربرداری از کلیه ها، مثانه و لوله های ادراری، مشکلات احتمالی را تشخیص داد. پس اگر بیمار شما نمی تواند به مراکز تصویربرداری مراجعه کند با استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و با آسان ترین روش، از سلامت او اطمینان حاصل کنید.

همان طور که می دانید در رادیولوژی از کلیه اشعه ایکس از بدن عبور داده می شود. با توجه به میزان جذب آن در نقاط مختلف بدن، می توان سلامت و عدم کارکرد صحیح اندام مختلف را تشخیص داد. در این نوع تصویربرداری بیمار دردی را احساس نمی کند و جواب آن، پس از اتمام رادیولوژی به بیمار تحویل داده می شود.

دستگاه سونوگرافی پرتابل
دستگاه سونوگرافی پرتابل

از چه دستگاه هایی برای انجام رادیولوژی در منزل استفاده می شود؟

همانطور که می دانید در انواع رادیولوژی از دستگاه مولد اشعه ایکس استفاده می شود. همچنین برای انجام انواع سونوگرافی ها نیز از دستگاه های اولتراسوند استفاده می گردد. امروزه تکنولوژی پیشرفت بسیاری کرده و به راحتی می توان از دستگاه های پرتابل و قابل حمل برای انجام رادیولوژی و سونوگرافی در منزل استفاده کرد.

در این روش دیگر نیازی به خروج بیمار از منزل یا حضور وی در مراکز درمانی نیست و بلافاصله می توان جواب آزمایش یا تصویربرداری خود را دریافت کرد.

دقت این دستگاه ها نیز با تجهیزات مراکز درمانی برابری می کند و نیازی نیست که در مورد میزان دقت و صحت جواب آن نگران باشید. پس از اتمام رادیولوژی می توانید نتیجه رادیولوژی را به پزشک متخصص مربوطه نشان داده و درمان های لازم را دریافت نمایید.

با دیگر خدمات پزشکی آنی آزما در منزل آشنا شوید

علاوه بر انجام سنجش میزان کراتین در آزمایش خون و همچنین رادیولوژی در منزل، آنی آزما خدمات دیگری را نیز به مشتریان خود عرضه می کند. اگر شما می خواهید تست کرونا، آزمایشات چکاپ، مقاربتی و ژنتیک را انجام دهید، می توانید درخواست خود را در وب سایت این مجموعه ثبت کنید.

همچنین انواع سونوگرافی، فیزیوتراپی، نوار قلب و تفسیر آزمایش نیز در این مرکز انجام می شود. در کنار تمام موارد فوق، خدمات پزشکی، پرستاری و طب کار نیز به مشتریان عرضه می گردد. توجه کنید که در تمام امور فوق از کادری متخصص و کارآزموده استفاده می شود.

تفسیر آزمایش توسط پزشک
تفسیر آزمایش توسط پزشک

نتیجه گیری

اگر شما هم می خواهید میزان کراتین در آزمایش خون خود را اندازه گیری کنید یا پس از آن رادیولوژی در منزل از کلیه و مجاری ادراری انجام دهید، می توانید به وب سایت آنی آزما مراجعه و فرم درخواست را پر نمایید. کارشناسان ما با شما تماس گرفته و خدمت مورد نظر را در کوتاه ترین زمان ممکن و با تعرفه ای مناسب به شما ارائه می دهند.

توجه داشته باشید که این مرکز از افراد تحصیل کرده با تجربه بالا و همچنین تجهیزات پزشکی پیشرفته برای انجام خدمات استفاده می کند. شما می توانید از دقت و صحت آزمایش های انجام شده، اطمینان حاصل کنید. پزشک متخصص نیز با استناد به آن ها، مشکل را تشخیص و روش درمانی مناسب را تعیین نماید.

 

خدمات مرتبط:

فیزیوتراپی

سونوگرافی

مقالات مرتبط:

انجام آزمایش کراتین برای چه کسانی ضروری است؟

فاکتورهای موثر بر قیمت آزمایش چکاپ کامل خون را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.