آزمایشگاه خون دارای چند نوع بوده و هر یک چه آزمایش هایی را انجام می دهند؟

آزمایشگاه برند خون

انسان در طول زندگی خود به دلایل مختلفی دچار بیماری می شود. انجام آزمایش های مختلف به صورت روتین و در شرایط خاص، به شما در تشخیص، درمان و حتی پیشگیری از آن ها کمک می کند. تمامی این تست ها در آزمایشگاه ها صورت می گیرند. فرآیند دریافت نمونه از بدن و تفسیر و اعلام نتیجه آن ها، در همین محل انجام می شود. اما آیا آزمایشگاه ها انواع مختلفی دارند؟ برای هر نوع تست بهتر است به کدام یک مراجعه کنیم؟ آیا تفسیر آزمایش خون  آنلاین ممکن است؟ در ادامه به بررسی تمامی موارد مربوط به بهترین آزمایشگاه خون می پردازیم.

آزمایشگاه خون، محلی برای تشخیص بیماری ها
بهترین آزمایشگاه خون در درمان بیماری بسیار مفید است.

آزمایشگاه خون، محلی برای تشخیص بیماری ها

چند نوع آزمایشگاه خون وجود دارد؟

  • آزمایشگاه های تشخیصی

آزمایشگاه های تشخیصی تست هایی بر روی نمونه های بالینی همچون ادرار، خون، تری گلیسیرید یا کلسترول ها انجام می دهند. نتایج به دست آمده از این تست ها به متخصصین کمک می کنند، تا اطلاعاتی درباره بیمار خود به دست آورند. بدین شکل می توانند به تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات آن ها بپردازند. گاهی اوقات ممکن است متخصصین آزمایش های بیشتری را جهت پیگیری تجویز کنند. این کار عموما به دلیل دریافت اطلاعات بیشتر و افزایش سطح قاطعیت برای رد یا تایید یک تشخیص است. گاهی اوقات چنین آزمایش هایی می توانند بسیار تخصصی باشند.

  • آزمایشگاه های بیمارستانی

آزمایشگاه خون بیمارستان ها شبیه به آزمایشگاه های تشخیصی است. تست هایی که در این آزمایشگاه ها انجام می شوند، به منظور دریافت اطلاعاتی براساس نمونه های بالینی شخص بیمار هستند. نتایج به دست آمده از این تست ها به تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات بیمار کمک می کنند. اما تفاوت اصلی این دو آزمایشگاه، در هزینه تست های آن ها است. آزمایشگاه های بیمارستانی معمولا بودجه مشخصی را از سازمان های دولتی دریافت می کنند. بنابراین هزینه آزمایش های آن ها کمتر است. به علاوه این آزمایشگاه ها مستقیما به خود بیمارستان متصل بوده و گاهی امور اورژانسی را نیز انجام می دهند.

آزمایشگاه های ملی، فعال در حوزه های علمی و انرژی
آزمایشگاه خون ادرار تهران بسیار مجهز می باشند

آزمایشگاه های ملی، فعال در حوزه های علمی و انرژی

  • آزمایشگاه های ملی

آزمایشگاه ملی با آزمایشگاه خون تهران معمولی تفاوت های بسیاری دارد. تحقیقاتی که در این مکان انجام می شوند، توسط دولت مورد پشتیبانی قرار می گیرند. این تحقیقات بر روی علم و انسان شناسی تمرکز داشته و شامل تکمیل کردن تست های کیفی یا کمی می شوند. به طور معمول این آزمایشگاه ها تحت نظارت پروژه های ملی انرژی محوری چون انرژی هسته ای یا ژنوم انسان هستند. تشخیص و بررسی ویروس های جدید نیز بر عهده این آزمایشگاه ها است.

  • آزمایشگاه های کلینیکی

آزمایشگاه های کلینیکی طی چندین فرآیند آزمایشگاهی، به پزشکان در تشخیص، درمان و مدیریت بیماری ها کمک می کنند. در چنین آزمایشگاه هایی نمونه های بالینی از افراد دریافت شده و مورد تحلیل قرار می گیرند. در نتایج حاصل از این بررسی ها، نیازهای پزشکی و بهداشت عمومی مشخص می شوند. به منظور دسترسی راحت تر پزشکان و بیماران، این آزمایشگاه ها معمولا در کنار مراکز درمانی و بیمارستان ها قرار دارند. برخی از دیگر واحد های این نوع آزمایشگاه خون عبارتند از: میکروبیولوژی، ژنتیک، هماتولوژی یا خون شناسی، ویروس شناسی و سم شناسی.

