اطلاعات لازم درباره تست ‏hpv‏ مردان

تست hpv مردان

آزمایش hpv یکی از تست های ضروری برای آقایان است. آقایان در صورت مشاهده و تجربه علائم hpv باید هر چه زودتر برای انجام آزمایش اقدام کنند. البته عده ای از افراد شاید علائمی را تجربه نکنند. شاید خیلی از افراد اطلاعاتی راجع به تست ‏hpv‏ مردان نداشته باشند. در این مطلب، اطلاعات لازم درباره این آزمایش را در اختیار شما قرار می دهیم.

ویروس hpv چیست؟

ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV جزو متداول ترین ویروس هایی است که به دلیل برقراری تماس جنسی انتقال پیدا می کند. در واقع، HPV به عنوان ویروس مقاربتی نیز شناخته می شود. گاهی اوقات، ویروسHPV با علائمی همراه است که به تشخیص و درمان به موقع این بیماری کمک زیادی می کند.

در برخی از مواقع نیز این ویروس با هیچگونه علامتی همراه نیست و پروسه تشخیص برای بیمار سخت تر می شود. اما گاهی اوقات این ویروس به همراه برخی از علائم بروز پیدا کرده که تشخیص آن را تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد فعال از نظر جنسی، دچار ویروس HPV می شوند. بنابراین، در صورت داشتن رابطه های متعدد، تست ‏hpv‏ مردان را جدی بگیرید.

HPV یک بیماری مقاربتی بسیار شایع است. در بین افراد 15 تا 59 ساله، 2 نفر از هر 5 نفر به HPV مبتلا خواهند شد. انواع مختلفی از HPV وجود دارد. بیشتر آنها هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. با این حال، تشخیص hpv برای پیشگیری از تشدید این ویروس باید صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: تست پاپ اسمیر و نکاتی که باید بدانید

ابتلا به ویروس HPV در مردان

آقایان ممکن است که به دلایل مختلف دچار ویروس HPV شوند. بیماری HPV ممکن است که از طریق مختلف مانند ارتباط جنسی مقعدی، رابطه دهانی و برخورد با پوست فرد آلوده منتقل شود. بنابراین، در صورتی که با فردی تماس جنسی برقرار کنید که به ویروس آHPV مبتلا بوده است، احتمال ابتلای شما به این بیماری نیز افزایش پیدا می کند. به طور معمول، ویروس HPV در اطراف کیسه بیضه و روی آلت تناسلی بیمار ظاهر می شود.

در صورتی که  از نظر جنسی فرد فعالی هستید، حتی با وجود داشتن رابطه با یک نفر نیز امکان ابتلای شما به hpv وجود دارد. علائم ممکن است که پس از گذشت چندین سال از آخرین رابطه شما با فرد آلوده بروز پیدا کند. بنابراین، تشخیص اینکه چه زمانی به این ویروس مبتلا شده اید، برای پزشکان دشوار خواهد بود.

علائم HPV در مردان چیست؟

برخی از آقایان مبتلا به ویروسHPV به طور معمول علائمی را تجربه نمی کنند. با این حال، این ویروس ممکن است که در عدهای از افراد علائمی را ایجاد کند. در صورت نداشتن علائم نیز تست ‏hpv‏ مردان لازم است. از علائم ویروس HPV در مردان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد برآمدگی روی پوست
  • خارش
  • سوزش
  • زگیل
  • درد و ناراحتی مداوم
علائم ‏hpv‏ در مردان
علائم ‏hpv‏ در مردان

زگیل تناسلی چیست؟

یکی از ویروس هایی که در ایجاد زگیل تناسلی نقش دارد، ویروس پاپیلومای انسانی است. ویروس پاپیلومای انسانی با نام hpv نیز شناخته می شود. این ویروس می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. برقراری ارتباط جنسی با فرد آلوده، یکی از دلایل ابتلا به ویروس زگیل تناسلی است. زگیل تناسلی در صورت عدم درمان می تواند باعث رشد سلول های سرطانی و غیرطبیعی نیز شود.

