آزمایش چکاپ زنان که همه باید انجام دهند.

آزمایش چکاپ زنان

هر زنی باید برای عادت های سالمی همچون ورزش منظم، مدیریت استرس و انتخاب غذاهای مناسب زمان بگذارد. برنامه ریزی برای آزمایش چکاپ زنان که می تواند مشکلات احتمالی را زودتر تشخیص دهد، یکی از این عادت های سالم می باشد. آزمایش چکاپ منظم حتی ممکن است جانتان را نجات دهد. وقتی بیماری را زودتر تشخیص دهید، می توانید از عوارض پیشگیری نموده و کیفیت زندگی را بهبود ببخشید. چه غربالگری هایی باید انجام دهید؟ کدام یک مهم تر هستند؟

آزمایش چکاپ زنان شامل چه مواردی است؟

معاینات و آزمایشات بهداشتی منظم می تواند به یافتن مشکلات قبل از شروع و خطرساز شدن آنها کمک نماید. آزمایش چکاپ زود هنگام، زمان طلایی که شانس درمان را افزایش داده، را فراهم می کند. به عنوان یک زن، شما نیاز به معاینات و غربالگری های ویژه دارید. ماموگرافی، غربالگری کلسترول و آزمایش پاپ اسمیر، تنها تعدادی از آزمایشاتی بوده که برای سلامتی زنان ضروری می باشند.

غربالگری فشار خون

انجمن قلب آمریکا (AHA) می گوید، که اگر فشار خون شما کمتر از 120/80 میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) بود، یعنی اندازه ایده آل، باید حداقل هر دو سال یک بار، از سن 20 سالگی، آن را چک کنید. غربالگری سالانه برای بزرگسالان 40 ساله یا بالاتر، یا برای افرادی که دارای شرایطی مانند چاقی بوده که آنها را در معرض خطر افزایش فشار خون قرار می دهد، توصیه می شود.

بررسی کلسترول

بررسی کلسترول ابزاری برای ارزیابی خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته می باشد. اگر 20 سال یا بیشتر دارید، باید حداقل هر پنج سال یک بار کلسترول خود را اندازه گیری کنید. سطح کلسترول کل به طور ایده آل باید کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر (mg/dl) باشد.

پاپ اسمیر
پاپ اسمیر

پاپ اسمیر

از سن 21 سالگی تا 65 سالگی، باید هر سه سال یک بار آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهید. در تست پاپ اسمیر، پزشک از اسپکولوم برای گشاد کردن کانال واژن استفاده می نماید. سلول های دهانه رحم را با یک برس کوچک گرفته و آن سلول ها را از نظر تغییراتی که ممکن است منجر به سرطان دهانه رحم شود، بررسی می کند.

اگر 30 سال یا بیشتر دارید، پاپ اسمیر را با غربالگری HPV ترکیب کنید. می توانید هر پنج سال یک بار این آزمایش را انجام دهید. HPV بیماری مقاربتی بوده که می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود. پاپ اسمیر آزمایش چکاپ زنان مهم و ویژه ای می باشد.

ماموگرافی

ماموگرافی که سرطان سینه را غربالگری می کند، شامل فشرده کردن سینه بین صفحه ای بوده تا بتوان تصاویر اشعه ایکس را گرفت. جدیدترین دستورالعمل های USPSTF توصیه می کند که از سن 50 سالگی، زنان باید هر دو سال یک بار ماموگرافی را به عنوان آزمایش چکاپ زنان انجام دهند.

غربالگری تراکم استخوان

زنان باید در سن 65 سالگی غربالگری پوکی استخوان را با آزمایش تراکم استخوان آغاز کنند. کسانی که فاکتورهای خطر پوکی استخوان، مانند شکستگی یا وزن کم بدن دارند، باید زودتر غربالگری شوند.

آزمایشات گلوکز خون

تست قند خون آزمایش چکاپ ضروری برای هر فردی است. از حدود 45 سالگی، زنان باید هر سه سال یک بار آزمایش قند خون را برای بررسی دیابت یا پیش دیابت انجام دهند. محدوده آزمایش های طبیعی می تواند متفاوت باشد. میزان آزمایش گلوکز ناشتا 100 میلی گرم در دسی لیتر یا بالاتر، نشان دهنده این است که احتمالا شما پیش دیابتی داشته باشید.

غربالگری سرطان روده بزرگ

غربالگری سرطان روده بزرگ می تواند در مطب پزشک یا بیمارستان انجام شده و باید از سن 50 سالگی شروع شود.

شاخص توده بدن

از سن 18 سالگی، بزرگسالان باید از نظر چاقی غربالگری شوند، که معمولا نیاز به محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) دارد.

ماموگرافی
ماموگرافی

مهم ترین آزمایش چکاپ زنان

در طول معاینه، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی معمولا موارد زیر را انجام می دهد:

  • معاینه لگن: معاینه ای برای بررسی اینکه آیا اندام های داخلی زن از نظر شکل و اندازه، طبیعی هستند یا خیر.
  • تست پاپ: آزمایشی برای بررسی سرطان دهانه رحم. سلول های دهانه رحم زیر میکروسکوپ بررسی می شوند.
  • معاینه بالینی پستان: برای بررسی سرطان سینه با لمس و نگاه کردن به سینه ها.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما شاید آزمایش های دیگری از جمله ماموگرافی یا آزمایش HPV را نیز توصیه کنند. هزینه آزمایش چکاپ زنان بسته به نوع آن متفاوت است.

ارائه خدمات آزمایشگاهی در آنی آزما
ارائه خدمات آزمایشگاهی در آنی آزما

کلام پایانی

در آنی آزما تمام خدمات پزشکی در منزل و محل کار ارائه می گردد و طرف قرار داد با تمامی بیمه های پایه و تکمیلی می باشد. با آزمایش چکاپ زنان به موقع و منظم سلامتی را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

خدمات مرتبط:

چکاپ ویژه سرطان برای خانم‌ها

چکاپ ویژه ازدواج خانم‌ها

مقالات مرتبط:

آشنایی با آزمایش چکاپ خانم ها در سنین مختلف

مهم ترین آزمایش چکاپ دوره ای برای زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.