  • آزمایشگاه های دانشگاهی و تحقیقاتی

آزمایشگاه های دانشگاهی و تحقیقاتی بر روی مسائل علمی یا بررسی هایی بر روی انسان ها تمرکز دارند. محققان این تاسیسات در کنار استادان دانشگاهی و یا پروفسورها فعالیت می کنند. گاهی اوقات این آزمایشگاه ها برای مقاصد تحصیلی و آموزش به دانشجویان نیز به کار می روند. البته برخی از دانشگاه های معتبر تحقیقات گسترده و حرفه ای بر روی ویروس ها و مشکلات جدید انسانی و بیولوژیکی نیز دارند. به علاوه توسعه داروها و روش های درمانی جدید نیز در این آزمایشگاه ها صورت می گیرند.

بهترین آزمایشگاه خون کدام است؟

انتخاب بهترین آزمایشگاه از میان موارد ذکر شده، ممکن نیست. چرا که هر یک از این آزمایشگاه ها در حوزه مختلفی فعالیت داشته و کاربرد خود را دارند. اما عموما آزمایشگاه هایی که شما به آن ها نیاز دارید، شامل کلینیکی، بیمارستانی و تشخیصی می شوند. چرا که وظیفه تشخیص بیماری ها بر عهده آن ها می باشد. توجه به کیفیت کار آزمایشگاه ها اهمیت بالایی دارد. تجهیزات به کار رفته، تجربه متخصصین، اعتبار و دیگر معیارهای کیفی یک آزمایشگاه، در بهبود دقت نتیجه آزمایش شما موثر هستند. بنابراین ما به شما آزمایشگاه آنلاین آنی آزما را پیشنهاد می کنیم. شاید برایتان سوال باشد که آنلاین بودن آن به چه معناست؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

آنی آزما، آزمایشگاه خون آنلاین
بهترین آزمایشگاه آنلاین خون آنی آزما

آنی آزما، آزمایشگاه خون آنلاین

آیا انجام آزمایش خون در منزل ممکن است؟

مراجعه به آزمایشگاه خون ادرار به صورت حضوری گاهی برای افراد کار دشواری است. برای مثال ممکن است شما مبتلا به کرونا باشید و در قرنطینه به سر ببرید. برعکس این امر نیز محتمل است. شاید آمار کرونا در مراکز درمانی و آزمایشگاه های شهر شما بالا باشد و بدین دلیل نتوانید به آن جا مراجعه کنید. مسائل دیگری همانند دور بودن مسیر، وخیم بودن شرایط بیمار و غیره نیز در این امر تاثیر دارند. لذا آنی آزما برای آسودگی شما، خدماتی نوین را ارائه می دهد. هم اکنون شما قادر هستید که در محل خود تمامی آزمایش ها را انجام دهید. برای این کار باید ابتدا به سایت آنی آزما مراجعه کنید. سپس درخواست آزمایش مورد نظر خود را به ثبت برسانید. حال منتظر بمانید تا در اسرع وقت، متخصصین ما به محل اعزام شوند.

آن ها تحت شرایط بهداشتی کامل نمونه های لازم را دریافت کرده و به آزمایشگاه می برند. پس از مدت تعیین شده می توانید تفسیر آنلاین آزمایش خود را در سایت دریافت کنید.

آنی آزما چه آزمایش هایی را انجام می دهد؟

  • آزمایش خون کامل یا CBC
  • تست قبل از ازدواج
  • آزمایش گلبول های سفید بدن
  • تست کرونا
  • آزمایش هموگلوبین
  • و …

جمع بندی

در بالا موارد لازم درباره بزرگترین آزمایشگاه خون را برای شما شرح دادیم. همان طور که گفته شد، آنی آزما توانایی انجام کلیه آزمایش ها در محل را دارد. مجموعه ما سابقه ای درخشان در این زمینه داشته و از به روز ترین تجهیزات استفاده می کند. ضمن این که هزینه آزمایش ها بسیار مناسب هستند. آنی آزما با تمامی بیمه های پایه و تکمیلی قرارداد دارد. از جمله دیگر خدمات آنی آزما می توان به انجام تزریقات، سونوگرافی، رادیولوژی، فیزیوتراپی و غیره اشاره کرد.

 

خدمات مرتبط:

چکاب سطح 3

آزمایش پاپ اسمیر

مقالات مرتبط:

تشخیص آلرژی ها با آزمایش خون

اهمیت آزمایش گازهای خونی در چیست؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن پیام
خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما
سلام
به خدمات نمونه گیری در محل آنی آزما خوش آمدید!
برای ارتباط با اپراتور پیام خود را ارسال نمائید.