بیشتر بخوانید: تست پاپ اسمیر چه چیزی نشان می دهد؟

تشخیص ویروس hpv در مردان

ویروس hpv باید هر چه زودتر در تشخیص داده شود تا پروسه درمان سریع تر صورت بگیرد. در صورت داشتن ویروس hpv به مدت طولانی، احتمال ابتلای فرد به بیماری سرطان مقعد، زگیل تناسلی، سرطان آلت تناسلی و … افزایش پیدا می کند. بنابراین، در صورتی که شک دارید به این ویروس مبتلا هستید، هر چه زودتر برای انجام آزمایش hpv اقدام کنید.

قبل از انجام آزمایش، پزشک معاینه فیزیکی را انجام خواهد داشت. پزشکان با انجام معاینه متوجه هرگونه تغییر پوستی، ضایعات و سایر علائم ناشی از ویروس می شوند. در صورتی که پزشک بعد از معاینه مشکوک شود که فرد به hpv مبتلا است باید آزمایشات لازم صورت بگیرد. به منظور انجام تست ‏hpv‏ مردان از نواحی مختلف نمونه برداری می شود تا ویروس تشخیص داده شود.

تست ‏hpv ‎‏ مردان
تست ‏hpv ‎‏ مردان

انجام تست ‏hpv‏ مردان در منزل

به منظور انجام تست hpv مردان، نیاز است که از برخی نواحی و ترشحات موجود در این قسمت ها نمونه برداری صورت بگیرد. این نواحی شامل بخش هایی از قبیل کیسه بیضه، آلت تناسلی، ادرار، مایع منی و … هستند. پزشکان به بیماران توصیه می کنند که تا 48 ساعت قبل از انجام آزمایش hpv ارتباط جنسی نداشته باشند. عدم شستشو ناحیه تناسلی نیز جزو اقداماتی است که بیمار باید قبل از انجام تست ‏HPV‏ در نظر بگیرد.‏  شما می توانید انجام تست hpv را به متخصصین آنی آزما بسپارید.

بیشتر بخوانید: تست hpv و ضرورت انجام آن

هزینه تست ‏hpv‏ مردان

هزینه تست ‏hpv‏ مردان به برخی از فاکتورها بستگی دارد. عواملی از قبیل آزمایشگاه مورد نظر و قابلیت استفاده از بیمه تکمیلی در تعیین هزینه آزمایش زگیل تناسلی موثر هستند. شما می توانید به به منظور اطلاع از هزینه انجام این تست در منزل با کارشناسان مجموعه آنی آزما تماس بگیرید.

آزمایش در منزل
آزمایش در منزل

سخن آخر

تست hpv مردان جزو ضروری ترین آزمایشات برای آقایان در سنین بین 15 تا 60 سال محسوب می شود. آزمایش hpv به منظور تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی انجام می شود. این ویروس می تواند احتمال ابتلا به بیماری و مشکلات مختلف از قبیل زگیل تناسلی را افزایش دهد. معمولاً افرادی که به ویروسhpv مبتلا شده اند، علائمی مانند خارش، سوزش و برآمدگی روی ناحیه تناسلی و اطراف آن را تجربه می کنند. البته همه افراد در صورت ابتلا به این ویروس علائمی را تجربه نخواهند کرد.

آزمایش hpv در مردان با هدف تشخیص به موقع و تسریع روند درمان صورت می گیرد. شما می توانید با به همراه داشتن ویزیت پزشک و مراجعه به آزمایشگاه تست hpv مردان را انجام دهید. در صورتی که دارای شرایط مراجعه حضوری به آزمایشگاه نیستید، می توانید از خدمات غیرحضوری آنی آزما استفاده کنید. آنی آزما، مرکزی معتبر در زمینه ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی به بیماران است. در صورت نیاز به ثبت آزمایش کافی است به شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. پس از انجام بررسی های لازم در اسرع وقت متخصصین این مجموعه جهت نمونه گیری به منزل شما اعزام می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.